וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב תלונות הציבור במערכת המשפט: "להבדיל בין דיבור לאלימות"

15.12.2015 / 19:00

השופט בדימוס אליעזר ריבלין, ביקר את ח"כ יוגב, "שקריאתו להעלות דחפור על בג"ץ עשויה לפגוע ביכולת להגן על זכויותיו". בה בעת, הוא מדגיש: "פגיעה בחופש הביטוי – תסתיים בפגיעה באדם"

צילום: באדיבות ערוץ 7, עריכה: גדי וינסטוק

חבר הכנסת מוטי יוגב נגד בית המשפט העליון (ארכיון)

"ביקורת על בית המשפט העליון היא חשובה, אך אין עליה לכלול דברי גידוף, הפחדות או איומים" – כך הדגיש בריאיון לוואלה! NEWS המשנה לשעבר לנשיא בית המשפט העליון, השופט בדימוס אליעזר ריבלין, שצפוי לקבל מחר (רביעי) את אות התנועה לאיכות השלטון בתחום הרשות השופטת.

ריבלין, שממעט להתראיין או להתייחס לסוגיות אקטואליות, יצא נגד אנשי הציבור המתבטאים בגנות בג"ץ, ובהם חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי). בתגובה להצעת הח"כ "לעלות עם דחפור על בג"ץ" בעקבות פסיקותיו האחרונות, השיב ריבלין כי "אין מחלוקת על כך שדיבור צריך להיות חופשי, ואולם צריך להבדיל בין דיבור לבין אלימות. ביקורת יוצרת אינה כוללת גידוף, הפחדות או איומים – החלק הבלתי פיזי של אלימות".

יתר על כן, על פי ריבלין, ביקורת שאינה בונה או מועילה עשויה לפגוע ביכולת התפקוד של בית המשפט ולגרוע מהיכולת שלו להגן דווקא על זכויות אלה שנזקקים להגנה. זאת, "לרבות אלה שתוקפים את בית המשפט העליון", לדברי ריבלין.

לקריאה נוספת:
שקט, צנוע ופורץ דרך - השופט אליעזר ריבלין פורש
העליון נפרד מהשופט ריבלין: "קירב את הצדק למשפט"

נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט (בדימוס) אליעזר ריבלין, הגיש היום לנשיא בית המשפט העליון ולשרת המשפטים את הדו"ח השנתי לשנת 2013. נועם מושקוביץ
"ביקורת יוצרת אינה כוללת איומים". השופט בדימוס ריבלין/נועם מושקוביץ

יחד עם זאת השופט בדימוס, שנודע בשל הביקורת שמתח על העיתונאית אילנה דיין בפרשת סרן ר', ממשיך להאמין בחשיבות ההגנה על חופש הביטוי. זכות, שעל פי ריבלין נתונה כל העת בסכנה, כאשר החשש הוא "שפגיעה בה – תסתיים גם בפגיעה של ממש באדם שאומר את דבריו".

מלבד ריבלין, יקבלו מחר את אות אביר התנועה לאיכות השלטון השופטת בדימוס הילה גרסטל, חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), שר הביטחון משה יעלון, האלוף במילואים יוחנן לוקר וכן יואל נוימן, תושב יצהר שהביא לחשיפת פרשת השחיתות במפלגת "ישראל ביתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully