וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תם עידן האבן": פעילי גרינפיס התפרצו לכנס של מכון האנרגיה

14.12.2015 / 12:20

יומיים אחרי הסכם האקלים, נתלו פעילי של ארגון הסביבה מגג הבניין עם שלט: "התחזית: אקלים קיצוני, התקדמו לאנרגיה סולרית". צפו בריאיון של מנהל הקמפיינים לאולפן וואלה! NEWS

צילום: אבי כהן ,עריכה: ניר חן

יומיים אחרי חתימת הסכם האקלים בפריז, במסגרתו הסכימו 195 מדינות להפחית את פליטות גזי החממה, קיימו פעילי גרינפיס קיימו פעולת מחאה לא שגרתית במוזיאון ארץ ישראל. בכנס "תחזיות משק האנרגיה", שבו השתתפו בכירים במשרד האנרגיה, הביעו פעילים את התנגדותם להמשך התלות בגז ובנפט, ולחבלה של המשרד, לדבריהם, בתכניות להפחתת פליטות המזהמים.

הפעילים נתלו מגג ונשאו שלט עליו נכתב: "התחזית: אקלים קיצוני, התקדמו לאנרגיה סולרית", ומשום כך עוכבו לחקירה במשטרה. לדברי המוחים, בכנס משתתפים ראשי מנכ"לי משרד האנרגיה ומשרד האוצר ותאגידי הנפט והגז, כדי לדון בתחזיות משק "אנרגיה מיושן ומזהם".

במקביל, במהלך נאום מנכ"ל המשרד שאול מרידור, התפרצו פעילים הלבושים בתחפושות דמויות הסדרה "פלינסטונס", והניפו באולם שלטים שעליהם נכתב: "תם עידן האבן. התקדמו לאנרגיה סולארית". הפעילים הוצאו מהאולם בידי המאבטחים.

עוד בוואלה! NEWS:
ב-2013: פעילי גרינפיס הצליחו לחדור למתקן גז רגיש בדרום
חשמל סולארי רווח נקי לכולנו. דוברת גרינפיס קוראת לעבור למשאב הזמין ביותר
מחאה מוצנחת בצרפת: צפו בפעיל גרינפיס דואה לתוך כור

הפגנת גרינפיס מחוץ לוועידת האנרגיה מוזיאון ישראל. דרור עינב
פעולת גרינפיס, היום במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב/דרור עינב

"לא ביקשנו אישור על הפעולה", הודה ד"ר יונתן אייקנבאום, מנהל הקמפיינים של גרינפיס, היום באולפן וואלה! NEWS. עם זאת אך הבהיר כי המחאה אינה אלימה. "אין אישור לתלות שלט אבל יש אישור להתשמש בפחם ונפט, וזה פוגע באזרחי המדינה ובאקלים. בבריאות הילדים שלנו. יומיים אחרי שנחתם הסכם פריז שבו כל המדינות בעולם התחייבו לעבור מאנרגיה מזהמת לאנרגיה מתחדשת, ישראל נותנת סטירה מצלצלת. מדברים על אנרגיות פחם, אבל לא על אנרגיה מתחדשת. ישראלת צרכיה להיות בחזית הקדמה ולא להיגרר מאחור.

"ישראל לא צועדת בכיוון הנכון, וגם הצעדים שנעשים, נעשים לאט. למשרד להגנת הסביבה יש רצון טוב, אבל הוא כבול על ידי משרד האנרגיה שלא רואה את התועלת של אנרגיות מתחדשות ולא את כל הדברים הטובים שיש באנרגיה סולרית. בעבר היו יעדים של אנרגיה מתחדשת והם לא מומשו. אנחנו שומעים את משרד האנרגיה אומר שיש יעדים לעוד 15 שנים, אבל זה לא שווה את הנייר שעליו זה כתוב, אלא אם בודקים כל יום שהכול נעשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
"יומיים בלבד אחרי הסכם פריז, מתייצב מנכ"ל המשרד וטובל את ידיו באנרגיות מזהמות"

"בעוד העולם הכריז בפריז על סוף עידן הפחם והנפט ועל מעבר לאנרגיות מתחדשות, משרד האנרגיה בראשות השר יובל שטייניץ מותיר את ישראל בעידן האבן ומזלזל בדאגה העולמית לעתיד כדור הארץ והאנושות", נמסר בהודעת הארגון. "יומיים בלבד אחרי ההסכם המחייב, מתייצב מנכ"ל המשרד בכנס 'מכון הנפט' וטובל את ידיו באנרגיות מזהמות".

"בסטירה מצלצלת להסכם פריז ולהתחייבות ישראל, משרד האנרגיה מצהיר שוב ושוב מהפה אל החוץ על יעדי קידום אנרגיה מתחדשת, כשבפועל הוא מסכל את מאמצי המשרד להגנת הסביבה להגיע לתוכנית ממשית, דוגל בהמשך שימוש בפחם הורג להפקת חשמל, מערים חסמים בירוקרטיים לקבירת האנרגיה הסולרית, ובמילים אחרות - כובל את ישראל בעידן האבן".

הפגנת גרינפיס מחוץ לוועידת האנרגיה מוזיאון ישראל. דרור עינב
מוזיאון ארץ ישראל, היום/דרור עינב

"בזמן וועידת האקלים השקיע שר האנרגיה יובל שטייניץ את כל עמלו בקידום מתווה הגז - אנרגיה מעידן האבן; ומיד אחרי חתימתו אץ רץ מנכ"ל המשרד מרידור להזמנת מכון הנפט לצייר לישראל עתיד אנרגטי עתיר גז, פחם ונפט", הוסיפו בארגון. "היינו מחלוצי האנרגיה הסולארית בעולם, אך כיום פחות משני אחוזים מהחשמל בארץ מופקים מהשמש והקרדיט המלא שמור למשרד האנרגיה.

"לאור ניסיון העבר, קיים חשש ממשי כי גם היעד הנמוך להפקת 17% מהחשמל ממקורות חדשים ייזרקו לפח האשפה של ההיסטוריה. אנו דורשים מהשר שטייניץ לקבל החלטה אסטרטגית ולקדם עוד היום מתווה סולארי שימצב את ישראל בחזית העידן החדש. מימוש מאגר השמש הוא התשובה הישראלית האולטימטיבית לשינויי האקלים".

ממשרד האנרגיה והמים נמסר בתגובה: "משרד האנרגיה פועל לגיבוש המדיניות שמטרתה להשיג ייצור של 17% ייצור מהחשמל מאנרגיות מתחדשות בשנת 2030. המשרד יתרכז בשנים הקרובות ביישום אנרגיות מתחדשות בישראל, ויטמיע את היעדים בתכניות העבודה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully