וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי גרינפיס הצליחו לחדור למתקן גז רגיש בדרום

שישה פעילים מחופשים לשמש טיפסו מעל גדר המתקן השייך לנובל אנרג'י, שהו בו כשעה ודרשו לפעול לניצול רב יותר של אנרגיה סולארית. "מתקן אסטרטגי ורגיש שלא אובטח כראוי"

שישה פעילי גרינפיס חדרו הבוקר (שני) למתקן השייך לחברת האנרגיה נובל אנרג'י הסמוך לאשדוד, ושהו במתקן במשך שעה, עד שאותרו על ידי אנשי האבטחה. ארבעה מהם עוכבו על ידי משטרת אשדוד ושוחררו לאחר זמן קצר. הפעילים, שהפגינו במקום במחאה על כך שהממשלה לדבריהם לא פועלת לניצול אנרגיית השמש כחלופה לשימוש בגז טבעי, טיפסו מעל הגדר ההיקפית של המתקן הרגיש, מבלי שאנשי הביטחון הבחינו בכך. "לקח זמן עד שזיהו אותנו, למרות שבמקום יש מצלמות אבטחה רבות", סיפר לוואלה! חדשות אילי בן עמר, אחד מפעילי הארגון הירוק שהסתנן למתקן הרגיש ועוכב על ידי השוטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המתקן לא מאובטח". פעילי גרינפיס חודרים למתקן של נובל אנרג'י ליד אשדוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא באנו לפגוע במקום חס וחלילה, אבל היינו שם קרוב לשעה. מדובר במתקן אסטרטגי ורגיש שאינו מאובטח כראוי", הוסיף בן עמר. הפעיל הסביר כי באמצעות שימוש באנרגיה סולארית, הסיכונים הכרוכים בתפעול מתקן ארגיה פוחתים, "כיוון שזו אנרגיה שמופעלת על ידי תשתית מבוזרת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפעילים דרשו לפעול לניצול רב יותר של אנרגיית השמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפעילים, שתלו שלטים בהם נכתב "איפה השמש?" על גבי כמה מהמבנים שבמתקן, דרשו מהמדינה להיערך לקראת המשבר הצפוי במשק החשמל בחודשי הקיץ, לאור הביקוש הרב של הצרכנים לחשמל יחד עם יכולת תפוקה מוגבלת של חברת החשמל, ואמרו: "הממשלה חייבת לאשר באופן מידי תוספת של 300 מגה-וואט – מכסות עבור אנרגיה סולארית". לדברי בן עמר, "יש לפרוש תשתית של אנרגיה סולארית, כיוון שישנם צרכנים פרטיים רבים שמחכים לאישור המדינה להפיק חשמל באמצעות קולטי שמש שיותקנו על גבי גגות הבתים שלהם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארבעה מהפעילים עוכבו ושוחררו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בארגון הדגישו כי הם לא מתנגדים לניצול מאגרי הגז הטבעי שהתגלו מול חופי ישראל, כיוון שמדובר באנרגיה נקייה יותר מאשר שימוש בדלקים פוסיליים (מאובנים), אך לדבריהם, "אם תתרחש תקלה ולו הקטנה ביותר בתהליך הולכת הגז, קיימת סבירות גבוהה לפיה לא נוכל לענות על עודפי הביקושים בקיץ הקרוב. מדינת ישראל חייבת לחשוב על תמהיל דלקים מגוון ובטוח, הכולל גם חשמל נקי מאנרגיית השמש, ולאפשר לתושבי מדינת ישראל ביטחון באספקה וחלוקה הוגנת של משאבים כבר בקיץ הקרוב וגם בעוד עשרות שנים קדימה".

מחברת נובל אנרג'י נמסר בתגובה: "אנשי גרינפיס הועברו לטיפול המשטרה והנושא נמצא בבדיקה מול הגורמים המתאימים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילות גרינפיס אחרי המחאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully