וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יעלון: השר שלום הוטס במסוק של בעל הקידוח לאסדת תמר

יהושע בריינר

31.3.2013 / 0:15

למרות שמטרת הביקור קשורה ישירות לתפקידו החדש, שר האנרגיה והמים הוטס לאסדה במסוקו של יצחק תשובה. במשרדו מבהירים: "נשלם עבור הטיסה כפי שעשינו בעבר"

צילום: יח"ץ, משה בנימין, עריכה: רן מנחם

ימים ספורים לאחר שנודע כי שר הביטחון הגיע לחתונת בתו במסוק של חיל האוויר, נראה כי התופעה מתרחבת. ביום רביעי האחרון הוטס שר האנרגיה והמים החדש סילבן שלום לאסדת הקידוח תמר במסוק פרטי של בעלי השליטה בקידוח. הטיסה נערכה לקראת תחילת אספקת הגז מהאסדה, אשר החלה אתמול (שבת). השר שלום, שנכנס לתפקידו לפני קצת יותר משבוע, הוטס ביחד עם אדם נוסף ממשרדו כשלצדו יצחק תשובה, הבעלים של חברת דלק, וכן נציגים של קבוצת דלק וחברת נובל אנרג'י, אשר מחזיקה ב-36% מהמאגר.

השר סילבן שלום מבקר עם יצחק תשובה באסדת הדיקוח.
השר שלום והמסוק באסדת הקידוח

ההטסה לאסדה, הממוקמת מול חופי חיפה, נעשתה במסוק פרטי, על אף שמדובר בביקור של אישיות ממלכתית. חרף העובדה שמטרת הביקור קשורה ישירות לעיסוקו של שלום, ייתכן שהיה מקום להימנע מהטסה לאסדה במסוק אשר ממומן על ידי החברות הפרטיות. בסיום הביקור שיבח שלום את פעילות האסדה. "עם כניסת הגז הטבעי ממאגר תמר, נשיג הישג משמעותי שיתבטא בתרומה אדירה לתל"ג (תוצר לאומי גולמי)", אמר שלום. "פרויקט זה יוביל לתחרותיות בשוק האנרגיה. מדובר במהפכה של ממש". הגז מ"תמר" יוזרם תחילה באופן חלקי, ולפי ההערכות ניתן יהיה להגיע לתפוקה מלאה תוך מספר שבועות. הגז הטבעי מועבר מהמאגר אל אסדה מול אשדוד שבה מופק הגז ומוזרם לתחנה הממוקמת באשדוד - משם הוא מועבר לצנרת הגז הארצית ולתחנות כוח.
יצוין כי מתוקף אחריותו על תיק האנרגיה והמים, מכריע השר שלום בסוגיות של ייבוא וייצוא של גז טבעי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"לאסדת הקידוח ניתן לנגיע רק במסוק"

יצחק תשובה אמר בסיום האירוע כי "בזכות התגליות והתחלת אספקת הגז הטבעי מתמר, מדינת ישראל תזכה לצמיחה ולפריחה כלכלית, ביטחון, פיתוח תשתיות, יצירת מקומות עבודה חדשים וגאווה לאומית לכל עם ישראל".

לדבריו, "הזרמת הגז תביא לשינוי משמעותי מבחינה מדינית וחברתית ולשיפור איכות החיים והסביבה. המדינה תהנה מהכנסות גדולות ממסים ותמלוגים, ותהפוך לשחקן חשוב בשוק האנרגיה הבינלאומי". תמר הוא שדה גז טבעי הנמצא 90 ק"מ מערבית לחיפה. השדה התגלה בינואר 2009. על פי ההערכות, פוטנציאל הגז בשדה מגיע לטריליון רגל מעוקב. בפעולות הקידוח שותפות נובל אנרג'י ישראמקו, אבנר חיפושי נפט, דלק קידוחים ודור חיפושי גז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השר שלום ויצחק תשובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully