וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה מוצנחת: צפו בפעיל גרינפיס דואה לתוך כור

2.5.2012 / 18:17

התעלול, בתחנת כוח גרעינית ליד ליון שבצרפת, נועד להמחיש עד כמה פגיעים 58 הכורים במדינה - ש-75% מאספקת החשמל שלה מגיעה מאנרגיה גרעינית. "מה יהיה אם יתרסק שם מטוס?"

רויטרס

(צילום: רויטרס)

פעיל של הארגון הסביבתי "גרינפיס" צנח היום (רביעי) ממטוס וצנח בתוך שטחה של תחנת כוח גרעינית של חברת החשמל הצרפתית EDF, כמפגן מחאה שמטרתו לעורר מודעות לטענות חסידי איכות הסביבה לגבי ליקויים בבטיחות הכורים של החברה - וכל זאת ארבעה ימים בלבד לפני הסיבוב השני והמכריע בבחירות לנשיאות צרפת. תלותה של צרפת באנרגיה גרעינית - 75% מאספקת החשמל שלה, יותר מכל מדינה אחרת בעולם - הייתה אחד הנושאים המרכזיים שעמדו על סדר היום של מערכת הבחירות לנשיאות.

פעיל של ארגון "גרינפיס" צונח אל תוך שטח תחנת כוח גרעינית סמוך לעיר ליון, צרפת, 2 במאי 2012. רויטרס
הפעיל הדואה, רגע לפני הנחיתה בכור/רויטרס

חברת EDF אישרה כי צנחן הרחיפה, שדאון-המצנח שלו היה מצויד במנוע קטן, הצליח לנחות בתוך שטח תחנת "בוגיי" שבדרום מזרח צרפת, סמוך לעיר ליון - אם כי הבהירו שהוא לא הצליח להיכנס לתוך המבנה של הכור עצמו. הוא נעצר על ידי המשטרה בגין הסגת גבול. "בשום שלב, לא היה נשקפה סכמה למתקן", הבהיר דובר החברה.

בגרינפיס מיהרו להתגאות בהישג התדמיתי, וניצלו אותו לצורכי הסברה. "נחיתת הצנחן שלנו מוכיחה עד כמה אתרי הגרעין הצרפתים פגיעים וחשופים להתקפה מהאוויר", נמסר בהודעה מטעם סופיה מנג'וני, הממונה על נושא הגרעין בארגון. "בגרמניה לקחו בחשבון את האפשרות של התרסקות מטוס בבדיקות הבטיחות שערכו לכורים, אבל בצרפת לא".

ספינה אמריקאית ועליה מטען של מים מזוקקי (למטה) מתקרבת לתחנת הכוח "פוקושימה דיאיצ'י", יפן, 4 באפריל 2011. רויטרס
לאחר האסון ביפן, החלו בצרפת בבדיקות בטיחות. הכורים בתחנת "פוקושימה דיאיצ'י"/רויטרס

בצרפת ישנם בסך הכל 58 כורים גרעיניים. כמו מדינות אחרות, לאחר אסון פוקושימה ביפן בשנה שעברה, החלו בצרפת בעריכת מבחני בטיחות נרחבים לכורים, בהם נבדקת בין היתר עמידותם בפני שטפונות, רעשי אדמה, הפסקות חשמל, תקלות במערכות הקירור ושאר בעיות - אולם אלו אינן כוללות התקפות טרור, או אפשרות של התרסקות מטוס לתוך אחת התחנות.

המועמד המוביל לקראת ההצבעה ביום ראשון, מנהיג האופוזיציה, פרנסואה הולנד הסוציאליסט, הבטיח במהלך הקמפיין שלו כי אם ייבחר, יסגור מיידית את הכור הגרעיני הישן ביותר במדינה. הוא גם הביע בעבר תמיכה בעמדת "הירוקים", הקוראים לסגור 24 כורים עד שנת 2025 - אולם בהמשך מיתן את עמדתו, ואמר כי יישם תוכנית כזו "בהתאם לסדרי העדיפויות". כשנשאל היום לגבי התקרית בכור ליד ליון, סירב להגיב בטענה שאין בידיו את כל המידע הדרוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully