וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה עברה פעולות החייאה במהלך הלידה - ושרדה עם התינוק

12.12.2015 / 21:25

היולדת, בת 35, חוותה תסחיף ריאתי במהלך ניתוח קיסרי ועברה צנתור וניתוח. באופן נדיר היא התעוררה והתינוק חולץ גם הוא בהצלחה. "כל הצוותים הרפואיים ונלחמו על חייה"

היחידה לטיפול נמרץ, המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, באר שבע. לירון מולדובן
"מקרה נדיר, אתגר עצום". היחידה לטיפול נמרץ בסורוקה/לירון מולדובן

משפחתה של יולדת מהדרום זכתה לנס בסוף השבוע האחרון, לאחר שפעולותיהם המהירות של הרופאים הצילו את האישה שלבה הפסיק לפעום בעת ניתוח קיסרי. היולדת, בת 35, הגיעה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע בשבוע ה-38 להיריון. היא לקתה במהלך הניתוח בתסחיף ריאתי – קריש דם שחוסם את עורק הריאה – ולאחר פעולות ההחייאה היא חוברה למכונת לב-ריאה (אקמו), עברה צנתור וניתוח לב מורכב בחדר ניתוח היברידי להוצאתם של קרישי הדם מלבה ומריאותיה. "הסיכוי לשרוד אירוע מסוג זה נמוך מאוד", הסבירו מומחים בבית החולים סורוקה. התינוק חולץ מן הרחם שלה כשהייתה בקריסת מערכות, אולם התאושש במהירות.

פרופסור גדעון סהר, מנהל המחלקה לניתוחי לב-חזה, סיפר כי "האישה סבלה מדימומים קשים, ורק לאחר שהשתלטנו עליהם החלה פעולת הצנתור. אז, הבנו שאכן מדובר בקרישי דם בעורק הריאה". פרופ' סהר פעל על מנת להציל את האישה יחד עם ד"ר אורן לב, ד"ר ירון ישי, ד"ר נטע בן שלום תירוש, ד"ר אלעד לרון, ד"ר מיראי מאירוביץ' ופרופ' יורם שפירא, יו"ר החטיבה להרדמה בבית החולים. "במקרה דרמטי זה, הבאנו לידי מיצוי את היכולות הייחודיות של סורוקה בשילוב של הטכנולוגיה המתקדמת של מכשיר האקמו יחד עם חדר ניתוח היברידי שבו ניתן לבצע גם צנתור אבחוני וגם ניתוח לב פתוח, עם צוותים רפואיים ייעודיים שאפשרו לנו להתמודד עם קריסת הלב והריאות וייצרו סיכוי נוסף להציל את חייה של היולדת", הוסיף ד"ר סהר.

פרופ' איתן לוננפלד, מנהל החטיבה למיילדות וגינקולוגיה בסורוקה, הוסיף: "מדובר במקרה נדיר של תסחיף ריאתי מסיבי שבו קריש דם מגיע לריאות וגורם לקריסתן ולפגיעה בתפקוד הלב. זהו אתגר עצום לכל הצוות הרפואי שנרתם מיד למצב הקיצוני והדרמטי אליו נקלעה האישה. במאמצים הרואיים שיתפו פעולה כל הצוותים הרפואיים ונלחמו על חייה של היולדת בסיטואציה כל כך מורכבת". בשעה זו האישה מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ במחלקה לכירורגית לב-חזה. חל שיפור משמעותי במצבה, היא התעוררה ואף תקשרה עם סביבתה ועדיין מונשמת.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
לא רק נזק חברתי: העוני עולה למשק 48 מילארד שקלים בשנה
תיעוד מפיגוע בחברון: המחבל שולף סכין במקום תעודת זהות - ודוקר
ראש המוסד הנכנס: גם היום אנחנו צריכים עזרה משמיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully