וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד הנכנס: גם היום אנחנו צריכים עזרה משמיים

12.12.2015 / 18:30

יוסי כהן הגיע לבית הכנסת שבו הוא מתפלל ונשא דרשה בפני האולם הגדוש שבה קישר בין פרשת השבוע לבין מעללי הארגון: "באין תחבולות ייפול עם". "זה היה מיוחד, גם עזרת הנשים הייתה מלאה", סיפרו הנוכחים

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: גדי וינסטוק

"בלי סיעתא דשמייא (עזרה משמיים – י"ב) לא הייתה קמה מדינת ישראל. זה היה נכון אז - וגם היום אנחנו צריכים סיעתא דשמייא" – כך אמר היום (שבת) ראש המוסד הנכנס, יוסי כהן, בדרשת פרשת השבוע בבית הכנסת שבו הוא מתפלל דרך קבע במודיעין, שהתמלא אנשים בשעות הבוקר על מנת לשמוע אותו נותן דבר תורה בפני בני קהילתו. אף שראש המוסד המיועד אינו חובש כיפה ביומיום, הוא מקפיד להגיע מדי שבת לבית הכנסת המוכר בעיר וחי אורח חיים מסורתי.

בדרשה שנשא לכבוד ההודעה על מינויו, עסק בקשר שבין פרשת השבוע – פרשת מקץ – לתפקידם של אנשי המוסד. הפרשה עוסקת בפרשה שבה יורדים אחיו של יוסף אל מצרים, שם הוא בתפקיד המשנה למלך ובהמשכה הם מואשמים בריגול. בסיום הדרשה, ציין כהן את הפסוק שהפך לימים למוטו של המוסד. "באין תחבולות ייפול עם, ותשואה ברוב יועץ", סיכם והוסיף כאמור כי גם היום נדרש סיוע משמיים. את הדרשה הוא נתן מיד לאחר תפילה לשלומם של חיילי צה"ל, ולכבודו היא נוגנה לפי לחן "ארץ צבי", השיר שנכתב על מבצע אנטבה שבו נהרג יוני נתניהו, אחיו של ראש הממשלה שמינה השבוע את כהן לתפקיד.

עוד בנושא:
עיתון טורקי: מינוי יוסי כהן לראש המוסד ישפר יחסי ישראל-טורקיה
ראש המוסד, השב"כ והמפכ"ל: הציונות הדתית כבשה את הצמרת הביטחונית
ראש המוסד החדש: "בכוונתי להביא מבצעים טובים לעם ישראל"

יוסי כהן ראש המוסד החדש ביום שלאחר ההכרזה על מינוי מחוץ לביתו במודיעין. ראובן קסטרו
דיבר על חשיבות האסטרטגיה גם בימים ההם וגם בזמן הזה. כהן/ראובן קסטרו

"אפשר לראות את החשיבות באסטרטגיה שנקטו האחים בירידה למצרים", אמר כהן, והדגיש פעמים רבות את החשיבות של אסטרטגיה נכונה לצד סיפור כיסוי טוב ומודיעין. "תכנית הפעולה של האחים הייתה טובה, אבל מה שהם לא לקחו בחשבון זה את העובדה שמי שמולך במצרים הוא לא אחר מאחיהם יוסף, שהיה המשנה למלך". הדרשה לוותה בלא מעט הומור, בין היתר כשאמר כהן: "אני יודע מה זה להיות המשנה, עדיף להיות בראש", בהתייחס לתפקידו כסגן ראש המוסד בעבר, בין היתר.

מתפללי בית הכנסת העידו כי הקהל היה מרותק לדבריו של כהן, שגדל במשפחה דתית בירושלים ולמד בישיבת "אור עציון" בצעירותו, ועד היום שומר על קשר עם ראש הישיבה ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן. "כולם הקשיבו לדבר התורה שלו, הוא אדם מאוד מרשים", סיפר אחד המתפללים. "הוא כל הזמן חיבר ברמיזות בין פרשת השבוע לבין התפקיד שלו במוסד. זה היה מאוד מיוחד", אמר. אחד המתפללים סיפר כי גם עזרת הנשים, שבשבתות רבות אינה מאוישת לחלוטין, הייתה מלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully