וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנבחרים של ארה"ב קבע: יוחמרו המגבלות על הכניסה למדינה

9.12.2015 / 5:05

חוק חדש קובע כי 38 המדינות שאזרחיהן לא חייבים באשרות כניסה לארצות הברית יידרשו לחלוק עמה מידע הנוגע לטרור. בנוסף, נוסעים שביקרו בעיראק או בסוריה בחמש השנים האחרונות, יחויבו לקבל ויזה. זאת, בעקבות מתקפת הטרור בפריז

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של הבית הלבן, עריכה: גדי וינסטוק

(אובמה בנאום לאומה, ביום שני: "נשמיד את דאעש, לא ניגרר למבצע קרקעי")

בית הנבחרים של ארצות הברית העביר הלילה (רביעי) חוק שיביא להחמרת מגבלות הכניסה למדינה. החוק ישפיע על 38 המדינות שאזרחיהן פטורים מהדרישה באשרת כניסה (ויזה), ובנוסף לכך אזרחי מדינות כמו סוריה ועיראק, או מדינות אחרות שמוערכות כמקור לטרוריסטים, יחויבו בויזה. כמו כן, כל מי שביקר בסוריה או בעיראק בחמש השנים שקדמו לביקורו בארצות הברית יצטרך ויזה. החוק הועבר ברוב גדול, כש-407 חברים תמכו בו ו-19 התנגדו אליו. זאת, על רקע מתקפת הטרור שבוצעה בפריז בחודש נובמבר.

38 המדינות שתושביהן פטורים מויזה עבור שהייה של עד 90 ימים בארצות הברית יצטרכו לחלוק עמה מידע הנוגע לטרור, או שאזרחיהן יחויבו באשרות כניסה. זאת ועוד, אזרחי המדינות הללו, אשר בהן בלגיה וצרפת שמהן הגיעו רוב המעורבים במתקפה בפריז, יחויבו לשאת דרכון מיוחד המכיל מידע ביומטרי. בנוסף לכך, הרקע של כל הנוסעים לארצות הברית ייבדק במאגר המידע של האינטרפול.

באופן נדיר, מחוקקים מהמפלגה הדמוקרטית ומהמפלגה הרפובליקנית צידדו בחוק, ותמיכה בו נרשמה גם מצד הבית הלבן. תמימות הדעים הזו מפתיעה במיוחד, לאחר שבחודש שעבר בעקבות המתקפה בפריז סירבו 16 מדינות בארצות הברית לתמוך ביעדי קליטת הפליטים הסורים שהציב ממשל אובמה, מה שעורר זעם בקרב הממשל.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
שבועיים לפני הטבח: 28.5 אלף דולר הופקדו לחשבון היורה מקליפורניה
סקר: רוב האמריקנים תומכים בשליחת כוחות קרקעיים למאבק בדאעש
אובמה נאם על הטרור: "נשמיד את דאעש מבלי להיגרר למבצע קרקעי"

גבעת הקפיטול, וושינגטון. AP
הסכמה נדירה בין הרפובליקנים לדמוקרטים בבית הנבחרים. גבעת הקפיטול, וושינגטון/AP

מנהיג הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, קווין מקארתי, אמר כי "יותר מ-5,000 בני אדם שאינם זקוקים לאשרות כניסה ביקרו בעיראק או בסוריה בחמש השנים האחרונות, ויש לשנות זאת". הצטרף אליו חבר הדמוקרטי בבית הנבחרים, בני תומפסון, שציין כי "זהו חוק טוב שהגיע זמנו".

20 מיליון בני אדם הפטורים מוויזה מגיעים לארצות הברית מדי שנה. פרטיהם שמורים במחלקה לביטחון המולדת של המדינה, והבית הלבן הודיע כי לאחרונה נעשו שיפורים במערכת איסוף המידע הזו.

בשנים האחרונות, מדיניות הפטור מוויזה נוצלה לרעה בכמה מקרים. למשל, בסוף שנת 2001 אזרח בריטי בשם ריצ'ארד רייד, שהמריא בטיסה מפריז למיאמי, ניסה לפוצץ את המטוס בעזרת חומר נפץ שהוטמן בנעליו. באותה שנה הגיע לשיקאגו ללא ויזה אחד המעורבים בפיגוע במגדלי התאומים, שטס מלונדון כשברשותו דרכון צרפתי.

גם תכנית "ויזות האירוסים" נבחנת מחדש

ביום שני הורה נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לבחון היבט אחר של כניסה ושל שהייה במדינה – תכנית אשרות הכניסה K-1, המכונה גם "ויזת אירוסים". זאת, לאחר שהמחבלת תשפין מאליק, שרצחה יחד עם בן זוגה 14 בני אדם בטבח בסן ברנרדינו שבקליפורניה, נכנסה לארצות הברית באמצעות אשרה מסוג זה. האשרה מאפשרת לאזרחים זרים להיכנס למדינה על מנת להינשא לאמריקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully