וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב האמריקנים תומכים בשליחת כוחות קרקעיים למאבק בדאעש

סקר שערכה רשת CNN מראה כי 53% תומכים בשינוי האסטרטגיה האמריקנית למאבק בארגון הקיצוני כך שתכלול שליחת חיילים לסוריה ולעיראק. עוד עולה כי שישה מתוך 10 אמריקנים לא מרוצים מהדרך שבה מתמודד אובמה עם איום הטרור

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של הבית הלבן, עריכה: גדי וינסטוק

בפעם הראשונה מאז החל העולם להתמודד עם איום ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), רוב האמריקנים תומכים בשליחת כוחות קרקעיים לסוריה ולעיראק כדי להיאבק בארגון הקיצוני. על פי סקר שערכה רשת CNN, 53% מהאמריקנים תומכים בשינוי האסטרטגיה האמריקנית, שכעת כוללת בעיקר תקיפות אוויריות ואימון של כוחות מקומיים.

בסקר ניתן לראות פער רחב בין העמדה של תומכי המפלגה הדמוקרטית בנושא לבין זו של תומכי הרפובליקנים. 69% מהרפובליקנים סבורים כי יש לשלוח כוחות קרקעיים למזרח התיכון, לעומת 36% בלבד מתומכי מפלגה הדמוקרטית.

עוד כתבות בנושא:
אובמה נאם על הטרור: "נשמיד את דאעש מבלי להיגרר למבצע קרקעי"
אסד נגד קמרון: "התקיפות הבריטיות נגד דאעש עומדות להיכשל"
דאעש על היורים מקליפורניה: "שאללה יקבל אותם כשהידים"

אובמה בנאום לאומה: "נשמיד את דאעש, לא ניגרר למבצע קרקעי". ספק 500
שישה מתוך 10 לא מרוצים מהתנהלותו בנוגע לטרור. אובמה בנאום לאומה, הלילה/ספק 500

עוד עולה מהסקר כי שישה מתוך 10 אמריקנים אינם מרוצים מהדרך שבה מנהל אובמה את המאבק בטרור. כמו כן, 68% אומרים כי המתקפות האוויריות של הצבא האמריקני, במסגרת הקואליציה הלוחמת בדאעש, אינה תוקפנית מספיק.

גם כאן נרשם הבדל בין הרפובליקנים לדמוקרטים: 57% מתומכי המפלגה הדמוקרטית אומרים כי המתקפות האוויריות דווקא מתנהלות כראוי, מול 19% בלבד מהרפובליקנים. מאז מאי האחרון, חוסר התמיכה בדרך ההתנהלות של אובמה מול הטרור עלתה ב-9%. עם זאת, שביעות הרצון הכללית מאובמה נשארה יציבה ועומדת על 45%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חיילים אמריקנים מתאמנים באפגניסטן, 26 בדצמבר 2014. רויטרס
69% מהרפובליקנים תומכים בשליחת כוחות קרקעיים לסוריה ולעיראק. חיילי הצבא האמריקני באפגניסטן/רויטרס

הסקר בדק גם את עמדתם של האמריקנים בנוגע לקליטת פליטים שנמלטו ממלחמת האזרחים בסוריה. רק 38% מהאמריקנים טוענים כי על ארצות הברית לאפשר לפליטים להיקלט במדינה, בעוד 61% אמרו כי אין לאפשר זאת. גם במקרה זה נרשם פער רחב בין דמוקרטים ורפובליקנים – 60% מהדמוקרטים חושבים כי צריך להכניס את הפליטים הסורים למדינה , לעומת 17% בלבד מהרפובליקנים.

יש לציין כי הסקר נערך לפני אירוע הירי הקטלני בסן ברנרדינו, שהוביל למותם של 14 בני אדם. כעת ייתכן שבעקבות הפיגוע סקר עתידי יראה עמדות ניציות יותר. בסקר הנוכחי, 81% אמרו כי גורמים הקשורים לדאעש בעלי אמצעים לביצוע מתקפה גדולה נמצאים כעת במדינה. מדובר בעליה של 6% מהסקר בנושא במאי.

אובמה: "האסטרטגיה בסוריה ובעיראק לא כוללות שליחת כוחות קרקעיים"

הלילה נאם אובמה לאומה האמריקנית בנושא איום הטרור, והתחייב בפני הציבור האמריקני כי בידי הממשל ישנה התכנית הטובה ביותר למאבק בדאעש. הוא שטח את תכניתו למאבק בארגון, אשר אינה כוללת הצבת כוחות קרקעיים במדינה.

הוא מנה ארבע דרכים שבאמצעותן הממשל האמריקני מתכנן להשמיד את הארגון. הראשונה היא רדיפה אחר טרוריסטים בכל רחבי העולם, כשבמסגרת זו טען אובמה כי "התקיפות שלנו בעיראק ובסוריה כבר משמידות מנהיגים רבים של ארגוני טרור". הדרך השנייה היא חימוש ואימון קבוצות הנלחמות בדאעש על הקרקע - כשהנשיא ציין כי יותר ויותר בנות ברית של ארצות הברית שולחות כוחות מיוחדים מסוג זה לעיראק ולסוריה.

דרך נוספת שבאמצעותה אמר אובמה כי יילחם בארגון היא "הפסקת מקורות המימון, גיוס הלוחמים ותכנון מזימות הטרור של הארגונים". בתוך כך, אמר הנשיא כי ארצו פועלת מול טורקיה כדי שזו תאטום את גבולה עם סוריה, וכן "עם מוסלמים ברחבי העולם, על מנת לסכל את האידיאולוגיה המרושעת של דאעש". הפסקת האש בסוריה הוזכרה על ידי הנשיא כדרך הרביעית למאבק בדאעש - שכן זו תאפשר "גם לבנות בריתנו וגם למדינות נוספות, כמו רוסיה, להתמקד במאבק בדאעש, האויב של כולנו".

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג בבריסל, אוקטובר 2015. AP
גם נאט"ו לא תשלח כוחות קרקע לסוריה. מזכ"ל הברית ינס סטולטנברג/AP

במקביל, ינס סטולטנברג, מזכ"ל נאט"ו, שלל את האפשרות שהברית תשלח כוחות קרקעיים למאבק בדאעש בסוריה. "זוהי אינה הדרך שעל פיה הולכת הקואליציה ולא הדרך שבה הולכות חברות נאט"ו", אמר בריאיון לעיתון שווייצרי. "לארצות הברית יש מספר מוגבל של כוחות מיוחדים במדינה. בנוגע ללחימה בחזית, המטרה שלנו היא לחזק כוחות מקומיים. לא מדובר בדבר קל, אך זו הדרך היחידה".

אובמה אמר בשבוע שעבר כי החליט לשלוח כוחות מיוחים אמריקניים נוספים כדי ללחום בדאעש בעיראק, וטען כי לא מדובר באינדיקציה לכך שארצות הבית עומדת בפמני פלישה נוספת למדינה כמו זו שאירעה ב-2003. אובמה הדגיש כי האסטרטגיה בסוריה ובעיראק לא כוללת שליחת כוחות רגליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully