וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד נגד קמרון: "התקיפות הבריטיות נגד דאעש עומדות להיכשל"

6.12.2015 / 14:55

נשיא סוריה התראיין לעיתון בריטי, ואמר כי "הפעולה הבריטית היא כמו כריתה של חלק מהסרטן, היא תגרום לו להתפשט בגוף מהר יותר". במקביל, בימים הקרובים תחל פגישה של ארגוני מורדים בערב הסעודית לקראת שיחות צפויות מול הממשל

צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

נשיא סוריה, בשאר אסד, ביקר את ההחלטה של הפרלמנט בבריטניה להתחיל בתקיפות נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) במדינתו, ואף הטיל ספק באמיתות הדברים שאמר ראש הממשלה דיויד קמרון, על מנת לשכנע את הפרלמנט לאשר את הרחבת המבצע נגד הארגון הקיצוני. "הם הולכים להיכשל", אמר אסד בריאיון לעיתון סאנדיי טיימס הבריטי. "לא ניתן לכרות רק חלקים מהסרטן, צריך לעקור אותו. הפעולה הבריטית תגרום לסרטן להתפשט בגוף מהר יותר".

הריאיון עם אסד נערך לפני ההצבעה בפרלמנט, אך תוצאותיה היו צפויות. שעות לאחר האישור, חיל האוויר פגע בשדות נפט, שנחשד כי נעשה בהם שימוש למימון פעולות הארגון. קמרון אמר מול הפרלמנט כי מתקפות האוויריות אינן מספיקות להבסת דאעש, וכי בסוריה ישנם 70 אלף מורדים הנתמכים על ידי המערב, אשר יכולים לכבוש שטח מכוחות קיצוניים שיוחלשו, לטענתו, על ידי המתקפות האוויריות.

"זהו פרק חדש בסדרה הארוכה של הפרסה הקלאסית של קמרון", הגיב אסד בגיחוך להערכה של ראש הממשלה הבריטי. "היכן הם? היכן 70 אלף המתונים שעליהם הוא מדבר? אין שום 70 אלף, אין אפילו 7,000". לטענת אסד, האסטרטגיה של קמרון תחריף את המצב במדינה.

עוד כתבות בנושא:
צרפת: "הדחת אסד אינה תנאי מקדים לשינוי פוליטי בסוריה"
הטילים של פוטין משנים את כללי המשחק מבחינת ישראל
בשל המצב בסוריה: ישראל וארה"ב יקיימו תרגיל הגנה אווירי נרחב

נשיא סוריה בשאר אסד וראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון. רויטרס ואי-פי, עיבוד תמונה
אסד נגד קמרון/עיבוד תמונה, רויטרס ואי-פי

לאחרונה התקיימה פגישה בווינה בין בכירים ממדינות העולם במטרה ליצור מסגרת לקידום הסכם השלום במדינה השסועה, ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי אמר אתמול ב"פורום סבן" כי סבב השיחות הבא ייערך בניו יורק בהמשך החודש. במסגרת התכנית שאליה הגיעו הצדדים בסבב הקודם, הממשל הסורי וגורמי אופוזיציה יחלו בשיחות בתיווך האו"ם עד ה-1 בינואר. כמו כן הם הסכימו על הצורך ליצור ממשלה מאוחדת בסוריה תוך חצי שנה ולערוך בחירות תוך 18 חודשים.

היום הודיעה קבוצת מורדים מרכזית בסוריה כי ארגוני מורדים המתונים ייפגשו בשלישי הקרוב בערב הסעודית, כדי לנסות ולגבש עמדה אחידה לקראת שיחות עתידיות מול נציגי הממשל הסורי. "צבא האיסלאם קיבל הזמנה לכנס בריאד, שייערך בין ה-8 ל-10 בדצמבר", נכתב בהודעת הארגון.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
עלי אכבר ולאיתי – יועצו של מנהיג איראן עלי חמינאי. ביירות, מאי 2015. רויטרס
"הדחת אסד מהשלטון - קו אדום". ולאיתי/רויטרס

הוויכוח המרכזי בין מדינות העולם נוגע לעתידו של אסד: רוסיה ואיראן מתעקשות כי על אסד להישאר בשלטון ולהשתתף בבחירות בסוריה, בעוד ארצות הברית ומדינות רבות מהמערב טוענות כי לא ניתן לפתור את המשבר כל עוד אסד בשלטון. עלי אכבר ולאיתי, יועץ בכיר של המנהיג הרוחני של אירן, עלי חמינאי, אמר היום כי רק העם בסוריה יקבע את עתידו של אסד, וכי מדובר ב"קו אדום" מבחינת טהראן. "בשאר אסד הוא הקו האדום מבחינת איראן, מפני שהעם הסורי בחר בו כנשיא", אמר ולאיתי. "על העם בסוריה לקבוע את גורלו, ואף גוף הנמצא מחוץ לגבולותיה לא יקבע את עתידה".

במקביל, אתמול אמר שר החוץ של צרפת לורן פביוס כי הדחתו של אסד מהשלטון בסוריה אינה תנאי הכרחי להתחלת תהליך של שינוי פוליטי במדינה. מדובר למעשה בשינוי מדיניות של צרפת, שעד כה התנגדה להישארותו של אסד בשלטון ולהשתתפותו בשיחות לפתרון המשבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully