וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המצב בסוריה: ישראל וארה"ב יקיימו תרגיל הגנה אווירי נרחב

3.12.2015 / 23:07

כאלף חיילים אמריקנים יגיעו לישראל עבור תרגיל ההגנה האווירי "ג'וניפר קוברה", יתרשמו לראשונה ממערכת "שרביט קסמים" ויתרגלו תרחישים של ירי טילים מאיראן. גורמי צבא: בעוד האויבים התחמשו, ההגנה שלנו התעצמה בהתאם

צילום: דוברות משרד הביטחון עריכה: ניב פוקס

(ניסוי מוצלח ב"שרביט קסמים", אפריל)

על רקע העימותים והלחימה במזרח התיכון בכלל ובסוריה בפרט, מערך ההגנה האווירי יקיים ברבעון הראשון של שנת 2016 את "ג'וניפר קוברה", גדול תרגילי ההגנה האוויריים, יחד עם צבא ארצות הברית. האמריקנים בחנו לאחרונה את המתרחש בסוריה, על רקע הפעילות ההתקפית של צבא רוסיה ושל חילות אוויר של מדינות נוספות – טורקיה וצרפת, למשל – בשטחה, והחליטו בכל זאת לקיים את התרגיל על מנת להפגין את השותפות האסטרטגית בין ארצות הברית וישראל. כאלף חיילים אמריקנים צפויים להגיע לישראל עבור התרגיל, יחד עם מערכות הגנה אוויריות.

בצה"ל שיבחו את ההחלטה של ארצות הברית לקיים את התרגיל למרות המצב באזור, וציינו כי "אין עוד תרגיל בעולם בהיקף הזה של ארצות הברית עם צבאות אחרים. זה התרגיל הכי גדול שעושים אמריקנים עם צבא זר".

בתרגיל, שבו ישתתפו כלל מערכות ההגנה האוויריות של חיל האוויר, ישתתף לראשונה הגדוד האחראי על מערכת "שרביט קסמים" שקורם עור וגידים, לאחר שלאחרונה עשרות חיילים החלו בהכשרה לו ואף מונה לו מג"ד. טרם התברר אם המערכת תיקלט עד אז על ידי צה"ל, אך בכל מקרה היא תיקח חלק בתרגיל עצמו, כדי לבחון אותה מול האיומים השונים. טרם נבחר שם לגדוד החדש, אולם חיל האוויר מתכוון לבחור בקרוב שם שיובדל מהכינוי התעשייתי "שרביט קסמים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
לא לומדים, מתגוררים במערות: כך ניסה הימין הקיצוני להתל בשב"כ
גורם אמריקני: היורה מקליפורניה היה בקשר עם גורמי טרור
הניצב החשוד בהטרדה: "אגיע למשרדי בלהב 433 בשבוע הבא כרגיל"

ניסוי "שרביט קסמים" . נובמבר 2013. משרד הביטחון
התרגיל ידמה תרחישים קיצוניים. מערכת שרביט קסמים/משרד הביטחון

מטרת התרגיל היא דימוי תרחישים קיצוניים. בחלקם ינועו סוללות ממקום למקום כדי לבחון גמישות ובחלקם יתמודדו המערכים עם מטחי ירי מכמה זירות במקביל, עם ראשי נפץ גדולים. כמו כן, בתרגיל ייבחנו יכולות ההתמודדות עם ירי רקטות וטילים שפותחו על ידי חמאס ואיראן וירי טילים שהגיעו למזרח התיכון בשנים האחרונות. מערכות הנשק הישראליות ומערכות הנשק האמריקניות יפעלו בשיתוף פעולה, במטרה להגדיל את יכולות האיתור ויירוט של טילים ורקטות. מכ"ם ה-X של צבא ארצות הברית, שפועל בנגב, ישתתף בתרגיל ויתריע בפני המערכות השונות בטווחים שטרם נוסו עד היום.

בתרגיל ייבחנו שיטות הפעלה חדשות ותורת לחימה להתמודדות עם מגוון האיומים. לדברי גורמי צבא, בזמן שהאויבים התחמשו בטילים וברקטות, מערכות ההגנה האוויריות של צה"ל העצימו יכולות. לדברי הגורמים, כיפת ברזל כיום יודעת כיום להגן על שטח גדול מזה שידעה להגן עליו לפני חמש שנים, ובהתאמה ליכולותיה – כך גם היקף האיומים.

"בעתיד המערכות יהיו דואליות, רב-משימתיות, גמישות, וידעו לטייל בכמה איומים כמו כלי טיס, טילי שיוט ועוד", אמר גורם צבאי בכיר. "ל'שרביט קסמים' יהיה תפקיד מרכזי במערכה, כי יש לו יתרון על פני המערכות האחרות מול המטרות שהגיעו לאזור. היופי הוא שאנחנו גורמים למערכות שאנו קולטים להיות יותר טובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully