וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם אמריקני: היורה מקליפורניה היה בקשר עם גורמי טרור

מקור ברשויות האכיפה אמר כי סעיד פארוק, שירה למוות יחד עם אשתו ב-14 איש בפרבר של לוס אנג'לס, שוחח עם גורמים הנמצאים בפיקוח ה-FBI. בנוסף, מפקד המשטרה המקומית הודיע כי נמצאו 12 מטעני צינור במהלך חיפוש בביתם

צילום: רויטרס, עריכה: יותם וקס

סעיד פארוק, האדם שירה אתמול למוות ב-14 בני אדם במרכז הקהילתי "אינלנד" שבסן ברנרדינו, פרבר של לוס אנג'לס, היה בקשר עם אנשים בעלי קשר לארגוני טרור בינלאומי, שהיו תחת פיקוח לשכת החקירות הפדרלית (FBI) - כך אמר גורם מרשויות האכיפה האמריקניות לסוכנות הידיעות אי-פי. לפי הדיווח, פארוק יצר קשר עם אותם חשודים דרך הטלפון והרשתות החברתיות.

מוקדם יותר היום דווח ברשת CNN כי ככל הנראה פארוק הושפע מאותם הגורמים והקצין את דעותיו. לדבריו, הדבר ככל הנראה תרם לפעולת הירי, שאותה ביצע יחד עם אשתו תשפין מאליק בת ה-27. עם זאת, הוא הדגיש כי גם דברים אחרים, כמו סכסוך במקום העבודה, עלולים היו להשפיע על החלטתו.

עוד כתבות בנושא:
גורם אמריקני: היורה מקליפורניה היה בקשר עם גורמי טרור
השאירו את התינוקת אצל הסבתא – וטבחו: מי הם היורים מקליפורניה?
החשודים בירי בקליפורניה - זוג נשוי: "למה שיעשו דבר כזה?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היה בקשר עם גורמי טרור". פארוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקד משטרת סן ברנרדינו, ג'ארוד בורגון, אמר הערב במסיבת עיתונאים כי 12 מטעני צינור נמצאו בבית שבו נערך חיפוש לאחר המתקפה, כמו גם מאות כלים שבאמצעותם ניתן להכין מטעני נפץ מאולתרים. הוא הוסיף כי התוקפים השאירו שלושה מטעני צינור במקום שבו אירע הירי. לדבריו, הסיבה שהמטענים לא התפוצצו היא תקלה בשלט שהיה אמור להפעילם.

עוד אמר מפקד המשטרה כי באירוע נפצעו 21 בני אדם, ולא 17 כפי שנטען תחילה. הוא ציין כי התוקפים ירו בין 65 ל-75 כדורים. כמו כן, הוא אמר שהיו ברשות הזוג 1,600 כדורים בעת שחוסלו בידי המשטרה במרדף שבוצע אחריהם לאחר הירי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
טבח בקליפורניה: 14 הרוגים מירי במרכז קהילתי בפרבר של לוס אנג'לס - שני היורים חוסלו. רויטרס
אחד הפצועים במתקפה בקליפורניה/רויטרס

הנשיא ברק אובמה התייחס מוקדם יותר לאירוע ואמר כי ייתכן שהירי קשור לטרור, אך הדגיש כי הרשויות עדיין לא בטוחות בדבר. הוא ציין כי ייתכן ומדובר גם בסכסוך הקשור לעבודה או בכמה גורמים שונים. אובמה הדגיש כי הרשויות יחקרו ביסודיות את שאירע, וקרא לציבור להמתין לתוצאות החקירה לפני שיסיקו מסקנות.

אובמה חזר על דבריו וקרא לרפורמה בחוקי החזקת הנשק במדינה. הוא ציין כי הרבה אמריקנים מרגישים כי לא ניתן לעשות דבר כדי למנוע אירועים מסוג זה, אך הדגיש כי "לכולנו יש תפקיד במניעת אירועים אלה". הנשיא האמריקני אמר כי יש להקשות על אנשים שמתכוונים לבצע ירי בחפים מפשע לרכוש נשק, אך הכיר בעובדה שלא ניתן להסיר את האיום לחלוטין.

אובמה בפריז: "משוכנע שנוכל להשמיד את דאעש". רויטרס
"ייתכן שהירי קשור לטרור". אובמה/רויטרס

עשרה מתוך 21 הפצועים באירוע עדיין מאושפזים בבתי החולים. גורם רשמי בבית החולים "לומה לינדה" שבקליפורניה שבו מאושפזים רוב הפצועים אמר הערב כי מצבם של שניים מהפצועים אנוש וכי נשקפת סכנה לחייהם.

אחיה של מאליק, פרחאן חאן, סיפר מוקדם יותר כי השניים נישאו לפני כשנתיים. לדבריו, הם הביאו את בתם בת השישה חודשים לאמו של פארוק שעות ספורות לפני הירי, וטענו כי הם צריכים ללכת לרופא. טרם התברר באופן מלא מה קרה בשעות שלאחר מכן, אולם ידוע שפארוק היה באירוע במקום העבודה שלו זה חמש שנים – מרכז "אינלנד" – לקראת חג המולד. במהלך האירוע, התפתח ויכוח כלשהו ודווח כי פארוק עזב את המקום "בזעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully