וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש השנה בדנמרק - היהודי שנרצח בפיגוע בבית הכנסת בקופנהגן

9.12.2015 / 0:52

קוראי העיתון הנפוץ במדינה בחרו ל"איש השנה" את דן אוזן, שהגן בגופו על המתפללים בבית הכנסת בבירה קופנהגן במהלך פיגוע הירי בחודש פברואר, ושילם על כך בחייו. "דוגמה ומופת"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

דן אוזן, המאבטח היהודי בן ה-37 שנרצח בפיגוע בבית הכנסת בקופנהגן, נבחר בסוף השבוע ל"איש השנה" בדנמרק: אוזן, שהגן בגופו על המתפללים בבית הכנסת ומנע מהפיגוע שהתרחש במקום בפברואר השנה להפוך לטבח, נבחר בידי קוראי העיתון הנפוץ ביותר במדינה הסקנדינבית, בתור "הדני של שנת 2015". ראש ממשלת דנמרק שיבח את הבחירה ואמר כי אוזן הוא גיבור הראוי להערצה.

הפיגוע אירע ב-15 בפברואר השנה בבית כנסת בקופנהגן, בירת דנמרק. מחבל חמוש הגיע למקום וניסה להיכנס לבית הכנסת השעה שהתקיים בו טקס בר-מצווה. אוזן, מאבטח יהודי שהוצב בכניסה למקום, זיהה את המחבל, נאבק בו, והספיק להזהיר את המתפללים האחרים מפני הפיגוע. הוא הציל בכך את חייהם של רבים, אולם הוא עצמו שילם בחייו, שכן הוא נורה למוות.

עוד על המקרה
"רקדנו ואז המאבטח נכנס וצעק 'עצרו את המוזיקה - וברחו'"
הרב הראשי של דנמרק נגד נתניהו: טרור זאת לא סיבה לעזוב
הירי בבית הכנסת: ההרוג - יהודי שאבטח בת מצווה

האירוע החריד את הקהילה היהודית שם, וזעזע את דנמרק כולה. בסוף השבוע הוכיחו אזרחי דנמרק שהמקרה לא נשכח מלבם, כאשר בסקר מקיף של העיתון "ברלינגסקה", נבחר כאמור אוזן לאיש השנה של דנמרק. יש לציין כי מלבד קוראי העיתון, היו שותפים לבחירה גם צוות של שבעה שופטים - אישי ציבור שונים שנבחרו למשימה בידי העיתון.

דן אוזן, המאבטח היהודי שנהרג מחוץ לבית הכנסת בדנמרק. פברואר 2015. פייסבוק, אתר רשמי
אוזן/אתר רשמי, פייסבוק

ראש ממשלת דנמרק, לארס רסמוסן, בירך על הבחירה באוזן ואמר כי הוא מעריץ את משפחתו של ההרוג ש"לא הגיבה בשנאה ובקריאה לנקמה, אלא יצאה נגד שנאה ודעות קדומות". יש לציין כי גם ראשת הממשלה הקודמת של דנמרק, הלה תורנינג-שמידט, התייחסה בשעת האירוע (אז עוד כיהנה בתפקיד) לדן אוזן כגיבור, ושיבחה את פועלו. שני המנהיגים אמרו כי אוזן הביא לידי ביטוי ערך מרכזי בתרבות של דנמרק - חוסר אנוכיות.

שגריר דנמרק בישראל, יספר ואהר, אמר לוואלה! NEWS כי "כמו שראש הממשלה אמר, מדובר בבחירה חכמה. דן אוזן הוא דוגמה ומופת לכולנו. נגד הטרור, על כל ביטוייו, יש לעמוד בתוקף. דן אוזן עשה זאת בלי להסס - ושילם את המחיר הגבוה ביותר. התואר 'איש השנה של דנמרק' הוא רק דוגמה קטנה לכבוד וההערכה של הדנים להקרבה הזו של בן ארצם".

(עדכון ראשון: 22:05)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אבטחה מחוץ לבית הכנסת בו אירע פיגוע – קופנהגן, דנמרק, 15 בפברואר 2015. AP
שוטרים מחוץ לבית הכנסת בקופנהגן/AP
אנדרטה לזכר ההרוגים בפיגוע הירי בקופנהגן, דנמרק, פברואר 2015. רויטרס
אנדרטה לזכר ההרוגים בפיגוע הירי בקופנהגן, דנמרק, פברואר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully