וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבטח היהודי שנרצח ליד בית הכנסת בדנמרק הובא למנוחות

19.2.2015 / 6:50

אלפים הגיעו לחלוק כבוד אחרון לדן אוזן בבית הקברות היהודי בקופנהגן. בין המשתתפים הייתה גם ראש הממשלה הלה תורנינג שמידט. "דן לא היה גיבור, הוא היה אדם עם לב במקום הנכון"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

דן אוזן, המאבטח בן ה-37 שנרצח בפיגוע הירי ליד בית הכנסת המרכזי בקופנהגן בתחילת השבוע הובא אתמול (רביעי) למנוחות בבית הקברות היהודי בעיר. אלפים הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון, בהם גם ראש ממשלת דנמרק, הלה תורנינג שמידט, שרים, נציגי משטרה, שגריר ישראל בדנמרק, ברוך בינה, יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, ראשי הקהילה היהודית ורבנים.

"דן היה בן אדם שמח", אמר יאיר מלכיאור, רבה של קופנהגן, שפתח את ההספדים. "אנחנו בדיוק נכנסים לחודש אדר, ולמרות כל העצב, דן היה אדם שמח ולכן גם השמחה שהוא נתן לאנשים אחרים צריכה להמשיך".

אבטחה מחוץ לבית הכנסת בו אירע פיגוע – קופנהגן, דנמרק, 15 בפברואר 2015. AP
מאבטחים מחוץ לבית הכנסת שלידו אירע הפיגוע, השבוע/AP

גם הרב לקסנר ספד לאוזן. "דן היה בחור אופטימי, גרם לסביבתו שמחה ואופטימיות, זה המסר, אסור לצאת מהלוויה הזאת בהרגשה של עצב וכעס וצריכים לצאת בהרגשה של אופטימיות עם כוחות מחודשים וחיוך על הפנים, כי זה מה שדן רצה", אמר. "אתמול ישבתי בבית המשפחה ואמרתי לאבא של דן, 'אתה יודע שהבן שלך הוא הגיבור? כך כולם מרגישים על המעשה שלו'. והוא השיב לי, 'הבן שלי לא גיבור, הוא פשוט אדם עם לב במקום הנכון'.

"הוא היה מאוד פעיל בקהילה, חבר שלנו חבר של המון אנשים", אמרה רחל לוונטל, בת הקהילה. "האירוע הזה מאוד קשה לעיכול, אנשים כל הזמן אומרים, 'איך כזה דבר יכול להיות פה'. היום הקהילה היהודית בקופנהגן ובכלל אנשי דנמרק והעם היהודי כולו קברו את אחד מבניה. דן עמד בכניסה והגן בגאווה על המוסדות היהודיים אותם אבטח. כשראית אותו בכניסה ידעת שביטחונך ישמר".

דוד, חברו של דן, סיפר על התמודדות המשפחה עם מות בנם. "למשפחה קשה אבל הם מנסים לאזור כוחות אחד מהשני, הם מאוד נרגשים מכל התמיכה שהם מקבלים מסביב לא רק מהקהילה, אלא מהאוכלוסייה הדנית", אמר. "מה שהכי ריגש אותם זה הר הפרחים שגדל מחוץ לבית הכנסת במקום שבו הוא נהרג. עשרות אלפי אנשים עולים למקום לרגל כל יום. המשפחה ביקרה שם ביום, הם הגיעו למקום ובדמעות הודו לאנשים שהיו שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"עדיף שיהודים יעלו מתוך אהבה ולא בגלל פחד"

"דן היה אדם מקסים, הוא אהב את כולם, לא שנא אף אחד, לא שפט אנשים לפי דתם בין אם קוראים להם מוחמד או דוד. יש לו חברים יהודים, בודהיסטים, נוצרים וערבים. צריך לזכור את דן באמצעות מסר של אהבה ואחדות", אמרה מיטה בן טוב, האם שחגגה לבתה את אירוע בת המצווה שהופסק בגלל הירי. "עצובה לי מאוד המחשבה שבת המצווה של בתי לעולם תקשר למותו של דן, אבל היא מבינה ואומרת שזה לא הדבר החשוב כרגע.

"אני לא חושבת שבגלל האירוע אנשים רוצים לעלות עכשיו לישראל, אנחנו מעדיפים לחיות במדינה שבה יש 90% מהזמן שקט ושלווה", הוסיפה. "עדיף שיהודים יעלו מתוך אהבה לישראל ולא בגלל שהם מפחדים באירופה".

"העם היהודי מחבק אתכם בעת הזו", אמר יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי. "הסוכנות היהודית תעשה כל שביכולתה כדי לעזור לקהילה היהודית בדנמרק לדאוג לביטחונה ולהמשיך לפעול לחיזוק קשריהם של יהודי דנמרק ואירופה עם העם היהודי ועם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully