וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי של דנמרק נגד נתניהו: טרור זאת לא סיבה לעזוב

הרב יאיר מלכיאור תקף את קריאתו של הראש הממשלה ליהודים לעלות לישראל בעקבות הפיגוע במדינה, שבמהלכו נרצח דן אוזן שאבטח בית כנסת בבירה. "דבריו מאכזבים. טרור זאת לא סיבה לעבור לישראל"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בעקבות גל הטרור בדנמרק, שבמהלכו נרצח דן אוזן שאבטח בית כנסת בבירה קופנהגן, קרא הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו ליהודי התפוצות לעלות ישראל. עם זאת, הרב הראשי של דנמרק, יאיר מלכיאור, יצא נגד דבריו של נתניהו, שאמר דברים דומים גם לאחר הפיגועים בצרפת בחודש שעבר. "דבריו מאכזבים", מסר הרב מלכיאור. "טרור זאת לא סיבה לעבור לישראל", הוסיף.

על רקע דבריו של מלכיאור, אמר הבוקר לוואלה חדשות מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופי, הרב מנחם מרגולין, כי בעקבות הפיגוע תתקיים בשבוע הבא בפראג, בירת צ'כיה, סדנה שבמהלכה יוכשרו עשרות רבנים וראשי קהילות יהודיות מרחבי היבשת בהגנה עצמית בסיסית ובהגשת עזרה ראשונה.

דן אוזן, קורבן הפיגוע בבית הכנסת בקופנהגן - 15 בפברואר 2015. רויטרס
שוטר בסמוך לבית הכנסת, אמש בקופנהגן. בתמונה הקטנה: ההרוג, דן אוזן/רויטרס

לדברי מרגולין, במשך תקופה ארוכה דורשים ראשי הקהילות היהודיות באירופה לתגבר את האבטחה סביב מוסדות יהודיים, אולם, לדבריו, "לצערי, ממשלת דנמרק וממשלות נוספות באירופה עדיין לא הפנימו את הצורך לאבטח את כל המוסדות היהודיים 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע". הוא ציין כי "רק בעקבות הפיגוע שקרה מוקדם יותר בבית הקפה, שלחה המשטרה כמה שוטרים לבית הכנסת. אבל, העובדה המצערת היא שאילו לא היה פיגוע בבית הקפה – לא היו שוטרים באזור בית הכנסת, והמאבטח, שלא היה חמוש, לא היה יכול למנוע לבדו את כניסת המחבל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טענותיו של מרגולין מצטרפות לדברים שאמר מוקדם יותר היום יו"ר ארגון האבטחה בקהילות היהודיות במדינות הנורדיות, מייקל גילוון, שהודה בשיחה עם וואלה חדשות כי רק בעקבות דרישה שהעלו בפני משטרת קופנהגן תוגברה האבטחה במקום. "ביקשנו מהמשטרה מדנמרק שתציב שוטרים חמושים מחוץ למרכז היהודי בגלל הערכה ביטחונית שעשינו קודם לכן", אמר.

הרב מרגולין הוסיף כי "הכתובת הייתה על הקיר כבר מאוגוסט השנה כאשר בית הספר היהודי בעיר נרגם באבנים ורוסס בכתובות אנטישמיות", הוסיף הרב מרגולין. "אנו דורשים מממשלות אירופה, כמו גם ממוסדות האיחוד האירופי, ליישם את קריאתנו להקמת גוף כל-אירופי להגברת האכיפה סביב מוסדות יהודיים ולחינוך נגד האנטישמיות המשתוללת".

הירי לעבר בית הכנסת היה חוליה בשרשרת של שלושה אירועי ירי ברחבי קופנהגן ביממה האחרונה, שבהם היה מעורב ככל הנראה אותו אדם. אתמול אחר הצהריים הוא פתח בירי לעבר אזרח ושלושה שוטרים במהלך מפגש בבית קפה שעסק בנושא חופש הביטוי בקופנהגן. האירוע נערך על ידי האמן השוודי השנוי במחלוקת לארס וילקס, שפרסם בעבר קריקטורות נגד הנביא מוחמד. לדברי משטרת דנמרק, הירי מוגדר כניסיון התנקשות בחייו של וילקס. הבוקר, כמה שעות אחרי הירי בבית הכנסת, הוא פתח בירי לעבר כוחות המשטרה בסמוך לתחנת רכבת סמוכה. על פי הרשויות, הוא נהרג לאחר שהשוטרים השיבו אש לעברו ופגעו בראשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully