וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל הסורי הודיע: "מטוסי הקואליציה תקפו לראשונה את צבאנו"

משרד החוץ של סוריה טוען כי שלושה חיילים נהרגו -13 נוספים נפצעו בתקיפות של מטוסים אמריקניים. כוחות הקואליציה מכחישות את הדיווח, אך אם הוא יתברר כנכון מדובר בפעם הראשונה שמתבצעת תקיפה אמריקנית על כוחות הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

הממשל בסוריה הודיע היום (שני) כי ארבעה מטוסי קרב השייכים קואליציה בראשות ארצות הברית תקפו בסיס של הצבא הסורי בדיר א-זור. לפי הודעת משרד החוץ הסורי, המטוסים האמריקניים שיגרו תשעה טילים לעבר הבסיס. כמו כן נמסר כי שלושה חיילים נהרגו ב"פעולה התוקפנית" של הקואליציה ו-13 נוספים נפצעו.

משרד החוץ הוסיף כי שלושה כלי רכב משוריינים, ארבע כלי רכב צבאיים ומחסן נשק הושמדו בתקיפה. "המתקפה מאשרת שוב כי הקואליציה האמריקנית אינה רצינית, וכי יש צורך באמון כדי ללחום בטרור בצורה אפקטיבית". בניגוד למתקפות הרוסיות במדינה, הפועלות לצד משטרו של אסד , ארצות הברית ובנות בריתה אינן מתאמות את פעולותיהן עם המשטר הסורי – דבר שאליו באופן טבעי מתנגד המשטר בחריפות.

עוד כתבות מהעולם:
"אדם שחור עם מבטא ערבי": מבצע פיגוע הדקירה בלונדון הואשם בניסיון רצח
ג'ימי קרטר ריגש את ארה"ב: "לא נמצא זכר לסרטן בגופי"
אובמה נאם על הטרור: "נשמיד את דאעש מבלי להיגרר למבצע קרקעי"

פיצוץ בסוריה אחרי התקפה אווירית, אוקטובר 2015. AP
פיצוץ בסוריה אחרי התקפה אווירית/AP

מפקדת כוחות הקוליציה מכחישה את הדיווחים. אם הם יתבררו כנכונים, מדובר בפעם הראשונה מאז החלו מתקפות הקואליציה, שפועלות נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שבהן נפגע בסיס של צבא אסד. מטוסי הקואליציה תוקפים רבות באזור דיר א-זור, אשר רובו נשלט על ידי דאעש ובו שדות נפט נרחבים שמהווים מקור מרכזי למימון פעולות הארגון.

משרד החוץ הסורי שלח מכתב למזכ"ל האו"ם באן קי מון ולראש מועצת הביטחון של האו"ם, שבו גינה את "התוקפנות המחפירה, אשר מנוגדת לחלוטין למטרות האו"ם". במכתב קראה סוריה לאו"ם לנקוט "בצעדים מידיים כדי למנוע תקיפות נוספות מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully