וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ימי קרטר ריגש את ארה"ב: "לא נמצא זכר לסרטן בגופי"

7.12.2015 / 9:42

הנשיא לשעבר, שהחל לקבל טיפולים נגד הסרטן שהתפשט למוחו באוגוסט האחרון, הודיע בפני מאות אנשים כי בסריקות שעבר לאחרונה לא נמצא אף תא סרטני. זאת, הודות לטיפול תרופתי חדשני, שאותו ימשיך קרטר ליטול באופן קבוע

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר בן ה-91, מסר אתמול (ראשון) הודעה בלתי-צפויה ומרגשת למאות האנשים שהתקבצו בכנסיה הבפטיסטית בג'ורג'יה לשיעור תנ"ך – סריקות המוח האחרונות שערך לא הראו שום סימן לסרטן. "כשהלכתי השבוע לטיפול, הם לא מצאו זכר לסרטן, כך שיש לי חדשות טובות", אמר לקהל בכנסיית מרנתה שבעיר מגוריו פליינס. הקהל שהיה במקום הריע למשמע ההודעה, וקרטר הגניב חיוך מרוצה.

קרטר החל את הטיפולים נגד מלנומה באוגוסט, לאחר שהסרטן שהיה לו בכבד והוסר התפשט למוחו. בהודעה קצרה שנשלחה לעיתונות לאחר ההודעה ההדרמטית, אישר קרטר כי הסריקות האחרונות "לא חשפו כל סימן למוקדים שבהם התפתח הסרטן, או למוקדים חדשים", אמר.

עוד כתבות מהעולם:
לה פן ניצלה את בהלת הטרור וסחפה את צרפת, אך הדרך לנשיאות עוד רחוקה
אובמה נאם על הטרור: "נשמיד את דאעש מבלי להיגרר למבצע קרקעי"
צרפת: ניצחון למפלגת הימין הקיצוני בראשות לה פן

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר הודיע כי חלה בסרטן. רויטרס
"גופי נקי מסרטן". קרטר/רויטרס

קרטר ציין כי הוא ימשיך לקבל טיפול תרופתי חדיש, הרותם את המערכת החיסונית של הגוף למאבק בסרטן. בעוד ש-30% מהמטופלים בסוג זה של תרופה, הנקראת פמברוליזומב, הראו כיווץ משמעותי בסרטן, 5% החלימו לחלוטין. בממוצע, טיפול זה מעריך את תוחלת החיים של המטופל בשנה עד שנה וחצי.

מבקריו של קרטר טוענים כי כהונתו בין השנים 1981-1977 הייתה כישלון, למרות שהיה לו תפקיד מפתח במשא ומתן בין ישראל ומצרים. למרות הביקורת, ולאחר שעזב את הבית הלבן אחרי תקופת כהונה אחת בלבד, הוא פעל רבות לאחר כהונתו למען השלום, ובשנת 2002 הוא זכה בפרס נובל. באוגוסט האחרון הוא הודיע כי טיפולי הסרטן יאלצו אותו לקצץ באופן דרמטי בתפקידו הציבורי. אך הנשיא לשעבר ממשיך להעביר שיעורי דת בימי ראשון וכן נוכח בפעילויות התנדבותיות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully