וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החזיק תמונות של דאעש": נחשף מבצע פיגוע הדקירה בלונדון

מוהיידין מייר בן ה-29, תושב מזרח העיר ששיסף את גרונו של אדם בתחנת הרכבת התחתית, הואשם בניסיון רצח. מעדויות עדי ראיה לפיגוע עולה כי מדובר ב"אדם חזק וגבוה שחובט כמו מתאגרף". בטלפון הסלולרי שלו נמצאו תמונות הקשורות לדאעש

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

חוקרי המשטרה בבריטניה הגישו היום (שני) כתב אישום נגד מוהיידין מייר, תושב מזרח לונדון בן 29, שביצע את פיגוע הדקירה בתחנת הרכבת התחתית בלייטונסטון בשבת האחרונה. מייר הגיע לתחנה, שיסף את גרונו של אדם בן 56 ופצע אותו באורח קשה תוך שהוא צועק "זה למען סוריה" ו-"יישפך כאן דם". אדם נוסף נפגע באורח קל ולא נזקק לטיפול רפואי, ואישה נוספת הותקפה אך לא נפגעה.

מייר הגיע לבית המשפט, שם, על פי כלי תקשורת במדינה, טענו החוקרים כי נמצאו תמונות הקשורות לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בטלפון הסלולרי שברשותו. הרשויות טרם חשפו פרטים מלאים על אודות התוקף, ותמונתו פורסמה לראשונה באופן לא רשמי רק היום, יומיים לאחר המקרה.

סלים פאטל, אחד מעדי הראיה לאירוע, אמר לגארדיאן הבריטי כי מדובר באדם גבוה ושחור, בעל מבטא ערבי. "הוא אדם חזק מאוד שחובט כמו מתאגרף", אמר. "הבחור הגבוה הזה דקר את הקורבן כל כך חזק עד שהוא נפל לרצפה", סיפר על רגעי האימה. "הוא צעק 'עזרו לי, עזרו לי', הוא היה במצוקה".

עוד כתבות מעולם:
ג'ימי קרטר ריגש את ארה"ב: "לא נמצא זכר לסרטן בגופי"
לה פן ניצלה את בהלת הטרור וסחפה את צרפת, אך הדרך לנשיאות עוד רחוקה
אובמה נאם על הטרור: "נשמיד את דאעש מבלי להיגרר למבצע קרקעי"

מוהיידין מייר שביצע את פיגוע הדקירה ברכבת התחתית של לונדון, דצמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
"חובט כמו מתאגרף". מייר/צילום מסך, טוויטר

שירותי הביטחון במדינה ממשיכים לחקור אם התוקף פעל מתוך רצונו האישי או שהיה מושפע מרעיונות המזוהים עם דאעש. אתמול ערכו החוקרים חיפוש בדירתו של מייר במזרח לונדון, וחיפשו ראיות לכך שהוא הושפע מגורמים קיצוניים.

כמו כן, המשטרה הודיעה כי מידע שהגיע מעדי הראייה, יחד עם מידע שנתקבל במהלך החקירה, הוביל אותם לקבוע שמדובר באירוע טרור. "כתוצאה ממידע שהגיע לידינו מעדי ראייה וגורמים נוספים, אני מתייחס למקרה כאירוע טרור", אמר ריצ'רד וולטון, מפקד המשטרה החוקר את האירוע.

חוקר לשעבר במשטרת לונדון אמר כי סוכנות הביון הבריטית (MI5) ככל הנראה סיפקה את המידע הנוסף שגרם למשטרה להאמין שמדובר בטרור. "מדובר בטרור שכן הוא תקף אדם לאחר שהביע עמדה פוליטית", אמר.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נוסע ברכבת התחתית בלונדון שיסף את גרונו של נוסע אחר, 5 בדצמבר 2015. רויטרס
שלולית הדם שנותרה על הרצפה לאחר פיגוע הדקירה/רויטרס

המתקפה הסתיימה לאחר שהשוטרים שהיו באזור חשמלו את מייר באמצעות טייזר. אם אכן מניעיו של התוקף נבעו מתוך איסלאם קיצוני, מדובר במקרה הראשון מאז 2013, אז נרצח החייל לי ריגבי מחוץ לבסיס בלונדון.

גורמים רשמיים במדינה הזהירו בחודשים האחרונים כי ישנה סבירות רבה למתקפת טרור. בריטניה נמצאת כעת ברמת כוננות מוגברת, דרגה אחת לפני הרמה הגבוהה ביותר. משמעותה של דרגת כוננות זו היא שישנה סבירות גבוה, אם כי לא מידית, ממתקפת טרור במדינה. המשטרה הודיעה כי היא תגביר את שמירתה בתחנות הרכבת התחתית ברחבי לונדון, וכי היא שוקלת להגביר את הסיורים בערים שונות בממלכה.

(עדכון ראשון: 11:17)

נוסע ברכבת התחתית בלונדון שיסף את גרונו של נוסע אחר, 5 בדצמבר 2015. רויטרס
כוחות המשטרה בזירה/רויטרס
נוסע ברכבת התחתית בלונדון שיסף את גרונו של נוסע אחר, 5 בדצמבר 2015. רויטרס
נוסע ברכבת התחתית בלונדון שיסף את גרונו של נוסע אחר, 5 בדצמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully