וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו משיב לקרי: "בשביל שיהיה שלום צריך שגם הצד השני ירצה בכך"

6.12.2015 / 11:12

ראש הממשלה הגיב בפתח ישיבת הממשלה השבועית לנאומו התקיף של שר החוץ של ארצות הברית אמש, שטען כי במצב הנוכחי ישראל מתקדמת אל עבר מציאות של מדינה דו-לאומית. לדברי נתניהו, הרשות היא שאחראית לקיפאון המדיני: "ההסתה מצדה נמשכת"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית לדבריו של שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, שתקף בסוף השבוע את המדיניות הנוכחית של ישראל עם הפלסטינים. לדברי קרי, במציאות הנוכחית ישראל מתקדמת למציאות של מדינה דו-לאומית.

"אני מבקש להבהיר, ישראל לא תהיה מדינה דו-לאומית. אבל בשביל שיהיה שלום, צריך שגם הצד השני יחליט שהוא רוצה בשלום. לצערי זה לא מה שאנחנו רואים", אמר נתניהו.

לדבריו, "ההסתה של הרשות הפלסטינית נמשכת. אני רואה את האחראי הראשי למשא ומתן של הפלסטינים (סאיב עריקאת – א"ת), הולך לבקר את משפחתו של מחבל שניסה לרצוח יהודים. לא רק שהוא לא מגנה, הוא הולך לנחם ועל ידי כך נותן גיבוי ועידוד למעשה טרור. כל מי שרוצה שלום צריך לגנות את הדברים הללו בכל לשון של גינוי, כפי שאני עושה כאן".

לקריאה נוספת:
יעלון בביקורת על אובמה: "צריך להיות פעיל יותר במאבק בדאעש"
אין רגיעה באופק: הפלסטינים התאכזבו מביקורו של ג'ון קרי
במצב הנוכחי, נתניהו חסר האשליות יסתפק בתמונה עם אבו מאזן

ישיבת ממשלה, משרד ראש הממשלה, 29 בנובמבר 2015. אמיל סלמן, הארץ, פול צלמים
"לא רואים נכונות מהצד השני". נתניהו בישיבת ממשלה בשבוע שעבר/פול צלמים, אמיל סלמן, הארץ

קרי נאם אמש ב"פורום סבן" בוושינגטון והביע ספק בכל הקשור לכוונותיה של ישראל במשא ומתן עם הפלסטינים. "בישראל מבינים את המשמעויות (מציאות של מדינה אחת) של זה?", אמר. "ראש הממשלה נתניהו אמר שהוא מחויב לשתי מדינות, אבל במקביל, שרים בממשלה שלו אומרים שלעולם לא תהיה מדינה פלסטינית". רבים בקהל הגדירו את נאומו כחסר תקדים בחריפותו ובפסימיות שלו.

שר החוץ של ארצות הברית סיפר כי פגש את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, פעמים רבות בשנתיים האחרונות. "אף פעם לא ראיתי אותו מיואש כמו בביקור האחרון שלי ברמאללה" (לפני כשבועיים), אמר.

הוא רמז כי נתניהו לא עושה מספיק לשינוי המצב הנוכחי. "תמיד תהיה סיבה למה לא לפעול ולעשות, אבל צריך להסתכל מעבר לפוליטיקה של אותו הרגע", אמר. מנגד, ציין קרי כי גם אבו מאזן לא טומן ידו בצלחת. "הוא חייב לשנות את הרטוריקה שלו", אמר בנושא ההסתה נגד ישראל ברשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר החות של ארה"ב ג'ון קרי בפורום סבן. ראלף אלסוונג, מערכת וואלה!
נאום חסר תקדים. קרי/מערכת וואלה!, ראלף אלסוונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully