וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין רגיעה באופק: הפלסטינים התאכזבו מביקורו של ג'ון קרי

26.11.2015 / 0:00

בכירים ברשות קיוו ששר החוץ האמריקני יביא בשורות שיסללו את הדרך לחידוש המו"מ, אבל גילו שישראל לא מתכוונת להעניק מחוות כל עוד האלימות נמשכת. מכאן, בפני אבו מאזן כמה אפשרויות שכולן אינן מעודדות מבחינת ירושלים

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

בכירים ברשות הפלסטינית הביעו אתמול (רביעי) אכזבה קשה מתוצאות הביקור של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי באזור. על פי הבכירים, קרי אמור היה להביא עמו בשורות באשר לשורה של מחוות ישראליות כלפי הפלסטינים, שיסללו את הדרך לחידוש השיחות המדיניות בין הצדדים. לטענת הגורמים, על פי ההבנה בין יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והשר קרי, הממשל האמריקני היה אמור לבחון מול ראש הממשלה בנימין נתניהו את האפשרות לחידוש המו"מ על פתרון שתי המדינות על בסיס גבולות 1967.

אולם לא רק שקרי לא הגיע עם תשובות באשר למו"מ, אלא שישראל הבהירה דרך האמריקנים שאין בכוונתה להעניק הקלות או מחוות לפלסטינים, כמו בנייה בשטחי C, כל עוד האלימות נמשכת. העמדה הישראלית מעוררת זעם ברמאללה משום שגם בישראל מכירים בכך שהרשות אינה אחראית לגל הפיגועים, שכולל בעיקר תקיפות של יחידים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
עם דגל בחלון וכיפה: נהגי המונית בבירה מנסים להיראות "לא ערבים"
הרב ברלנד הדרוש לחקירה השיג דרכון דיפלומטי שאינו ישראלי
לאחר הפלת המטוס: "רוסיה תוקפת באינטנסיביות ליד הגבול הטורקי"

פגישתם של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה, נובמבר 2015. רויטרס
קרי ואבו מאזן/רויטרס

מעבר לכך, במהלך הפגישות שקיים קרי עם אבו מאזן ונתניהו, התברר שישראל דורשת כעת שהממשל האמריקני יכיר בגושי ההתנחלויות כדי בתמורה למחוות שתוכננו מול הפלסטינים כמו בניית ערים חדשות בגדה. אולם סגן דובר מחלקת המדינה מארק טונר הבהיר כבר אתמול שאין בכוונת הממשל האמריקני להסכים להכרה בגושים. היום כבר אמר קרי לכתבים בבוסטון, מיד עם שובו לארצות הברית כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני נמצא כיום בנקודה קריטית וכי הוא יכול להסלים מבלי שאפשר יהיה לתקנו. "אנחנו מודאגים מהאלימות ומהאפשרות שהמצב ייצא מכלל שליטה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ואולם - הממשל האמריקני לא עושה רושם כמי שמתכוון לאלץ את הצדדים לפעול ולהתגמש. הגורמים הפלסטינים אמרו לוואלה! NEWS כי בפני אבו מאזן עומדות כעת כמה אפשרויות - שאינן חיוביות עבור שני הצדדים. לעמדתם, היו"ר אינו מעוניין בפירוק הרשות או בהפסקת התיאום הביטחוני ולכן עשוי להביא לכינוס של המועצה הלאומית הפלסטינית של אש"ף, ולהודיע שם על חזרת הארגון מהכרתו בישראל.

אפשרות אחרת שנבדקת היא כזו שכבר דובר עליה בעבר - פנייה למועצת הביטחון של האו"ם בדרישה להכרה בפלסטין וכן הגשת תביעות לבית הדין הפלילי הבינלאומי. אולם בסביבת אבו מאזן מודעים לעובדה שהתמיכה שהוא זוכה לה בקרב הציבור הפלסטיני הולכת ונשחקת ושצעדים מעין אלה אינם צפויים להביא לשינוי במגמה זו.

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully