וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפלת המטוס: "רוסיה תוקפת באינטנסיביות ליד הגבול הטורקי"

מטוסי חיל האוויר הרוסי תקפו מטרות רבות באזור לטקיה וחאלב, שם נהרג אחד מטייסי מטוס הקרב שהופל על ידי טורקיה. במקביל, צבא סוריה הגביר את תקיפותיו באזור.

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

מטוסי חיל האוויר הרוסי הגבירו אתמול (רביעי) באופן משמעותי את תקיפותיהם במחוז לטקיה שבמערב סוריה, סמוך לאזור שבו נהרג אחד הטייסים הרוסיים במטוס הקרב שהופל אתמול על ידי חיל האוויר הטורקי. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, חלק מהתקיפות היום היו נגד מטרות באזור מעבר הגבול באב א-סלאם, שבגבול סוריה-טורקיה במחוז חאלב הצפוני.

"מטוסי הקרב הרוסיים מבצעים מהלילה תקיפות אינטנסיביות בג'בל אכראד ובג'בל טורקמן", מסר מנהל הארגון הסורי לזכויות אדם, ראמי עבד א-רחמן, בהתייחסות לרכסי ההרים באזור לטקיה שנמצאים תחת שליטת כוחות המורדים. על פי הדיווחים, מורדים טורקמנים אחראים למותו של אחד הטייסים במטוס הרוסי שהופל. הטייס השני חולץ במבצע צבאי והועבר לבסיס רוסי בלטקיה.

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה ממשיכה בקו התוקפני: הפלת המטוס - פרובוקציה מתוכננת
הטייס הרוסי: "לא התקבלה כל אזהרה מחיל האוויר הטורקי"
ארדואן: לא מעוניינים בהסלמה; פוטין: לא להגיע לטורקיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטייס הרוסי שחולץ, בבסיס חיל האוויר בלטקיה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנתוני הארגון הסורי לזכויות אדם עולה כי הרוסים ביצעו אתמול 12 תקיפות. בנוסף לכך, הטלוויזיה הממלכתית הסורית דיווחה כי "חיל האוויר הסורי פגע במטרות של טרוריסטים", בהתייחסות לארגוני המורדים, באותו האזור. עוד דווח כי עשרות לוחמים נהרגו, אולם לא נמסר לכך כל אישור ממקור אחר.

מוקדם יותר, מסר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב כי רוסיה תמשיך בתקיפות האוויריות נגד מטרות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה, סמוך לגבול הטורקי. "היינו מעדיפים להתרחק מהגבול הטורקי, אבל לצערנו הם ממוקמים בשטח סוריה, בסמוך לגבול", אמר והוסיף: "פעולות רוסיה ימשיכו, ללא ספק".

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב שוחחו אמש בטלפון בנוגע להפלת מטוס הקרב הרוסי בידי טורקיה. קרי אמר כי "על שני הצדדים למנוע מהתקרית להביא להסלמה ביחסים בין המדינות, או להסלמה בסכסוך בסוריה". לברוב לעומת זאת, אמר כי הפלת המטוס הייתה "הפרה בוטה" של ההסכם בין שנחתם מוסקבה לוושינגטון לגבי התיאום האווירי בסוריה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ושר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בהודעה לתקשורת לקראת סבב השיחות בווינה על רוסיה, 14 בנובמבר 2015. רויטרס
"על שני הצדדים למנוע מהתקרית להביא להסלמה ביחסים". לברוב וקרי/רויטרס

סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ריאבקוב, קרא לוושינגטון "להפסיק לשחק משחקים גיאו-פוליטיים". עוד אמר, כי "ברור שזהו רגע מסובך ביחסים בין שתי המדינות". זאת, על רקע הסנקציות שארצות הברית הטילה על גופים רוסיים, בהם בנק, בשל תמיכת המדינה בנשיא סוריה בשאר אסד. בין הגורמים הנוספים שנגדם הוטלו סנקציות, ג'ורג' חסוואני, אזרח רוסיה וסוריה, שנודע כמתווך בעסקאות הנפט בין דאעש לממשל הסורי.

מצבא טורקיה נמסר כי נספחים צבאיים רוסיים הוזמנו למטה הכללי באנקרה, ונמסרו להם נסיבות הפלת המטוס. בהצהרה שפורסמה, נמסר מאנקרה כי "הכוחות הטורקיים עשו מאמץ גדול לחפש ולהציל את הטייסים". כמו כן, קרא צבא טורקיה למוסקבה "לשתף פעולה בנושאים שונים".

בתוך כך, הפרלמנט הצרפתי אישר אתמול ברוב של 515 קולות מול ארבעה מתנגדים בלבד, את הרחבת התקיפות נגד דאעש בסוריה ובעיראק. צרפת שותפה בקואליציה הבינלאומית נגד הארגון בהובלת ארצות הברית, וחיל האוויר הצרפתי הגביר את התקיפות מאז מתקפת הטרור בפריז. בכך, ניתן אישור רשמי למדיניות שעליה הכריזו בימים האחרונים הנשיא פרנסואה הולנד וראש הממשלה מנואל ואלס.

(עדכון ראשון: 21:40)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully