וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר יפרסם היום דוח חמור על מימון הפריימריז במפלגות

2.12.2015 / 0:28

אחד הדוחות יכלול ביקורת על חשבונות המתמודדים בבחירות המקדימות לתפקיד יו"ר המפלגה ב"איחוד הלאומי-תקומה", "הבית היהודי", "הליכוד" ו"מרצ". ככל הנראה הדוחות יכללו בתוכם חשד לפלילים

הגשת דו"ח מבקר המדינה ליו"ר הכנסת, אפריל 2015. טלי מאייר
המבקר יוסף שפירא/טלי מאייר

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, יפרסם היום (רביעי) שני דוחות ביקורת חמורים בנושא מימון הבחירות המקדימות במפלגות "האיחוד הלאומי-תקומה", "הבית היהודי", "הליכוד" ו-"מרצ". הדוח הראשון יכלול ביקורת על חשבונות המתמודדים לתפקיד יו"ר המפלגות המדוברות והשני יכלול ביקורת דומה על יתר המועמדים באותן מפלגות לכנסת ה-20. משום שהדוחות יכללו, ככל הנראה, חשד לפלילים, הם צפויים לעבור בשלמותם ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

בחודש שעבר פרסם המבקר המדינה דוח העוסק בשלטון המקומי, המבקר את התנהלות האכיפה בתחום רישוי העסקים ובתחום התכנון והבנייה ברשויות השונות. המבקר בדק את נושא העסקת יועצים חיצוניים בשש רשויות מקומיות – אשדוד, גבעתיים, הרצליה, קריית ביאליק, בנימינה-גבעת עדה ובאר טוביה – במהלך החודשים נובמבר 2014 עד אפריל השנה. בנוסף, נבדקו דיווחיהן של 162 רשויות מקומיות למשרד הפנים על היקף התקשרויותיהן עם יועצים, ונבדקה תלונה הנוגעת להעסקת יועצים בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מעלה הגליל. הרשויות שנבדקו, כך עולה מהדוח, העסיקו עשרות יועצים בהיקף מצטבר כולל של עשרות מיליוני שקלים בשנה וזאת בניגוד לכללי מנהל תקין, ובהליכים לא שקופים ולא שוויוניים.

נושא נוסף שנבדק הוא תחום התכנון והבנייה. אחד הגופים שנבדקו הוא הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה "שומרון" - אשר פועלת באור עקיבא, בבנימינה, בגבעת עדה, בג'סר א-זרקה ובזכרון יעקב. הביקורת העלתה ליקויים, חלקם חמורים עד כדי פגיעה באמון הציבור, בעבודת הוועדה. על פי הדוח, במרחב הוועדה נעשתה בנייה לא חוקית בהיקף נרחב, כולל על ידי ראשי מועצות.

עוד בוואלה! NEWS:
המצב החדש בסוריה שמאפשר לישראל לפגוע בחיזבאללה
פרטים מזעזעים חדשים על טבח מינכן: הספורטאים עונו לעיני חבריהם
סוף שבוע קפוא בדרך - רק 4 מעלות צפויות בירושלים ובצפת

(עדכון ראשון: 23:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully