וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשלנתניהו יש גב: המצב החדש בסוריה שמאפשר לישראל לפגוע בחיזבאללה

2.12.2015 / 0:13

ראש הממשלה חשף אתמול בביטחון גדול את פעילות חיל האוויר מעבר לגבול. מה גרם לו דווקא עכשיו להתגאות בכך? מנגנון התיאום עם רוסיה פועל באפקטיביות - ומאפשר לישראל להוביל סדרת הצלחות בתקיפות מדויקות של שיירות אמצעי לחימה ללבנון

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

מה גורם לחיזבאללה להמשיך ולצבור עוד ועוד טילים ורקטות? ארגון הטרור השיעי, ששקוע עד צוואר בלחימה לצד צבא אסד בסוריה – לא מרפה מהמאמץ להגדיל את מאגרי הטילים שלו שמיועדים, בשעת הצורך, להיות מופנים כלפי ישראל במה שמגדירים כ"מלחמת חיזבאללה". לפי הדיווחים - יש לארגון יותר מ-120 אלף טילים ורקטות, בהם גם טילי סקאד D שיכולים להגיע לכל נקודה בישראל.

חיזבאללה ניתח את האתגר שלו מול ישראל והגיע למסקנה כי המלחמה הבאה תהיה קצרה יותר מהצפוי – שבמהלכה תגיב ישראל באגרסיביות רבה מבעבר, כך לפחות לפי ההצהרות הגלויות של קצינים בכירים בצה"ל. לכן, הבינו ראשיו, עליו להכין דוקטרינה חדשה שתכליתה פגיעה במתקנים אסטרטגיים בישראל, בבסיסי צה"ל ובסמלי שלטון. כדי לעשות זאת עליו להתחמש ברקטות וטילים מדויקים.

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS:
לא רק באוויר: ישראל מבקשת מרוסיה תיאום גם על הקרקע בסוריה
נתניהו: "ישראל פועלת לפעמים בסוריה כדי למנוע העברות נשק"
אחרי הצבת ה-S-400 בסוריה: ישראל ורוסיה ידונו בהרחבת התיאום

לוחם חיזבאללה ליד משגר רקטות בדרום לבנון, 2010. AP
לוחם חיזבאללה ליד משגר רקטות/AP

למאמץ של חיזבאללה חברו סוריה ואיראן. על ייצור הרקטות והטילים, כמו גם על מל"טים – אמונות התעשיות הביטחוניות האיראניות. אמצעי הלחימה מוצאים דרכם לסוריה, ומשם בשיירות למפקדות חיזבאללה בלבנון. בשנתיים האחרונות אמר שר הביטחון משה יעלון מעל כל במה אפשרית כי לישראל יש קווים אדומים, הדגיש את העברות הנשק מסוריה ללבנון והזהיר כי ישראל לא תהסס לתקוף. ואכן, לפי פרסומים זרים ישראל אכן מימשה את האיומים.

בתחילה המאמץ הישראלי כוון לרגעים שבהם השיירות היו על גבול סוריה-לבנון, באזורי "חיץ", כדי לא להביך אף גורם וכדי לא לגרור תגובת שרשרת. אך כמו בכל מרדף אחרי גופי טרור, שלומדים ומשתכללים, קצב ההברחות השתפר, ולפחות לפי פרסומים זרים, חיל האוויר הישראלי נאלץ לבצע תקיפות גם בפאתי דמשק.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

האתגר מול חיזבאללה

נסראללה איים והזהיר את ישראל לבל תמשיך, אך זה לא עזר לו. זאת, משום שבישראל רואים בתקיפות טילים מדויקים איום ממשי על עורף מדינת ישראל.

קצינה בכירה בחטיבת המחקר באמ"ן אמרה לאחרונה בשיחה עם וואלה! NEWS כי חיזבאללה הוא "ארגון לומד, מתפתח ובונה את עצמו - ויש לו מורים טובים". לדבריה, בישראל לא מזלזלים בחיזבאללה, שהוא האיום המרכזי עלינו כעת. "אנחנו נמצאים במלחמת מוחות יומיומית עם הארגון, ואנחנו צריך לחשוב כמו שהוא חושב כדי לדעת את הצעד הבא וכדי לא למצוא את עצמנו מאחור. אם אנחנו רוצים לסכל, עלינו לקרוא את האויב ולהעלות את כל האפשרויות. זה אתגר בשגרה מולם".

אז מדוע החליט דווקא עכשיו ראש הממשלה בנימין נתניהו לחשוף את פעילות חיל האוויר בסוריה? הכול עניין של מומנטום. שעת כושר. מה שהשתנה בשבועות האחרונים לעומת השנים האחרונות, זה שהמודיעין הישראלי - לפי פרסומים זרים - איתר יותר שיירות נשק, מה שאפשר לתקוף אותן ביעילות. בנוסף, מנגנון התיאום בין רוסיה וישראל עובד בצורה אפקטיבית, לפחות כך טוענים שני ראשי המדינות. אי-הפלת המטוס הרוסי שחדר לשטח ישראל ולא הופל קרב עוד יותר את מערכת היחסים בין ישראל לרוסיה. פוטין נתן לכך ביטוי פומבי ושיבח את היחסים עם ישראל תוך עקיצת טורקיה, שלא אהודה במיוחד גם בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו משתתף בועידת הגליל ה-8 בעיר עכו. דצמבר 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
הכול עניין של מומנטום. נתניהו, היום בוועידת הגליל/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
"עלינו לקרוא את האויב, אם איננו רוצים להישאר מאחור"

כמו שזה נראה כרגע, בישראל החליטו להכות בברזל כל עוד הוא חם ולנצל את האווירה הטובה מול רוסיה כדי לדרוש את מניעת העברת הנשק מסוריה לחיזבאללה. ניתן להניח שרוסיה תתחייב לעזור אך לא תעשה דבר בנושא כדי לשמר מערכת יחסים סבירה עם אסד, משמרות המהפכה וחיזבאללה - עמם היא נלחמת נגד דעאש.

אך מנגד, אין להוציא מכלל אפשרות שרוסיה תעלים עין כשחיל האוויר הישראלי יחצה את שמי דמשק ויטיל פצצות מדויקות על טילים - שעשויים במלחמה הבאה לפגוע בבסיס מחנה מטכ"ל, במאגרי נפט או בתחנות כוח של חברת החשמל.

(עדכון ראשון: 22:35)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully