וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצי דשא במיליונים וליקויי בטיחות: כך מתנהלות הרשויות המקומיות

25.11.2015 / 16:00

מבקר המדינה, יוסף שפירא, פרסם את הדוח העוסק בשלטון המקומי ולפיו עשרות יועצים הועסקו בניגוד לכללי המנהל התקין. הדוח בדק גם את תחום התכנון והבנייה ומצא כי בוועדה מרחבית לתכנון ובנייה "שומרון" נעשתה בנייה לא חוקית בהיקף נרחב

מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא. לירון מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
יוסף שפירא/מערכת וואלה! NEWS, לירון מולדובן

התקשרויות של רשויות עם יועצים לענייני דשא בעיריית הרצליה, תכנון מטבחים בעיריית אשדוד והפעלת חוגי טניס שולחן בעיריית גבעתיים – אלו הם רק חלק מהליקויים שציין מבקר המדינה, יוסף שפירא, בדוח שפרסם היום (רביעי) העוסק בשלטון המקומי. הדוח מבקר את התנהלות האכיפה בתחום רישוי העסקים ובתחום התכנון והבנייה ברשויות השונות.

המבקר בדק את נושא העסקת יועצים חיצוניים בשש רשויות מקומיות – אשדוד, גבעתיים, הרצליה, קריית ביאליק, בנימינה-גבעת עדה ובאר טוביה – במהלך החודשים נובמבר 2014 עד אפריל השנה. בנוסף, נבדקו דיווחיהן של 162 רשויות מקומיות למשרד הפנים על היקף התקשרויותיהן עם יועצים, ונבדקה תלונה הנוגעת להעסקת יועצים בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מעלה הגליל. הרשויות שנבדקו, כך עולה מהדוח, העסיקו עשרות יועצים בהיקף מצטבר כולל של עשרות מיליוני שקלים בשנה וזאת בניגוד לכללי מנהל תקין, ובהליכים לא שקופים ולא שוויוניים.

נושא נוסף שנבדק הוא תחום התכנון והבנייה. אחד הגופים שנבדקו הוא הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה "שומרון" - אשר פועלת באור עקיבא, בבנימינה, בגבעת עדה, בג'סר א-זרקה ובזכרון יעקב. הביקורת העלתה ליקויים, חלקם חמורים עד כדי פגיעה באמון הציבור, בעבודת הוועדה. על פי הדוח, במרחב הוועדה נעשתה בנייה לא חוקית בהיקף נרחב, כולל על ידי ראשי מועצות.

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה ממשיכה בקו התוקפני: הפלת המטוס - צעד מתוכנן
חייל צה"ל נפצע באורח קשה בפיגוע הדקירה ליד קריית ארבע
גורם ביטחוני בסוריה: הגנרל האיראני קאסם סולימאני נפצע בקרבות

שרב כבד בחוף בבת ים אוגוסט 2010. נמרוד סונדרס
בנייה והשתלטות על חלקים מהחוף. חוף הים בבת ים/נמרוד סונדרס

בעיריית בת ים נערכה ביקורת מעקב ובמסגרתה נבדק ניהול השכרת נכסים על ידי העירייה. בבדיקה נמצא כי העירייה והוועדה המקומית אפשרו לשוכרי נכסים מהעירייה לבצע בנייה בלתי חוקית בהיקף נרחב, שמרביתה אינה תואמת תכניות מאושרות. חמור מכך, העירייה השכירה את הנכסים הללו למשתמשים בלא שהיו לה זכויות בנכסים, שכן היא לא חתמה על הסכמי חכירה מתאימים עם רשות מקרקעי ישראל, ולחלקם נתנה היתרים בניגוד לתכניות ולחוק. בנייה זו יצרה השתלטות בפועל על חלקים מחוף הים.

המבקר מתייחס גם לליקויים בניהול ההתקשרויות לרכישת טובין ושירותים. על פי המבקר, עיריית ירושלים מתקשרת עם ספקים ונותני שירותים במיליארדי שקלים בשנה. בבדיקה נמצא שהיא משתמשת ביד רחבה בפטור ממכרזים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ליקויים בטיפול בנפגעי חרדה בשעת חירום

בעקבות מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014, המבקר התייחס בדוח גם לליקויים בטיפול בנפגעי חרדה בשעת חירום בקרב האוכלוסייה האזרחית ביישובי עוטף עזה, אשר נתונה לאיום מתמשך של ירי רקטות ופצצות מרגמה. בין החודשים נובמבר 2014 - מרץ 2015 בחן המבקר את ההיערכות לטיפול בנפגעי חרדה ואת טיפולם במהלך ימי המבצע וכן לאחר מכן.

הביקורת התמקדה, בין היתר, בפעולות שנקטו הרשויות המקומיות הנמצאות בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה, וכן בפעולות משרדי הבריאות והחינוך, בכל הנוגע לטיפול בנפגעי החרדה. הרשויות שנבדקו הן אופקים, אשדוד, אשקלון, נתיבות, רהט, שדרות, אל-קסום, אשכול, חוף אשקלון, שדות נגב ושער הנגב.

יום בחיי המועצה האזורית מרחבים בזמן מבצע "צוק איתן", 14 ביולי 2014. יותם רונן
ילדים במקלט במועצה האזורית מרחבים/יותם רונן

מרכזי תמיכה נפשית ומרכזי חוסן אשר נמצאים בתחומי הרשויות המקומיות בדרום הם חלק ממערך הטיפול הראשוני בעתות חירום ונועדו לתת מענה זמין ונגיש לנפגעי חרדה ולהפחית את העומס בבתי החולים. המבקר מצא כי רוב הרשויות התקשו להפעיל מרכזים אלה, בין היתר משום שמשרד הבריאות הפחית את מעורבותו בנושא ובשל מחסור בכוח אדם מקצועי ובמבנים ממוגנים. בנוסף, נמצא כי הקושי בגיוס כוח אדם פגע ביכולת הטיפול בנפגעי החרדה במהלך המבצע וגרם לעומס עבודה רב ולשחיקה בקרב המטפלים. בשדרות ובמועצה האזורית חוף אשקלון פעלו מרכזי חוסן במבנים שאינם ממוגנים.

המבקר ציין כי הוא ממליץ למשרד הבריאות, בשיתוף הרשויות המקומיות ופיקוד העורף, לבחון את ההנחיות להפעלת מרכזי תמיכה נפשית, החל משלב הכנתם, וכן פתיחתם והפעלתם המידית בעת הצורך. בנוסף, הוא ממליץ לבחון את היקף כוח האדם והציוד הנדרשים באירועים שבהם ישנם נפגעי חרדה רבים או באסון המוני.

המלצות לתיקון ליקויי בטיחות בהסעות תלמידים לא יושמו

בפרק נוסף בדוח בודק את מערך הסעות התלמידים במערכת החינוך, אשר נועד לסייע ביישום חוק לימוד חובה. המבקר מצא כי ישנם ליקויים וכשלים בתפקוד הרשויות המקומיות בתחום זה. הבדיקה נעשתה באום אל-פחם, חדרה, חולון, טמרה, כרמיאל, מודיעין עילית, סחנין, שפרעם ובמועצות האזוריות הגלבוע, מטה אשר, מרום הגליל, נווה מדבר, אעבלין, ביר אל-מכסור ועראבה.

הבדיקה העלתה כי ישנן התקשרויות שלא כדין עם חברות ההסעה, בחלק מהמקרים תוך ניגוד עניינים ותוך פגיעה בטוהר המידות. בין היתר התגלו מקרים של העסקת קבלנים שאינם עומדים בדרישות, ליקויים בכשירות הנהגים ושימוש בכלי רכב שאינם בטיחותיים.

בית ספר "כרכור", פרדס חנה - כרכור. שלומי גבאי
תלמידים בבית ספר בכרכור/שלומי גבאי

ליקויים נמצאו גם בשטחי בתי הספר. בחלק מהרשויות נמצא כי קיים מחסור בגדרות מגן המפרידים בין המקום שבו ממתינים התלמידים לאזור תנועת כלי הרכב; היעדר שילוט, פסי האטה, מעברי חצייה ואבני שפה של מדרכות שלא סומנו כנדרש. המבקר ציין כי הוא רואה בחומרה רבה את הליקויים הבטיחותיים העלולים לסכן את שלום התלמידים, בעיקר לנוכח העובדה שדוח קודם כבר הצביע בעבר על חלק ניכר מהליקויים וההמלצות בעניין זה לא יושמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully