וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הגשם: סופ"ש קפוא בדרך - רק 4 מעלות צפויות בירושלים ובצפת

2.12.2015 / 0:27

עד יום חמישי עדיין יש סיכוי לגשם קל, ובהמשך ייעשה יבש וקר מאוד. השמיים יהיו בהירים אולם זו תהיה "שמש שקרנית". בשבת בצהריים יהיו רק 10 מעלות בגליל ו-18 בתל אביב. וגם: שיא הגשם שנרשם באשקלון – בוטל

חורף בתל אביב, פברואר 2015. ראובן קסטרו
צפוי סופ"ש קפוא/ראובן קסטרו

הכי קר בסתיו עד כה: גל הגשם שחלף הלילה והבוקר הניב כ-20 מילימטרים באזורים שונים בצפון ובמרכז. הלילה (רביעי), מחר ומחרתיים עדיין יש סיכוי לגשם מקומי קל בעיקר בצפון - אולם מדובר רק בשאריות של המערכת. אחרי שהשמיים יתבהרו - בסוף השבוע צפוי להיות יבש וקר מאוד. השיא יהיה ביום שישי בלילה, אז ימדדו 4 מעלות בלבד בירושלים ובצפת. בשאר אזורי הארץ יהיה קר מהרגיל ובהיר, ובהרים תהיה זו "שמש שקרנית" עם טמפרטורת מקסימום סביב 10 מעלות.

השירות המטאורולוגי פרסם היום את סיכום נובמבר ממנו עולה כי החודש היה דל במשקעים בצפון הארץ ובחלקים מהמרכז. במישור החוף, בשפלה ובצפון מערב הנגב היה המצב הפוך, עם כמות גשם של עד 180% מהממוצע לנובמבר.

פרויקט מיוחד: השנה שבה מזג האוויר באמת השתגע

טיילת נמל יפו בשקיעה. דצמבר 2015. ראובן קסטרו
שקיעה ביפו, היום/ראובן קסטרו

נוסף על כך, השירות הודיע על מחיקת השיא הגשמים שנרשם באשקלון בתחילת החודש - 92 מ"מ בתוך שעה. הסיבה: הנתון המדהים התבסס על מידע מהתחנה האוטומטית של איגוד ערים אשקלון, ובבדיקות כיול שנערכו נמצא כי המידע לא היה מדויק.

מתחנת הגשם המאוישת באצטדיון אשקלון נמדדו באירוע הגשם המשמעותי שבין 10-3 בנובמבר - 111.6 מ"מ. בהתאם לכך, ולפי ההנחה שבתוך שעה בודדת במהלך האירוע ירדו כ-80% מהמשקעים, אפשר להעריך שירדו שם בשעה בודדת 90-85 מ"מ. "כמות כזו היא קיצונית וקרובה לערך השיא שנרשם באוניברסיטת חיפה בשנת 2008 (88 מ"מ), אולם לאור אי-הוודאות שבהערכה, זו לא ניתן להסתמך עליה לגבי קביעת שיא", אמר מנהל אגף אקלים בשירות המטאורולוגי ד"ר עמוס פורת.

עוד ידיעות על מזג האוויר בוואלה! NEWS
התהפכו היוצרות? הדרום עוקף את הצפון בגדול בכמות הגשם
הגרוע ביותר עוד לפנינו: ההקצנה במזג האוויר תלך ותחמיר
למרות הסיפתח הסוער: "לא ניתן לקבוע שיהיה חורף גשום"

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully