וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטים מזעזעים חדשים על הטבח במינכן: הספורטאים עונו לעיני חבריהם

לקראת צאתו לאקרנים של סרט חדש על האסון שאירע ב-1972, חושפת לראשונה בריאיון לניו יורק טיימס אלמנתו של מרים המשקולות יוסף רומנו, פרטים על ההתעללות הקשה שעבר על ידי חוטפיו. "התמונות היו הכי גרועות שיכולתי לדמיין"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אלמנותיהם של שניים מהספורטאים הישראלים שנרצחו באולימפיאדת מינכן שבגרמניה בשנת 1972, חשפו פרטים חדשים על הפרשה שלא היו ידועים עד כה לציבור. בריאיון ל"ניו יורק טיימס", שהתפרסם אתמול (שלישי) ונערך לקראת צאתו לאקרנים של סרט דוקומנטרי בנושא, סיפרה אילנה רומנו, שבעלה יוסף, אלוף ישראל בהרמת משקולות, סורס על ידי חוטפיו, מחבלים פלסטינים מארגון "ספטמבר השחור". "מה שהם עשו זה לחתוך את איברי המין דרך התחתונים שלו והם התעללו בו", סיפרה בקול שבור.

"יושבים במעגל כשהם קשורים"

המשפחות מוכנות לדבר עתה בפתיחות על מידע שמעולם לא נחשף לציבור, במטרה להביא להכרה שמגיעה לטענתם לבני משפחותיהם. "אתה יכול לדמיין את הספורטאים האחרים יושבים במעגל כשהם קשורים?", המשיכה רומנו. "הם צפו בזה".

רומנו ואנקי ספיצר, שגם בעלה אנדרה, שהיה מאמן סייף, נרצח באסון, תיארו את היקף האכזריות בריאיון לסרט הדוקומנטרי "מינכן 1972 ומעבר", שמתאר את המאבק ארוך השנים של משפחות הקורבנות לזכות בהכרה ציבורית ורשמית עבור אהוביהם. בריאיון ל"ניו יורק טיימס" הסבירה שפיצר כי המשפחות גילו את הפרטים על השעות האחרונות בחייהם של הקורבנות 20 שנה לאחר הטרגדיה, לאחר שהרשויות בגרמניה פרסמו מאות דפי דוחות שבעבר הכחישו את קיומם.

הורסט זייהופר מנהל הכפר האולימפי במינכן 1972 יחד עם יו"ר הוועד האולימפי הישראלי צבי ורשביאק, אילנה רומנו אלמנתו של יוסף רומנו ואנקי שפיצר אלמנתו של אנדריי שפיצר. ברני ארדוב
אילנה רומנו/ברני ארדוב

השתיים ראו לראשונה את המסמכים בליל שבת, שנת 1992. אחת מבנותיה של רומנו עמדה להתחתן שלושה ימים לאחר מכן, דבר שלא מנע מרומנו לדחות את מועד הצפייה. היא חיכתה לכך זמן רב, היא הסבירה. "התמונות היו הכי גרועות שיכולתי לדמיין", היא העידה וב"ניו יורק טיימס" צוין כי יש בידם את התמונות, אך הם בחרו שלא לפרסמן בגלל "אופיין הגרפי".

באחת התמונות נראה רומנו כשהוא מנסה לגבור על הטרוריסטים בתחילת המתקפה. לאחר מכן הם הותירו אותו לדמם למוות לעיני יתר בני הערובה. בני הערובה האחרים הוכו וספגו פציעות משמעותיות, ונהרגו בניסיון הצלה כושל לאחר שעברו לשדה התעופה פירסטנפלדברוק הסמוך למינכן. לא ברור אם הטלת המום שעבר רומנו התרחשה לפני או אחרי מותו, אמרה שפיצר, אולם רומנו אמרה כי היא סבורה שהיא אירעה לאחר מכן.

(עדכון ראשון: 22:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully