וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי בירושלים גזר שלוש שנות מאסר על מצית בית הספר הדו לשוני

1.12.2015 / 10:00

יצחק גבאי, בן 22 מירושלים, היה בין שלושת הצעירים שהעלו באש את המוסד החינוכי בבירה בשנה שעברה. הוא הורשע גם בהסתה לאלימות וגזענות, החזקת סכין, השחתה ותמיכה בארגון טרור. בעבר סירב להסדר טיעון, שבו ביקשה הפרקליטות לגזור עליו יותר מחמש שנות מאסר

צילום: רוני כנפו, עומר מירון, צילומי אבטחה; עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) שלוש שנות מאסר על יצחק גבאי, בן 22 מירושלים שהורשע בהצתת בית הספר הדו-לשוני בעיר בנובמבר 2014. הוא הורשע גם בהסתה לאלימות וגזענות, השחתת פני מקרקעין, החזקת סכין ותמיכה בארגון טרור. גבאי, המיוצג על ידי עורך הדין איתמר בן גביר, סירב בעבר להסדר טיעון, כפי שחתמו שני המורשעים האחרים בפרשה, ובו ביקשה הפרקליטות לגזור עליו יותר מחמש שנות מאסר.

חבר השופטים נימק את החלטתו ואמר כי "חומרה יתרה הוא המניע האידיאולוגי של הנאשם, שהחליט לשרוף את בית הספר בגלל שלומדים שם יהודים וערבים... הוא עשה את המעשה כדי ליצור הד תקשורתי... פגע בכבוד האדם והסובלנות". עוד נכתב בגזר הדין: "מעשי הנאשמים נעשו בזמן שבעיר ירושלים נעשו פיגועים נגד יהודים תוך כדי ערעור של ממש על הסדר הציבורי".

לקריאה נוספת:
זעם על העונש הקל למציתי הדו-לשוני: "להעמיד לדין את ראשי להב"ה"
"היה שווה את זה": עונשי מאסר למציתי בית הספר הדו לשוני
אח אחד החשודים בהצתת בית הספר: "לא מבין מה רוצים מהם"

שלוש שנות מאסר למצית בית הספר הדו-לשוני בירושלים. רוני כנפו
"רצה ליצור הד תקשורתי". גבאי בהקראת גזר דינו, הבוקר/רוני כנפו

עו"ד בן גביר טען כי מדובר בגזר דין חמור. "בניגוד למה שחושבים מדובר בעונש לא קל בכלל, שכן הוא צעיר ללא עבר פלילי. אנו נערער כמובן לבית המשפט העליון", אמר.

לדבריו, "גולת הכותרת של גזר הדין היא הביקורת הקשה של בית המשפט שתהה על העמדה הכל כך מפלה של הפרקליטות - על הצתת בית כנסת בגבעה הצרפתית ביקשו שנתיים עד שנתיים וחצי שנות מאסר, וכאן ביקשו עונשים מצטברים של עד תשע שנות מאסר. אפליה זו אינו ראויה, במיוחד כאשר הפרקליטות היא זאת שאמורה להיות אמונה על שוויון וצדק".

עוד באותו נושא

תיעוד: פעילי להב"ה מציתים את בית הספר הדו-לשוני בירושלים

לכתבה המלאה

המורשעים הנוספים: פעילי להב"ה מביתר עילית

בחודש יולי האחרון גזר המחוזי בירושלים על שני המעורבים אחרים בפשע הלאומני, האחים שלמה רחמים טויטו ונחמן טויטו, פעילי להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) בני 20 ו-18 מביתר עילית, עונשי מאסר קלים של שנתיים ושנתיים וחצי מאסר בלבד. בצאתו מבית המשפט אמר האח הצעיר נחמן כי "המחיר היה שווה את זה" ואף פצח בשירה.

על פי כתב האישום, ביום שישי 28 בנובמבר, החליטו השלושה לרסס כתובות בבית הספר ולהציתו במטרה ליצור הד תקשורתי ולמחות נגד התבוללות ודו קיום בין ערבים ליהודים. זאת, לאחר שנודע להם שהתקיים בבית הספר טקס לזכרו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר, יאסר ערפאת, כמה שבועות קודם לכן.

בית הספר הדו לשוני בירושלים הוצת, כתובות גזעניות רוססו במקום. אריק אבולוף, כבאות ירושלים, מערכת וואלה! NEWS
כתובות הנאצה שהתגלו בבית הספר לאחר שהוצת, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, אריק אבולוף, כבאות ירושלים

האחים טויטו, שהפרקליטות דרשה לגזור עליהם עונשי מאסר של ארבע עד שבע שנים, הודו במסגרת הסדר טיעון בהצתה. במסגרת ההסכם הושמט סעיף ההתפרצות לבית הספר המיוחס לשני אחים. סעיף הסתה לגזענות, בגין דברים שפרסם בדף הפייסבוק שלו לפני ההצתה, הוסר מכתב האישום של האח הצעיר נחמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully