וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על העונש הקל למציתי הדו-לשוני: "להעמיד לדין את ראשי להב"ה"

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט, וואלה!NEWS

23.7.2015 / 1:29

הורים לילדים הלומדים במוסד בבירה תקפו את גזר הדין - כשנתיים מאסר - שהוטל על האחים טוויטו: "אין הרתעה אם הם יוצאים בשירה". מנגד, ראש הארגון הימני הקיצוני בנצי גופשטיין המשיך להתריס: "עם אויבים לא צריכים ללמוד"

צילום: מצלמות אבטחה, מור שאולי; עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

"על המדינה להגיש כתבי אישום ולהעניש את ראשי ארגון להב"ה, רק כך תהיה הרתעה" – כך אמרו אמש (רביעי) הורים לתלמידים בבית הספר הדו-לשוני בירושלים לאחר עונשי המאסר הקלים שנגזרו אתמול בבוקר על האחים טוויטו, שהציתו את המוסד החינוכי בנובמבר אשתקד. כמה מהם הגיעו אתמול לבית המשפט המחוזי בירושלים כדי לשמוע בעצמם את מי שביקשו להרוס את ה"מקום הכי שפוי בירושלים", כהגדרתם.

אחד מאותם הורים הוא פאדי סוידאן, שבתו עולה לכיתה ג' בבית הספר ובנו צפוי ללכת לגן הילדים שבמקום. הוא שהה באולם בית המשפט ושמע את צעקות השמחה של שניים מהמציתים, שלמה ונחמן טוויטו, חברי ארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש), כששמעו שיישלחו לעונשים של שנתיים ושנתיים וחצי שנות מאסר.

"כשיצאתי מהדיון, נקראתי אל השופט צבי סגל שגזר את העונש" סיפר סוידאן לוואלה!NEWS. "הוא שאל אותי מי אני והשבתי שאני אחד ההורים. השופט סגל אמר לי 'תקראו את גזר הדין ותבינו שלא יכולתי לתת עונש חמור יותר'". לדבריו, "אני מבין שזה אירוע ראשון שבו ניתן מאסר בפועל למבצעי 'תג מחיר', אבל כל זה מתגמד כאשר אתה נותן עונש שאמור להרתיע והמציתים יוצאים מהאולם בשירה". לטענתו, ניתן להרתיע מביצוע עבירות דומות רק "אם יתפסו את הארגון הזה מלמעלה, ויעמידו לדין את מי שעומד בראשו, את מי ששולח את החיילים שלו לבצע מעשים כאלה, את הנוער שקל לשלהב".

לקריאה נוספת בנושא
תיעוד: פעילי להב"ה מציתים את בית הספר הדו-לשוני בירושלים
"היה שווה את זה": עונשי מאסר למציתי בית הספר הדו לשוני
"סימנו אותנו כמטרה, אבל המעשה השפל לא ירתיע אותנו"

נחמן טוויטו (חולצה לבנה) ושלמה טוויטו (חולצה שחורה), הנאשמים בהצתה של בית הספר הדו לשוני. יולי 2015. מור שאולי
"מישהו שלח את הנערים האלה". האחים טוויטו בצאתם מבית המשפט, אתמול/מור שאולי

לדברי סוידאן, לא ברור לו מדוע עד היום נמנעת הפרקליטות מלהגיש כתב אישום נגד ראשי הארגון. "מישהו שלח את הנערים האלה, ואני בטוח שיש מספיק חומר נגד בנצי גופשטיין שכבר היה עצור בעבר. למה לא מעמידים אותו לדין?", תהה. "כשקרתה השריפה, סיפרתי לבתי שבלילה באו אנשים ששרפו את הכיתות. הסברתי לה שאלו אנשים שלא אוהבים את בית הספר. היא השיבה לי שהם עשו את זה כי הם מקנאים, והיא צודקת".

האב עוד אמר כי "אנחנו בונים פה חברה אזרחית מדהימה, בעיר ירושלים, אז למה יש כאלה שרוצים להחריב את זה ולפגוע בדבר הכי יפה שיש כאן?". הוא הוסיף כי לא סיפר לבתו על העונש שנגזר על האחים אתמול, שהיווה אכזבה קשה לפרקליטות, שדרשה להטיל עליהם ארבע עד שבע שנות מאסר. "לא סיפרתי לה כמה שנים הם קיבלו כי אני לא בטוח שהיא מבינה את המשמעות של העניין. גם לא אמרתי לה שלדעתי זה עונש קל. אני רוצה שהילדה שלי תלך עם גב זקוף ותהיה גאה בבית הספר שלה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תלמידי בית הספר הדו לשוני עיצבו מחדש את הקונסוליה האמריקאית בירושלים, יוני 2015. באדיבות הקונסוליה האמריקאית,
"המקום הכי שפוי בירושלים". ילדים צובעים מחדש את בית הספר הדו-לשוני/באדיבות הקונסוליה האמריקאית

גם גילי רעי, אימא לתלמיד כיתה ח' ולתלמידת כיתה ג' במוסד הפנתה אצבע מאשימה כלפי רשויות החוק. "הסיפור הוא לא כמה חודשים יישבו המציתים בכלא, אלא אם יש כאן הרתעה", אמרה. "הסוגיה המרכזית היא עד כמה רשויות אכיפת החוק פועלות למנוע פשעי שנאה ולצערי הן לא עושות מספיק, לא בבית הספר שלנו ולא במניעת הצתה של כנסיות. אני דואגת לילדים שלי מאוד כי הם הולכים לבית ספר שיש מי שסימן אותו. כל מי שרוצה למצוא חן בעיני מובילי אותה תנועת שנאה וגזענות, יודע שהדרך הקלה לקבל תשומת לב היא לפגוע בבית הספר שלנו".

רעי סיפרה אף היא לבתה על העונש שקיבלו מי שפגעו בבית ספרה. "אנחנו מזכירים לה שאנחנו ממשיכים לעשות את מה שנכון, לחיות את החיים המשותפים ושאף אחד לא יעצור אותו", ציינה האם. "אנחנו גם מבטיחים לה ששומרים עליה. כדי שאוכל להבטיח לה את הדברים הללו בלב שקט אני צריכה לדעת שגם הרשויות מחויבות לכך".

בנצי גופשטיין ראש להב"ה מובא להארכת מעצר, בית משפט השלום ירושלים. נועם מושקוביץ
"פועלים רק באופן חוקי". בנצי גופשטיין/נועם מושקוביץ

לעומת זאת, ראש ארגון להב"ה בנצי גופשטיין בחר לתקוף דווקא את הפרקליטות וטען כי העונש שנגזר אתמול על מציתי בית הספר הוא חמור. "אם היו להם שמות ערביים, הם היו מקבלים עונש קל בהרבה, שלא לדבר על כך שערבים שרוצחים משתחררים בעסקאות", אמר גופשטיין, שאותו המליצה המשטרה להעמיד לדין בגין הסתה.

לדבריו, ארגונו אינו קשור כלל להצתה. "אנחנו פועלים אך ורק באופן חוקי וכך ביקשתי גם מהחבר'ה. לצערי, ההצתה הזאת רק נתנה לבית הספר הדו-לשוני עוד לגיטימציה ועוד תקציבים, בזמן שהפתרון הוא להגיע לשלטון ולהוציא את המוסד הזה מחוץ לחוק", אמר. "בית ספר שכזה הוא אסון ואין לו מקום במדינה יהודית. עם אויבים לא צריכים ללמוד".

(עדכון ראשון: 22:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully