וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סימנו אותנו כמטרה, אבל המעשה השפל לא ירתיע אותנו"

30.11.2014 / 0:10

מנהלי בית הספר הדו-לשוני שהוצת בירושלים ורוסס בכתובות גזעניות: "זה נותן כוח לבוא בבוקר עם ראש זקוף ולעשות בגאווה את מה שמאמינים בו". הורה לתלמיד: "לא ניכנע לחוליגניזם שהתפשט בירושלים"

צילום: עומר מירון, שירותי כבאות והצלה ירושלים עריכה: ניב פוקס

למרות ההלם, מנהלי בית הספר הדו-לשוני שהוצת אמש (שבת) בירושלים מתכוונים להתייצב מחר בבית הספר, שיפעל כרגיל. "האירוע הזה לא יעצור את מה שאנחנו מאמינים בו", אמר מנהל התיכון הפועל במקום, אריק ספורטה. "אנחנו עושים פה משהו שמראה את הקשר והלכידות בין יהודים וערבים. בתקופה האחרונה סומנו כמטרה, אבל זה לא עוצר אותנו מלעשות את מה שאנחנו מאמינים בו".

מנהלת בית הספר היסודי, נאדיה כינאני, הוסיפה כי "המעשה השפל הזה של לשרוף כיתה נועד להפחיד אותנו. זה לא ימנע מאיתנו להמשיך בשגרה ולעבוד ביחד כי חיים משותפים זה הפתרון, כל פתרון אחר הוא פסול לחלוטין. לי זה נותן רק כוח לבוא מחר בבוקר עם ראש זקוף ולעשות בגאווה את מה שאני עושה".

נזק כבד נגרם לכיתה שהוצתה, במבנה בית הספר ברחוב אריה בעהם שבשכונת פת בבירה, ונזק משני נגרם לחלקים נוספים של המבנה כתוצאה מעשן ופיח. על קירות המוסד בו לומדים יחדיו ילדים יהודים וערבים התגלו כתובות גזעניות, בהן "אין דו-קיום עם סרטן", "די להתבוללות", "כהנא צדק" ו-מוות לערבים". מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, ניצב משה אדרי, הורה על העברת חקירת האירוע ליחידה המרכזית (ימ"ר) של המחוז, והוסיף כי מדובר באירוע חמור. מהחקירה הראשונית מסתמן כי ככל הנראה מדובר בהצתה.

עוד בוואלה! חדשות:
שריפה בבית הספר הדו-לשוני בבירה, כתובות גזעניות התגלו
מחר: נתניהו יציג את הצעתו המרוככת ל"חוק הלאום"
הפגנה מול בית ראש הממשלה: "לא לתת לחוק הלאום לעבור"

כיתה שרופה בבית הספר הדו-לשוני בירושלים שהוצת. טלי מאייר
הכיתה שהוצתה בבית הספר בבירה/טלי מאייר

מוניר מנאע, שבנו לומד בבית הספר, סיפר כי מיהר למוסד מביתו שבאבו גוש כששמע על ההצתה. "לא נפחד מהחוליגניזם שמשתולל בירושלים", אמר. "יהודים וערבים ימשיכו להגיע לבית הספר. לא נפחד לא מהפשיזם ולא מהכהניזם שמשתוללים במדינה".

"העובדה שמדובר בהצתה של מסגרת חינוכית הדוגלת בדו-קיום מהווה פגיעה קשה במרקם היחסים בין יהודים וערבים", אמר הערב שר החינוך שי פירון בתגובה להצתת גן הילדים במבנה. לדבריו, "מדובר במקרה אלים, נפשע ונתעב שיש בו כדי לפגוע ולערער את יסודות הדמוקרטיה הישראלית. המקרה חמור שבעתיים בעיקר על רקע העובדה שמבצעי הפשע בחרו לפגוע בבטן הרכה של החברה הישראלית, בגן, בו לומדים ילדים רכים ותמימים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בית הספר הדו לשוני בירושלים הוצת, כתובות גזעניות רוססו במקום. אריק אבולוף, כבאות ירושלים, מערכת וואלה! NEWS
"כהנא צדק". כתובת שהתגלתה בבית הספר, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אריק אבולוף, כבאות ירושלים
"נמשיך להוקיע את הקיצונים ולעשות כל שנדרש להחזרת השקט לירושלים"

גם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, גינה את ההצתה ואת ריסוס כתובות הנאצה במקום, ואמר: "לא ניתן לפירומנים ולמפירי סדר שלוקחים את החוק לידיים לשבש את שגרת חיינו. נמשיך להוקיע את הקיצונים ולעשות כל שנדרש להחזרת השקט לירושלים". ברקת הוסיף כי הוא שוחח עם מפקד המחוז במשטרה, "ששם את החקירה ואת ביטחון ילדי ירושלים בראש סדר העדיפויות".

רחל עזריה, סגנית ראש עיריית ירושלים ומחזיקת תיק החינוך, הגיעה לבית הספר יחד עם כוחות הביטחון שחוקרים את האירוע. "הפגיעה בבית הספר הדו-לשוני היא מעשה נפשע ומזעזע של אנשים שמתאמצים לחסל כל מקום שמצליח לפעול בשיתוף פעולה למרות השוני והפחד", אמרה. "לא ניתן להם לעשות זאת. עיריית ירושלים נותנת גיבוי מלא לבית הספר ונוודא את המשך פעילותו הסדירה".

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ עמרם מצנע מסר: "פלישת האלימות הפוליטית בצורת 'תג מחיר' שהגיעה הערב לבית הספר הדו-לשוני בירושלים מנסה לפגוע בניסיון לחנך לחיים משותפים, לסובלנות ולהבנה בין יהודים לערבים בישראל. הפגיעה המכוונת דווקא במוסד חינוכי שמייצג את הרצון של שני העמים לגישור ולחינוך לשלום הנה בלתי נסבלת ועלינו לגנותה בתוקף ולעשות כל שניתן בכדי למצוא ולהעמיד את האחראים לכך לדין".

דב חנין בפייסבוק: "אסור לתת להם לנצח"

מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, מסר כי "הימין הקיצוני מקבל רוח גבית מהממשלה ושורף כאן כל חלקה טובה שנשארה". חבר הכנסת איציק שמולי הגיב גם הוא למקרה, ואמר: "זו התוצאה של מדיניות ההסתה וההתלהמות של הליכוד, שבמקום להרגיע ולחבר, מתלהם ושופך בנזין על הלהבות. עצוב לראות איך ראש ממשלת ישראל משעבדת את האינטרסים הלאומיים עבור מרכז הליכוד. היום שרפו בית ספר, מי יודע מה ישרפו בעוד שבוע נוסף של הסתה".

אריק קפלן, ממלא מקום יו"ר ארגון ההורים, אמר "אני מתבייש שיש אנשים שמוכנים לפגוע ולשרוף מוסד חינוכי רק בגלל שהוא מאמין בדו קיום, מטיף ופועל לקירוב לבבות. אסור לתת יד לקיצונים פורעי חוק להעלות באש את הדו קיום ברחבי הארץ בכלל ובירושלים בפרט".

מארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים נמסר כי הארגון "מגנה את מעשה הנבלה הערב בבית הספר הדו לשוני בעיר. הצתה של ספרי לימוד וציוד של תלמידים תמימים מעיד יותר מכל על כוונת הפירומנים, פורעי החוק שביצעו את המעשה להסית, להשחית ולפגוע בשגרת הלימודים והחיים בבית הספר ובירושלים כולה. אנו מחזקים את ידיהם של ההורים, הילדים, צוות המורים וההנהלה של בית הספר בערב הקשה הזה וקוראים לכל בתי הספר בעיר לפתוח מחר את יום הלימודים בשיחה עם התלמידים על המקרה ועל התוצאות הקשות של הסתה וגזענות שיש להוקיא אותן מהחברה הישראלית".

בית הספר הדו לשוני בירושלים הוצת, כתובות גזעניות רוססו במקום. אריק אבולוף, כבאות ירושלים, מערכת וואלה! NEWS
"אין דו-קיום עם סרטן"/מערכת וואלה! NEWS, אריק אבולוף, כבאות ירושלים

מנכ"ל עמותת "יד ביד", המפעילה את בית הספר וארבעה בתי ספר דו-לשוניים נוספים בישראל, שלום (שולי) דיכטר, מסר בתגובה: "זו אינה ההתנכלות הראשונה לבית הספר ולמפעל של השותפות האזרחית שלנו. גם אם יצליחו ללכלך את קירות בית הספר לא יצליחו להחריב את המפעל. מלבד גינוי חריף והבעות תמיכה, אנו מזמינים את כל הציבור בישראל להצטרף אלינו לבניית שותפות אזרחית בין יהודים וערבים בישראל. נמשיך לפתח את המפעל החינוכי והחברתי שלנו, בו לומדים מדי יום 1,200 תלמידים, מלמדים כ-200 מורים, ומעורבים בו אלפי בני משפחות התלמידים".

עורך הדין גדעון פישר, יו"ר ארגון הורים הארצי, הציע לעיריית ירושלים את עזרת הארגון להשכין שלום בקרב הורי בית הספר, בשיתוף עם מועצת התלמידים והנוער בישראל. הוא מסר כי "הארגון קורא להורי בית הספר לפעול לאלתר, כדי להוות דוגמא לדו-קיום, ולא להמשיך לשקוע חלילה לתוך שנאה מדממת וכה מיותרת".

(עדכון ראשון: 23:31)

בהכנת הכתבה השתתפה רויטל בלומנפלד

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully