וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: נתניהו יציג את הצעתו המרוככת ל"חוק הלאום"

29.11.2014 / 19:15

ראש הממשלה יציג את תזכיר החוק שניסה, שעתיד להפוך להצעת חוק ממשלתית. חברי הכנסת שהציגו הצעות פרטיות צריכים להחליט אם להסירן מסדר היום - או להתחרות בהצעה של נתניהו, לקראת ההצבעה ביום רביעי

ערוץ הכנסת

(נתניהו, יום רביעי: "ערעור יסודי על היותה של ישראל מדינת לאום")

ראש הממשלה בנימין נתניהו יציג מחר (ראשון) את תזכיר חוק הלאום שניסח. מדובר בהצעה שמיועדת להופך להצעת חוק ממשלתית, אשר מציגה את העקרונות ה"מרוככים" של נתניהו, לעומת שתי הצעות החוק הפרטיות שהניחו חברי הכנסת זאב אלקין, איילת שקד ויריב לוין.

כעת, יצטרכו שלושת חברי הכנסת שהגישו את הצעות החוק הפרטיות להחליט אם להסירן מסדר היום ביום רביעי הקרוב ולאפשר להצעת החוק של נתניהו להיות היחידה שמקודמת, או לנסות ולהביאן בכל מקרה לאישור מליאת הכנסת. החלטה סופית על כך טרם התקבלה.

עוד בוואלה! חדשות:
לפיד ממשיך לתקוף: "הכול תקוע, ונתניהו עומד בצד"
לבני: חוק הלאום - אנטי ציוני, אנטי דמוקרטי ואנטי יהודי
נתניהו: "נחוש להעביר את חוק הלאום - עם או בלי הסכמה"

"עכשיו יש מי שקורא תיגר על היותה יהודית ולכן צריך את החוק"

העובדה שנתניהו מקדם את הצעת החוק שלו יכולה ללמד כי במקביל למגעים עם הסיעות החרדיות על פירוק הקואליציה והילכה לבחירות מקדימות, ראש הממשלה לא שולל על הסף הידברות עם סיעות יש עתיד והתנועה, שתומכות בחלק מהעקרונות שהציג, על מנת לנסות ולהגיע לפשרה שתמנע בחירות מקדימות כבר בחודשים הקרובים.

ניר חפץ, מקורבו של ראש הממשלה, אמר הערב לחדשות 10 כי "הצעות החוק הפרטיות עשויות להידחות". דבריו מרמזים במידה מסוימת על כוונותיו של ראש הממשלה.

ביום חמישי, נתניהו, התייחס להצעת החוק במהלך טקס אזכרה לדוד בן גוריון בשדה בוקר, והסביר כי יש צורך ב"חוק הלאום" משום שישנם גורמים הקוראים תיגר על עקרונות המדינה היהודית. "אני יודע שכמה מידידי מתנגדים לחוק הלאום, אבל כראש ממשלת ישראל אני חושב אחרת", אמר נתניהו.

"איני מתיימר לדעת מה היה אומר בן גוריון על זה, אבל כשהוא הכריז על מדינת ישראל לא ראו צורך לחוקק חוק כזה. אלא שבמהלך השנים היו מי שקראו תיגר על עקרונות אלו ולכן חוקקו את חוק כבוד האדם וחירותו". נתניהו הוסיף כי "עכשיו יש מי שקורא תיגר על היותה יהודית ולכן צריך את החוק".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יאיר לפיד וראש הממשלה בנימין נתניהו בהשבעת הממשלה, מרץ 2013. טלי מאייר
סיכוי לפשרה? נתניהו ולפיד/טלי מאייר

אתמול, הודה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) כי בימים האחרונים נתניהו מנסה באמצעות שליחים לגייס את תמיכת הסיעה אחרי הבחירות הבאות, אך הוסיף שבשלב זה לא הוצגו דרישות מצדם. "בכל השנתיים האחרונות שכחו מאתנו, עכשיו נזכרו שיש חרדים? בינתיים לא הוצגה אף דרישה", אמר לוואלה! חדשות.

גורם בכיר אחר ביהדות התורה הוסיף: "אנחנו עוד עסוקים בשאלה אם לענות בחיוב לדרישה של נתניהו ולתמוך בו אחרי הבחירות". עם זאת, אמר הגורם, "ברור שכשזה יהיה מעשי יותר, אנחנו נדרוש לתקן את הדברים שפגעו בנו. אנחנו גם לוקחים בחשבון שאם נסרב לבקשת נתניהו, ממשלת נתניהו-לפיד תשרוד כאן עוד שנה נוספת, ואנחנו פחות מעוניינים בכך".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully