וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד ממשיך לתקוף: "הכול תקוע, ונתניהו עומד בצד"

29.11.2014 / 15:19

שר האוצר האשים את ראש הממשלה ומפלגתו בהישרדות פוליטית וכניעה לחברי המרכז, במקום להתעסק בעניינים הבוערים. "צר לי שתקציב המדינה הוא בן ערובה לעסקנות פוליטית", אמר. בכירים בליכוד: "הוא חסר בושה"

צילום: באדיבות ערוץ 10 עריכה: ניב פוקס

סימן נוסף למשבר החריף בקואליציה: כמה ימים אחרי שתקף את חברי מרכז הליכוד בכנס שדרות, המשיך היום (שבת) שר האוצר, יאיר לפיד, בקו התקיף שלו נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועמיתיו למפלגה. "הנושאים הדרמטיים - תקציב המדינה, יחסיה הבינלאומיים של ישראל, הביטחון האישי של האזרחים, סוגיית הדיור – תקועים במקום, וראש הממשלה עומד בצד. במקום זה מתעסקים בפוליטיקה הכי קטנה, בסקרים ובהישרדות פוליטית", האשים. לדבריו, "חמישה חברי מרכז ליכוד חזקים שולטים במדינה ומשפיעים על הפוליטיקאים שלה".

עוד על המשבר בקואליציה:
"נתניהו מושך זמן כדי להחליף את לפיד ולבני בחרדים"
לפיד: "לא נצביע בעד חוק הלאום, בחירות - חוסר אחריות"
יורים ומדליפים: המשבר שדרדר את הממשלה לשפל חסר תקדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חלק גדול מהמשבר הוא על רקע אישי". לפיד בכנס שדרות, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפיד, שהתייחס לאווירה הנפיצה בקואליציה במסגרת אירוע פתיחת העונה של "שבתרבות" בתיאטרון הבימה שבתל אביב, אמר כי הנושאים הדחופים שעל הפרק נזנחים בשל אילוצים לא ענייניים. "צר לי שתקציב המדינה הוא בן ערובה לעסקנות פוליטיות", אמר. "התקציב נתקע כי אותם חברי מרכז יושבים על ראש הממשלה ומשכנעים אותו שלא לקבל את התקציב. אני לא מבין למה ראש הממשלה משתף עם זה פעולה. רפורמות כמו 'חוק מע"מ אפס' תקועות בגלל זה, ועל זה בדיוק המשבר. תקציב המדינה הוגש לממשלה וראש הממשלה הצביע בעד ואז ניתק מגע ולא דיבר אתנו".

בהתייחסו לאפשרות של הפלת הממשלה וקיום בחירות מוקדמות, הבהיר לפיד כי הוא "אינו מפחד, אך זה לא מה שהמדינה צריכה כעת". לדבריו, "אם אני מחר בא ומודיע שאני פורש, יש מסיבה במרכז הליכוד כי כל הג'ובים יישארו בידיהם". על הטענות כי פעל בחתרנות להקמת קואליציה חלופית, השיב: "מדובר בשטות גמורה, אני לא מנסה להקים קואליציה חלופית. אני לא אידיוט גמור. הרי החרדים בחיים לא ילכו איתי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
רוה"מ בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, נובמבר 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"מפלגת השלטון לא מתעסקת בדברים החשובים". נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

שר האוצר מנה את הצעדים אשר יצילו, לתפיסתו, את הממשלה הנוכחית. "כדי לא ללכת לבחירות, ראש הממשלה צריך להחליט שהוא לא רוצה בזה, שהוא מעדיף להעביר תקציב, להעביר את רפורמת הדיור, לשקם את יחסינו עם ארצות הברית", אמר. לדבריו, "על נתניהו לפנות לחברי מפלגתו ולהגיד להם בפה מלא כי זהו סוף לחגיגת הג'ובים והשחיתויות. חלק גדול הוא אישי במשבר הזה, אבל לא הכול. ניתן לפתור אותו בשיחה בינינו, אבל זו גם החלטה על שינוי מדיניות שראש הממשלה צריך לקבל. לצערי, מפלגת השלטון לא מתעסקת במה שחשוב".

בנוגע לסערה סביב סוגיית "חוק הלאום", הדגיש לפיד פעם נוספת כי הוא בעד עיקרי הנוסח שהוצע, אולם הוא נולד בחטא ולכן לא יעבור. "כולם בעד 'חוק הלאום', אבל החוק שמדברים עליו זה חוק שאמור לקדם מישהו בפריימריז, ואנחנו משלמים בהידרדרות היחסים עם העולם ובכותרות שליליות באמצעי התקשורת. בסוף הרי הנוסח הזה לא יעבור", קבע.

בתגובה לדבריו של לפיד, טענו בכירים בליכוד: "אין גבול ואין בושה לפרצוף הכפול של לפיד, אשר מצד אחד מדבר על פוליטיקה חדשה, ומצד שני בוחש ועוסק בפוליטיקה ישנה במלוא כיעורה". לדבריהם, "לאחר שנכשל בניהול הכלכלה, ניסה להעביר תקציב שפוגע בצה"ל ובביטחון וקידם חוק שלא יוריד את מחירי הדיור וייטיב רק עם קבלנים המקורבים ליועציו ולמפלגתו". עוד טענו, כי לפיד פעל נגד הצהרותיו הפומביות וניסה לשכנע את החרדים להצטרף לקואליציה בראשותו.

(עדכון ראשון: 13:17)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully