וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד נגד הליכוד: "מוכרים את המדינה בשביל הפריימריז"

25.11.2014 / 9:30

שר האוצר תקף את הליכוד בכנס שדרות, ואמר: "הם כל כך מנותקים שהם מובילים לבחירות מיותרות לגמרי. לבני דיברה על חוק הלאום: "לא אתן לו לעבור, ואין לי בעיה לשלם מחיר פוליטי"

צילום: כנס שדרות לחברה וידידות, עריכה: גדי וינסטוק

שידור חי:

LIVE

שר האוצר יאיר לפיד התייחס הבוקר (שלישי) למשבר בקואליציה בנאום בכנס שדרות לחברה וידידות במכללת ספיר ובעיר שדרות, ואמר כי אף שנדמה שבכל יום יש משבר קואליציוני אחר, מדובר כל הזמן באותו משבר, על אותו נושא. "חוק הלאום, מע"מ אפס, קק"ל, הרפואה הפרטית, החברות הממשלתיות, זה הכול אותו משבר: זו הפוליטיקה הישנה שמנסה להחזיר אותנו אחורה", אמר לפיד.

לדבריו, הפוליטיקה הישנה הזאת "מנסה להחזיר אותנו לעסקנות, לסחטנות, למשחקי אינטרסים, לשחיתות שלטונית, לזה שמוכרים את המדינה בשביל הפריימריז ובשביל קבלני קולות, לזה שלאף אחד לא אכפת מהמדינה, כי כל מה שחשוב להם זה הכיסא וחברי המרכז וסידורי העבודה אחד לשני", הוא אמר בהתייחסו לחברי מרכז הליכוד. "הם כל כך מנותקים שהם מובילים לבחירות מיותרות לגמרי ותוקעים את התקציב כבר שלושה שבועות, בזמן שרחובות ישראל בוערים, האלימות משתוללת, ואזרחים לא מצליחים לגמור את החודש". על התקציב שגובש הוסיף לפיד: "זה תקציב שלשם שינוי לא מוכתב בידי האינטרסנטים שהשתלטו על מרכז הליכוד וחדרו גם למפלגות הישנות האחרות".

עוד בוואלה! חדשות:
בנו של ראש חמאס: על ישראל לצאת למלחמה בעזה - בהקדם
מהומות בפרגוסון: השוטר שירה בנער שחור לא יישפט
המורה חשוד שתקף מינית שלושה אחים: "רצח לי 3 ילדים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי מרכז הליכוד "כל כך מנותקים שהם מובילים לבחירות מיותרות". לפיד בכנס שדרות/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרת המשפטים ציפי לבני התייחסה ל"חוק הלאום" השנוי במחלוקת, שיעלה להצבעה בכנסת בשבוע הבא, ודחתה על הסף את האפשרות שתעמיד בהנחיית ראש הממשלה לחברי הקואליציה לתמוך בהצעה. "כשהחוק הזה יעלה להצבעה ידי לא תהיה בו. לא אתן לו לעבור. זה חלק ממה שאני עושה", אמרה לבני. "כבר שילמתי בעבר, ואין לי בעיה לשלם מחיר פוליטי במאבק על הדמוקרטיה, ולא אתן לחוק לעבור, לא השבוע, לא בשבוע הבא, ולא כשמישהו יעלה אותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כשחוק הלאום יעלה להצבעה ידי לא תהיה בו". לבני בכנס, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, דיבר אף הוא הכנס ותקף את ממשלת נתניהו. "גם אם עדיין לא הוכרז רשמית, ברור לכולם שממשלת נתניהו סיימה את הקדנציה שלה וכעת היא מתפקדת כמו ממשלת מעבר", אמר הרצוג. הוא הוסיף כי לממשלה ולראש הממשלה אין סמכות מוסרית להמשיך לתפקד, והאשים את נתניהו כי הוא "נוהג באופן קיצוני ומסכן בהחלטותיו את האינטרסים הבסיסיים ביותר של ישראל".

הרצוג ללפיד: "די עם המשחק הכפול"

גם הוא מתח ביקורת על "חוק הלאום" ואמר כי מדובר ב"מפגן של פחדנות, חוסר רצינות וחוסר מנהיגות של נתניהו". הוא ציין כי ראש הממשלה מוטרד יותר מהפריימריז בליכוד מאשר מעתידה של ישראל, והוסיף: "העיסוק בחוק הלאום בזמן הזה משול לקיום ישיבת ממשלה בהר הבית. קידום חוק הלאום, בזמן ביטחוני ומדיני כה רגיש, מגביר את הלהבות האוחזות גם כך באזור שלנו".

הרצוג המשיך ותקף את חברי קואליציה נוספים מהימים וכינה אותם "אוסף של מציתי להבות": "נפתלי אבו עלי, אריאל המשתולל ואלקין הזאב, הם מתחרים ביניהם מי מכשכש חזק יותר בכלב - ובינתיים המדינה נחלשת, מבפנים ומבחוץ". כמו כן, הוא קרא ללפיד ולשרת המשפטים ציפי לבני לעזוב את הממשלה. "אני אומר ללפיד: 'די עם המשחק הכפול. אתה שותפו הבכיר של ביבי, ואתה לא יכול לתקוף את הממשלה כי אתה חלק מרכזי בה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נתניהו מסכן את האינטרסים הבסיסיים ביותר של ישראל". הרצוג/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך דיבר שר הבינוי אורי אריאל, ואמר כי זו הפעם הראשונה שאם תיפול ממשלה זה יקרה כי אף ש איש לא רצה בכך. "יש יותר מדי אגו שגובר על הצרכים ועל הבעיות האמיתיים של מדינת ישראל", אמר אריאל. "במקום לנהל מלחמות אגו עלינו להיכנס לחדר אחד, ואשמח להיות בתוכו. אני אומר לכם באחריות מלאה – ניתן לפתור את הבעיות בשעה אחת. אני פונה לחבריי: 'בואו נעשה את זה'".

לפניות לכתב: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully