וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה בבית הספר הדו-לשוני בבירה, כתובות גזעניות התגלו

29.11.2014 / 21:33

הכבאים השתלטו על הלהבות, שמקורן בגן הילדים במוסד היהודי-ערבי. על קירות המוסד רוסס "מוות לערבים" ו-"אין דו קיום עם סרטן". לפני כחודש התגלו כתובות נאצה על הגדר החיצונית

צילום: שירותי כבאות והצלה ירושלים

עלית מדרגה בפשעי השנאה: שריפה פרצה הערב (שבת) בגן הילדים במבנה בית הספר הדו-לשוני ברחוב אריה בעהם שבשכונת פת בירושלים. שלושה צוותי כיבוי אש שהוזעקו למקום יחד עם מנוף גבהים השיגו שליטה על האש, והצליחו למנוע את התפשטות השריפה לכלל המבנה. על קירות המבנה התגלו כתובות גזעניות, בהן "אין דו-קיום עם סרטן", "די להתבוללות", "כהנא צדק" ו-מוות לערבים".

לפני כחודש, כתובת "מוות לערבים" התגלתה על הגדר החיצונית של בית הספר. חוקרי שריפות הוזעקו למקום והמשטרה פתחה בחקירה, ובהתאם להנחייתו של מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, ניצב משה אדרי, חקירת האירוע הועברה לחוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של המחוז.

אדרי הוסיף כי מדובר באירוע חמור, והנחה את חוקרי הימ"ר לפעול לאיתור החשודים ולמעצרם. צוותי הכיבוי, בפיקודו של רשף-משנה גרשון כהן, פרצו למבנה הנעול, אשר עשן כבד היתמר מחלונותיו, ואיתרו את מוקד הבעירה בתוך אחת הכיתות. נזק כבד נגרם לכיתה שהוצתה, ונזק משני נגרם לחלקים נוספים של המבנה כתוצאה מעשן ופיח.

עוד בוואלה! חדשות:
מחר: נתניהו יציג את הצעתו המרוככת ל"חוק הלאום"
הפגנה מול בית ראש הממשלה: "לא לתת לחוק הלאום לעבור"
אבו מאזן מאיים: אם לא יחל מו"מ - נעצור התיאום הביטחוני

בית הספר הדו לשוני בירושלים הוצת, כתובות גזעניות רוססו במקום. אריק אבולוף, כבאות ירושלים, מערכת וואלה! NEWS
"די להתבוללות"/מערכת וואלה! NEWS, אריק אבולוף, כבאות ירושלים
"גם אם יצליחו ללכלך את קירות בית הספר לא יצליחו להחריב את מפעל השותפות האזרחית שלנו"

רחל עזריה, סגנית ראש עיריית ירושלים ומחזיקת תיק החינוך, הגיעה לבית הספר יחד עם כוחות הביטחון שחוקרים את האירוע. "הפגיעה בבית הספר הדו-לשוני היא מעשה נפשע ומזעזע של אנשים שמתאמצים לחסל כל מקום שמצליח לפעול בשיתוף פעולה למרות השוני והפחד", אמרה. "לא ניתן להם לעשות זאת. עיריית ירושלים נותנת גיבוי מלא לבית הספר ונוודא את המשך פעילותו הסדירה".

מנכ"ל עמותת "יד ביד", המפעילה את בית הספר וארבעה בתי ספר דו-לשוניים נוספים בישראל, שולי דיכטר, מסר בתגובה: "זו אינה ההתנכלות הראשונה לבית הספר ולמפעל של השותפות האזרחית שלנו. גם אם יצליחו ללכלך את קירות בית הספר לא יצליחו להחריב את המפעל. מלבד גינוי חריף והבעות תמיכה, אנו מזמינים את כל הציבור בישראל להצטרף אלינו לבניית שותפות אזרחית בין יהודים וערבים בישראל. נמשיך לפתח את המפעל החינוכי והחברתי שלנו, בו לומדים מדי יום 1,200 תלמידים, מלמדים כ-200 מורים, ומעורבים בו אלפי בני משפחות התלמידים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אזור בית הספר הדו-לשוני בלב ירושלים:

ביום ראשון השבוע הוצת מבנה בכפר חרבת אבו פלאח שליד רמאללה וכתובות נאצה בעברית רוססו במקום, ובהם "נקום נקמת דם עבדיך" ו"מוות לערבים", וכן רוסס מגן דוד. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, מתנחלים הם העומדים מאחורי המעשה. מדובר בבית משפחה בכפר שהוצת ככל הנראה על ידי חומר בערה ממרפסת הבית. איש לא נפגע בשריפה.

לפני כשבועיים וחצי הציתו קיצוניים מסגד בכפר אל מורייר, מצפון-מזרח לרמאללה, כך לפי דיווח פלסטיני. עדי ראייה סיפרו כי כשהיו בדרכם לתפילת השחר הופתעו לראות את האש אוחזת בקומת הקרקע של המסגד. לדבריהם, הם החלו בכיבוי האש באופן מידי אולם נזק נגרם למקום.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

(עדכון ראשון: 20:46)

בית הספר הדו לשוני בירושלים הוצת, כתובות גזעניות רוססו במקום. אריק אבולוף, כבאות ירושלים, מערכת וואלה! NEWS
"כהנא צדק"/מערכת וואלה! NEWS, אריק אבולוף, כבאות ירושלים
בית הספר הדו לשוני בירושלים הוצת, כתובות גזעניות רוססו במקום. אריק אבולוף, כבאות ירושלים, מערכת וואלה! NEWS
"מוות לערבים"/מערכת וואלה! NEWS, אריק אבולוף, כבאות ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully