וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן מאיים: אם לא יחל מו"מ - נעצור התיאום הביטחוני

סוכנות "מען" דיווחה כי יו"ר הרשות הפלסטינית אמר בפגישה עם שרי החוץ של הליגה הערבית כי להמשך הקיפאון המדיני יהיו השלכות חמורות. בתחילת השבוע דווח כי הפלסטינים דוחים בינתיים את הפנייה למועצת הביטחון

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן – רמאללה, אפריל 2014. AP
מאיים בעצירת התיאום. אבו מאזן/AP

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר היום (שבת) בפגישת שרי החוץ של הליגה הערבית שהתכנסה בקהיר כי הוא יורה למנגוני הרשות לעצור את התיאום הביטחוני עם ישראל, אם לא יחל בקרוב משא ומתן לשלום - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". שרי החוץ הערבים התכנסו מוקדם יותר במטה הליגה הערבית לצורך דיון מיוחד בבקשות ההצטרפות של ההנהגה הפלסטינית לסוכנויות ולארגונים של האו"ם ולבקשת ההכרה ממועצת הביטחון של הארגון.

בתחילת השבוע אמר שר החוץ של הרשות, ריאד אל-מליכי, כי התקבלה החלטה בקרב ההנהגה הפלסטינית לדחות את הפנייה למועצת הביטחון של האו"ם על מנת שזו תכיר רשמית במדינת פלסטין. לפי ההערכות, הסיבה העיקרית לדחייה היא חוסר הזמינות של החברות במועצה, שהיו עסוקות עד השבוע בשיחות הגרעין עם איראן. סיבה נוספת, ככל הנראה, היא המגעים שמנהלת הרשות כדי להבטיח רוב של תשע חברות שיתמכו בהצעה. אל-מליכי הדגיש כי ההנהגה הפלסטינית נחושה להגיש את ההצעה למרות ההתנגדות בעולם, והוא אף העריך כי ארצות הברית לא תטיל עליה וטו במועצה.

עוד בוואלה! חדשות:
לפיד ממשיך לתקוף: "הכול תקוע, ונתניהו עומד בצד"
נמצא תיעוד נדיר של ישראל בשנות ה-30: "אוצר של ידע"
מהצפון ועד איו"ש: כך נסללה דרכו של איזנקוט לרמטכ"לות

שוטרים פלסטינים ברמאללה, ינואר 2014. AP
שוטרים פלסטינים ברמאללה, בספטמבר האחרון/AP

הודעתו של אל-מליכי בדבר דחיית הפנייה הגיעה לאחר ששלושה שבועות לפני כן, הצהיר אבו מאזן כי בכוונת הרשות הפלסטינית לפנות למועצת הביטחון של האו"ם כבר החודש, כדי להעביר החלטה המכירה במדינת פלסטין בגבולות 1967. בנאום שנשא בעצרת לציון עשר שנים למותו של יאסר ערפאת, אמר אבו מאזן כי במקרה שהבקשה הפלסטינית תיכשל - אם למשל ארצות הברית תטיל וטו על ההחלטה, הרשות תבקש להצטרף לשלל הארגונים והאמנות הבינלאומיות, ובכלל זאת תחתום על אמנת רומא, כך שתוכל להצטרף לבית הדין הפלילי הבינלאומי.

באותו נאום שנשא היום אבו מאזן הוסיף יו"ר הרשות לתקוף את ישראל, וטען כי פעולותיה של הממשלה בירושלים מוליכות את האזור ואת העולם למלחמת דת הרסנית. הוא קרא לממשלה הישראלית "לחדול מן הפרובוקציות שהיא מבצעת", והדגיש כי ירושלים תישאר בירתה הנצחית של פלסטין. "נמשיך להגן על המקומות הקדושים ונשאיר את אנשינו שם", אמר. אבו מאזן הבהיר כי זוהי זכותם של הפלסטינים "לא לאפשר למתנחלים ולחיילי צה"ל לטמא את המקומות הקדושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully