וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: פעילי להב"ה מציתים את בית הספר הדו-לשוני בירושלים

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט, וואלה!NEWS

22.7.2015 / 20:00

לאחר שנגזר עונשם של האחים טוויטו, שניים משלושת הנאשמים בשריפת המוסד, הותר לפרסום תיעוד המעשה. בסרטון, שצולם על ידי מצלמות האבטחה במקום, נראים השלושה לבושים ברדסים כשנעליהם מכוסות בניילון כדי למנוע את זיהויים

צילום: מצלמות אבטחה, מור שאולי; עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

חבושים בכיסויי פנים ובברדסים, כשנעליהם מכוסות בשקיות ניילון על מנת למנוע את זיהויים, נכנסים לכיתות הלימוד, מציתים ונמלטים – כך מתועדים שלושת מציתי בית הספר הדו-לשוני בירושלים בסרטון שנחשף הערב (רביעי). הסרטון, שצולם על ידי מצלמות האבטחה של בית הספר, פורסם לאחר שבית משפט המחוזי בירושלים גזר היום עונשי מאסר קלים של שנתיים וחצי ושל שנתיים בהתאמה על שלמה רחמים טויטו ונחמן טויטו, אחים בני 20 ו-18 מביתר עילית, שהיו פעילים בארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש).

האירוע התרחש בנובמבר 2014, אז נכנסו האחים טויטו ביחד עם הנאשם השלישי יצחק גבאי אל בית הספר בבירה. זאת בין היתר לאחר שסברו כי במקום התקיים טקס לזכרו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת וברקע מתיחות קשה בין יהודים לערבים בירושלים.

בסרטון שנחשף מתועד מעשה ההצתה מתחילתו ועד סופו. שלושת הצעירים נראים עולים בסביבות השעה 18:40 אל שתיים מכיתות הלימוד במתחם, לאחר שהצטיידו מראש בדלק שאותו רכשו בתחנת דלק סמוכה. כעבור כמה שניות נראית דליקה גדולה במקום, שבמקביל השלושה נמלטים מהמקום. קודם לכן גם מתועד אחד הצעירים מרסס כתובת גרפיטי בסמוך לאחת הכיתות. לאחר כיבוי הדליקה נמצאו במקום כתובות שבהן נכתב "מוות לערבים", "כהנא צדק", אין דו-קיום על סרטן" ו"די להתבוללות".

לקריאה נוספת בנושא
"היה שווה את זה": עונשי מאסר למציתי בית הספר הדו לשוני
"סימנו אותנו כמטרה, אבל המעשה השפל לא ירתיע אותנו"

תיעוד ממצלמות האבטחה: כך הציתו האחים נחמן את בית הספר הדו לשוני. צילום מסך
תיעוד ממצלמות האבטחה: כך הציתו האחים נחמן את בית הספר הדו לשוני/צילום מסך

הסרטון מראה כיצד דאגו השלושה להסתיר את עקבותיהם במטרה למנוע את זיהויים. לאחר ההצתה שרפו השלושה גם את השקיות שבעזרתן הם כיסו את נעליהם וכן נמנעו מלהגיע לבית הספר עם מכשירי הטלפון שלהם כדי להקשות על איתורם. בעקבות האירוע, שגרר אחריו תגובות קשות בישראל ובעולם משום שבית הספר שימש דוגמא לאחדות בין האוכלוסיות השונות בירושלים, נפתחה חקירה מקיפה בנושא.

כשבועיים לאחר מכן נעצרו השלושה ובחקירתם על ידי השב"כ הודו בביצוע המעשים. שניים מהנאשמים, האחים טויטו, המיוצגים על ידי עורכי הדין עופר אשכזי וחגית רייזמן מטעם הסנגוריה הציבורית, הודו במסגרת הסדר טיעון במעשים והיום נגזר דינם. הנאשם השלישי, גבאי, בחר שלא להודות בשלב זה ובימים אלה נמשך משפטו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מימין נחמן טוויטו, משמאל שלמה טוויטו, הנאשמים בהצתה של בית הספר הדו לשוני. יולי 2015. ג'וש בריינר, מערכת וואלה!
האחים טויטו בבית המשפט. נחמן/מערכת וואלה!, ג'וש בריינר

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את גבאי, אמר כי "התנהלות הפרקליטות בתיק זה חמורה מאוד וממחישה את הטענות שלנו על אפליה". לדבריו, "אילו היה מדובר בהצתת בית כנסת, איש בפרקליטות לא היה מטפל באותה אינטנסיביות ומבקש שבע שנות מאסר כפי שהמדינה ביקשה במקרה זה. היום על אונס וסחר בסמים אין ענישה כה חמורה. בכתב האישום ייחסו למרשי עוד ועוד אישומים באופן מלאכותי, כמו לדוגמת אמירות שונות בפייסבוק שאין בינם לבין אירוע ההצתה ולו דבר, ועל כן אנו ממשיכים בניהול התיק. התחושה הקשה היא שבפרקליטות פועלים בחוסר שוויון נגד נאשמים יהודים רק על מנת לרצות את הפוליטיקאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully