וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח אחד החשודים בהצתת בית הספר: "לא מבין מה רוצים מהם"

8.12.2014 / 12:40

יממה לאחר פרסום מעצר החשודים בהצתת בית הספר הדו-לשוני בירושלים, אומר ט' בשיחה עם וואלה! חדשות כי הם לא קשורים למעשה וכי הוא מסרב לגנות אותו: "הכול חוקי". לדבריו, "השב"כ פוגע בהם ומונע מהם עורך דין"

צילום: יותם רונן, עומר מירון, כבאות ירושלים, עריכה: קשת סידי

"אני לא מבין מה רוצים מהם. נכון, יש להם השקפת עולם ימנית, ונכון, הם היו בפעילות של ארגוני ימין והפגינו – אבל הכול נעשה בגבולות החוק". כך אומר ט', אחיו של אחד החשודים בהצתת בית הספר הדו-לשוני בירושלים בשבוע שעבר, בשיחה עם וואלה! חדשות, יממה לאחר שהותר לפרסם על מעצרם. לדבריו, "אנשי ביטחון הגיעו באמצע הלילה וחטפו אותם, ועד עכשיו לא נותנים לנו לדבר איתם. אני מכיר את הנערים ואני לא מאמין שהם הלכו להצית בית ספר. אני אומר בצורה חד-משמעית: הם לא קשורים למעשה הזה, נקודה".

עוד בנושא:
שריפה בבית הספר הדו-לשוני בבירה, כתובות גזעניות התגלו
התפתחות משמעותית בחקירת הצתת בית הספר הדו-לשוני
"סימנו אותנו כמטרה, אבל המעשה השפל לא ירתיע אותנו"

כתובות גזעניות בבית הספר הדו-לשוני בירושלים שהוצת. טלי מאייר
"בית הספר לא תמים". כתובות נאצה שהתגלו על המבנה לאחר הצתתו, בשבוע שעבר/טלי מאייר

האח סירב לגנות את ההצתה וטען כי במוסד החינוכי, שבו לומדים נערים יהודים וערבים ביחד, מחנכים לפגיעה בישראל. "צריך להבין שבית הספר הזה הוא לא כל כך תמים. תפסיקו לדבר בתקשורת על דו-קיום. אין דו-קיום. אם מישהו רוצה להשמיד אותנו, זה לא דו-קיום. חלק מהתלמידים בבית הספר הזה שמחים שיהודים נפגעים", אמר. הוא הוסיף כי "לא מזמן חלק מהתלמידים עמדו דום לזכר שהידים ולזכר הרוצח יאסר ערפאת, אז שיפסיקו לשחק אותה כאלה תמימים".

לדבריו, חוקרי השב"כ (שירות הביטחון הכללי) פועלים בצורה לא חוקית. "הם מונעים מהם שינה, צורחים עליהם, מפעילים עליהם לחץ נפשי ופסיכולוגי, פוגעים בהם ורוצים שהם יודו בדברים שהם לא עשו", האשים האח.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אתה מגלה הבנה למי שעשה את המעשה הזה?
"אני לא בעד המעשה הזה, אבל כן חשוב שידעו שהבית ספר הזה הוא לא כל כך תמים. בכוונה שמו את הבית ספר בשכונת פת, שכונה שנרצחו בה הרבה מאוד יהודים. הלימודים שם כוללים משנה של מרצ ושלום עכשיו, ונמאס לי לשמוע עליהם בתקשורת, שכל הזמן מציגה אותם כאנשים תמימים ומסכנים. זה בית ספר של השמאל הקיצוני עם אג'נדה של התנועה האיסלאמית".

במבנה שנשרף לומדים ילדים רכים, תלמידי כיתה א'. אתה מסוגל לגנות את המעשה?
"אני לא פוליטיקאי ולא מתעסק בגינויים. אבל אני כן חושב שאם אתם קוראים למדינה הזו דמוקרטית, מה החשש לתת להם (העצורים) זכויות ולפגוש עורך דין? אפילו למחבלים שרצחו נותנים להיפגש עם עורך דין. שלא לדבר שאחרי שנה עם כוס קפה הם הולכים הביתה".

מה אתה חושב על דברי אמך, שטענה כי הייתה עושה מעשה דומה?
"היא נמצאת בסערת רגשות. תפסו אותה במצב שהכי לא נורמלי לתפוס בו אימא. היא לא יודעת מה קורה ולכן היא דיברה כמו שהיא דיברה".

מאוחר יותר אישר בית המשפט המחוזי בלוד את הערר שהגיש עורך הדין עורך הדין אביחי חג'בי, אחד מסנגורם של העצורים, וקיצר את צו מניעת המפגש עם עורכי הדין עד ליום רביעי. "בית המשפט קיבל את עמדתנו באופן ברור והורה כי מניעת המפגש תהיה עד ליום רביעי בלילה על מנת שיותר לי ולעורך הדין בן-גביר להיפגש עם העצורים טרם הדיון בהארכת מעצרם ביום חמישי. מסתבר שמשטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי שכחו כי את הצדק יש לרדוף בצדק", אמר עורך הדין חג'בי.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully