וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות משמעותית בחקירת הצתת בית הספר הדו-לשוני

7.12.2014 / 11:00

הבוקר נודע כי בחקירת המשטרה את האירוע שבו הוצת המוסד החינוכי לפני כשבוע בירושלים חלה התפתחות דרמטית. עם זאת, על פרטי הפרשה מוטל צו איסור פרסום גורף

צילום: עומר מירון, יאיר אלטמן, כבאות ירושלים; עריכה: גדי וינסטוק

התפתחות משמעותית בחקירת האירוע שבו הוצת בית הספר הדו-לשוני בירושלים - כך מסרה הבוקר (ראשון) המשטרה. עם זאת, על פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום גורף.

בשבוע שעבר פרצה שריפה גן הילדים במבנה בית הספר הדו-לשוני ברחוב אריה בעהם שבשכונת פת בבירה. שלושה צוותי כיבוי אש שהוזעקו למקום יחד עם מנוף גבהים השיגו שליטה על האש, והצליחו למנוע את התפשטות השריפה לכלל המבנה. על קירות המבנה התגלו כתובות גזעניות, בהן "אין דו-קיום עם סרטן", "די להתבוללות", "כהנא צדק" ו-מוות לערבים". החשד המידי במשטרה כי מדובר בהצתה מכוונת, ובהתאם הנחה מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, על חקירה של ימ"ר (היחידה המרכזית) של המחוז.

הצתה בבית הספר הדו-לשוני - כותרות נוספות:
"סימנו אותנו כמטרה, אבל המעשה השפל לא ירתיע אותנו"
שריפה בבית הספר הדו-לשוני בבירה, כתובות גזעניות התגלו

כתובות גזעניות בבית הספר הדו-לשוני בירושלים שהוצת. טלי מאייר
זירת האירוע בבית הספר הדו-לשוני/טלי מאייר

ביום האירוע הבהיר מנהל התיכון הפועל במקום, אריק ספורטה, כי "האירוע הזה לא יעצור את מה שאנחנו מאמינים בו". לדבריו, "אנחנו עושים פה משהו שמראה את הקשר והלכידות בין יהודים וערבים. בתקופה האחרונה סומנו כמטרה, אבל זה לא עוצר אותנו מלעשות את מה שאנחנו מאמינים בו".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"פגיעה קשה במרקם היחסים בין יהודים וערבים"

שר החינוך, שי פירון, גינה את האירוע ואמר כי "העובדה שמדובר בהצתה של מסגרת חינוכית הדוגלת בדו-קיום מהווה פגיעה קשה במרקם היחסים בין יהודים וערבים". לדבריו, "מדובר במקרה אלים, נפשע ונתעב שיש בו כדי לפגוע ולערער את יסודות הדמוקרטיה הישראלית. המקרה חמור שבעתיים בעיקר על רקע העובדה שמבצעי הפשע בחרו לפגוע בבטן הרכה של החברה הישראלית, בגן, בו לומדים ילדים רכים ותמימים".

גם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, גינה את ההצתה, ואמר: "לא ניתן לפירומנים ולמפירי סדר שלוקחים את החוק לידיים לשבש את שגרת חיינו. נמשיך להוקיע את הקיצונים ולעשות כל שנדרש להחזרת השקט לירושלים".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully