וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום גירוש יהודי ערב ואיראן צוין בפעם השנייה: "תיקון מבורך לעוול"

דב גיל-הר

30.11.2015 / 19:52

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הממשלה החליטה לשלב את הנושא במערכת החינוך. "שינוי מתבקש, עדיף מאוחר מאשר שהסיפור לא יסופר אף פעם"

מערכת וואלה!

בישראל צוין היום (שני) בפעם השנייה יום ההגירה והגירוש של יהודי ארצות ערב ואיראן. השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "בפעם הראשונה תינתן ההזדמנות ליוצאי עדות המזרח לספר את הסיפור האנושי שלהם". לדבריה, בישיבת הממשלה היום הוחלט כי במערכת החינוך ישולב הנושא, "שהוא חלק מהנרטיב הציוני במדינת ישראל". היא הוסיפה כי מדובר ב"תיקון העוול ההיסטורי שהתבצע, זה בעצם החידוש והשינוי המתבקש, ועדיף מאוחר מאשר שהסיפור לא יסופר אף פעם".

גמליאל התייחסה גם לאפשרות שבעתיד יידרשו הפלסטינים לוותר על זכות השיבה, בתמורה לוויתור של ישראל על פיצוי ממדינות ערב בעקבות גירוש היהודים. "ניקח חברה בינלאומית שתיצור אומדן מקצועי לעלות של תביעה פוטנציאלית כזו עתידית, לכשתינתן האפשרות", אמרה. "נבחן האם נגיש זאת לאו"ם או בשיח עתידי, כפי שהציע בזמנו ביל קלינטון, של הקמת קרן ייעודית שבסופו של יום תממן ותסייע להעברת אותם משאבים לאותם פליטים שהגיעו ממדינות ערב".

עוד בוואלה! NEWS:
משרד החינוך נגד דאעש: תכנית חדשה נגד מסרי הארגון ביישוב חורה
ההפרדה הגיעה לאקדמיה: מחיצה בין נשים וגברים במכללת קריית אונו
על רקע גל הטרור: שנת העצמאות תשע"ו תעמוד בסימן "גבורה אזרחית"

גילה גמליאל בהשבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"חלק מהנרטיב הציוני". גילה גמליאן/נועם מושקוביץ

אליהו חסון, אחיו של הח"כ לשעבר ישראל חסון, עזב את דמשק ב-1945 ועלה לישראל. "שתי האחיות שלי נסעו כבר לארץ ישראל ב-1944 ואני בגיל 11, עם אח בן 12, נסענו לבד לארץ בדרך בלתי לגלית, כי ההורים הרגישו שאין עתיד ליהודים בסוריה", סיפר היום.

לדבריו, "האשמה על חוסר ההתייחסות לסיפור של יהודי ארצות ערב נעוצה עוד בהיסטוריונים של תקופת ההשכלה. כשהם כתבו את ההיסטוריה זו הייתה היסטוריה אירופית. וההיסטוריה של יהדות ספרד, הם המציאו תקופה של תור הזהב של יהודי ספרד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"הציבור לא יודע שבנו של שמואל הנגיד, שהיה בנאדם שהגיע למעמד הכי גבוה בספרד, נרצח יחד עם 3,000 איש בגרנדה", הוסיף. "יהודה הלוי, אף אחד לא יודע מה היה הסוף שלו. הוא עלה לרגל לארץ ישראל ופה הוא נעלם. הוזזנו הצידה אבל אני לא מרגיש ממורמר, אני חושב שזו הייתה טעות שהיום מחייבת תיקון ואני מברך מאוד על התיקון. אני חושב שהתיקון צריך להתחיל ממוסדות המחקר לממשלה ומהממשלה זה צריך לרדת אל העם, לציבור כולו, שיידע את האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully