וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפרדה הגיעה לאקדמיה: מחיצה בין נשים וגברים במכללת קריית אונו

30.11.2015 / 16:55

כיתה בקמפוס החרדי של המוסד האקדמי חולקה באמצעות קיר גבס כדי להפריד בין הסטודנטים לסטודנטיות. המרצים נאלצים למצוא פתרונות יצירתיים כדי להגיע לשני הקהלים, לעמוד על שולחן למשל. אחד הסטודנטים: "זה מגוחך". המכללה: "ההפרדה חיונית"

מרצה עומד על השולחן בכיתה מחולקת בין גברים לנשים בקרייה האקדמית אונו. נובמבר 2015. פייסבוק, אתר רשמי
מרצה בכיתה המחולקת במכללה האקדמית אונו/אתר רשמי, פייסבוק

מדיניות ההפרדה בין גברים ונשים בקמפוס החרדי של הקרייה האקדמית אונו עולה מדרגה: בשל כמות נרשמים נמוכה - הוחלט כי תלמידי ותלמידות המסלול להתמחות בחשבונאות של בית הספר למינהל עסקים במוסד ילמדו בכיתה אחת, בשונה מהלימודים הנפרדים שהיו במהלך התואר.

חלק מהסטונדטים התנגדו ללימודים בכיתה משותפת לנשים ולגברים, וההנהלה אף הודיעה כי אם לא תהיה ברירה יועברו הסטודנטים לקמפוס הכללי החילוני. כפשרה הוחלט שהתלמידים והתלמידות, שמגיעים מרקע חרדי, ילמדו בכל זאת בכיתה אחת - שבה תותקן מחיצת גבס המפרידה בין המינים. הכיתה בנויה עם שתי דלתות כניסה, שאחת משמשת את הבנים והשנייה את הבנות.

עוד ידיעות חינוך בוואלה! NEWS
רבנים קוראים להחרים את משרד החינוך "עד להחזרת המצב לקדמותו"
נתוני המיצ"ב: נשמרו הפערים החברתיים, עלו הגניבות וירדה האלימות
רב חרדי קרא לבחון מחדש את ההוראה שנשואים חייבים ללמוד בישיבה

בשל המצב הבלתי-שגרתי, נאלצים המרצים למצוא פתרונות יצירתיים על מנת להגיע לשני הקהלים בכיתה המופרדת. כמה מהם נהגו לעמוד בצד הגברים כשהם מוצלמים בווידאו, וזה הוקרן במקביל בצד הנשים. אתמול, במהלך שיעור ביקורת, המרצה רו"ח יואב פיאטקובסקי הגדיל ועשה כשעמד על שולחן סמוך למחיצה, כדי ששני חלקי הכיתה יוכלו לראותו.

"ההקפדה על הפרדה בין נשים וגברים הינה תנאי חיוני"

חלק מהסטונדטים החרדים, כאמור, מרוצים מהפיתרון - אולם אחרים התייחסו אליו בתמיהה. אחד הסטודנטים בכיתה אמר לוואלה! NEWS: "אני חושב שצריך לכבד את החברה שלנו, יש להתחשב, וזה מה שסיכמו. מצד שני זה מגוחך כי באיזהשהו שלב יוצאים לשוק העבודה, שם עובדים גברים ונשים יחד".

מהקרייה האקדמית אונו נמסר בתגובה כי: "בקרייה האקדמית אונו קיים קמפוס מעורב וקמפוס חרדי. אנו גאים בקמפוס החרדי אשר פרץ את הדרך להשכלת החרדים בישראל ומשמש כביתם של יותר ממחצית הסטודנטים החרדים. הלימודים בקמפוס מהווים שלב הכרחי בדרכם לשילוב משמעותי בשוק העבודה. סביבת הלימודים בקמפוס זה מותאמת לאורחות חייהם של הסטודנטים שבאים ללמוד בו. ההקפדה על הפרדה בין נשים וגברים הינה תנאי חיוני שנועד לקיומו של הקמפוס החרדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully