וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת תמיכה בתנועה האיסלאמית: "לא נמתין ללגיטימציה מישראל"

28.11.2015 / 17:23

ראש הפלג הצפוני ראאד סלאח, שצפוי להישלח למאסר, היה בין הנואמים בפני אלפים שהתכנסו באום אל-פחם, נגד הוצאת התנועה מחוץ לחוק. יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה: "החברה הערבית לא תיתן לממשלה לפסול ולבודד אף אחד מהמרכיבים הפוליטיים שלנו"

צילום: אתר פאנט

כ-20 אלף בני אדם הפגינו היום (שבת) באום אל-פחם נגד החלטת הממשלה להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק. את ההפגנה ארגנה ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל ובמהלכה נאמו ראאד סלאח, נציגים של ראשי ערים ומועצות ערביות וח"כים מהרשימה המשותפת. ההפגנה הסתיימה ללא אירועים חריגים, מלבד השלכת שני בקבוקי תבערה בעת פיזור הקהל, שלא גרמו כלל לנפגעים.

המפגינים קיימו תהלוכה, שבסיומה נערכה העצרת המרכזית. חלקם הניפו שלטים בגנות החלטת הממשלה, וחולצות שעליהן נכתבו דברי תמיכה בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית.

יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה, אמר בתחילת העצרת שנפתחה בדקת דומייה למען השהידים כי "ההפגנה היום באה לומר שהחלטת הממשלה להוציא את התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק היא החלטה פסולה ואינה מתקבלת מצד כל החברה הפלסטינית בישראל. החברה הערבית לא תיתן לממשלה לפסול ולבודד אף אחד מהמרכיבים הפוליטיים שלנו".

עוד בוואלה! NEWS:
הדרך לאל-אקצא עוברת בשקופים: כך כבש הפלג הצפוני את ערביי ישראל
גורמים מדיניים: שב"כ הסתייג מהוצאת הפלג הצפוני מחוץ לחוק
השייח ראאד סלאח: "ישראל היא ארגון טרור, לא אנחנו"

כ-20 אלף בני אדם הפגינו באום אל-פחם בעד התנועה האיסלאמית. פאנט
"החלטה פסולה". אום אל-פחם, היום/פאנט
"הטרור האמיתי הוא הגזענות הישראלית שסגרה מוסדות צדקה"

ראש הפלג הצפוני ראאד סלאח הוסיף בנאומו כי "לא נמתין לקבלת לגיטימציה מהכיבוש הישראלי. המוסדות שנסגרו בידי הכיבוש שירתו כחצי מיליון פלסטינים בשטחי 1948. הטרור האמיתי הוא הגזענות הישראלית שסגרה מוסדות צדקה". לדבריו, "נתניהו מוביל את הישראלים אל הלא נודע".

"ההכרזה הזאת היא שנאה עיוורת", המשיך סלאח, "אנחנו ננצח את הגזענות שלהם ואת השנאה. השאלה למה המלחמה הזאת נגדנו? זה בגלל שאנחנו ננצח. בדם ובאש נפדה את אל-אקצא ונגיד את זה תמיד לכיבוש. אנחנו איחדנו את הפלסטינים וזה הפחיד אותם. אנחנו ניאבק עד חזרת אחרון הפליטים לאדמתו ולאל-אקצא שלנו".

עוד באותו נושא

הטעות של השייח ראאד סלאח שהובילה לסגירת הפלג הצפוני

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נתניהו מוביל את הישראלים אל הלא נודע". ראאד סלאח נואם בעצרת, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ ג'מאל זחאלקה אמר בסיום התהלוכה: "כל הנהגת הציבור הערבי מתנגדת להוצאת התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק וזה בא לידי ביטוי בהפגנה היום. זו הפגנת אחדות ואנו לא ניתן לבודד את התנועה האיסלאמית. הפגיעה בתנועה האיסלאמית היא פגיעה בכל הציבור הערבי והיא פרובוקציה נגדו".

עוד הוא הוסיף: "במקום להגיד תודה שכולנו פועלים במאבק לא אלים במסגרת החוק, מוציאים מחוץ לחוק ודוחפים חלקים מהציבור שלנו אל מחוץ לגדר החוקיות וההשלכות יכולות להיות מסוכנות. זו לא רק רשעות אלא גם טיפשות גמורה".

כ-20 אלף בני אדם הפגינו באום אל-פחם בעד התנועה האיסלאמית. פאנט
"הפגיעה בתנועה האיסלאמית היא פגיעה בכל הציבור הערבי"/פאנט

לפני 11 ימים הכריזה הממשלה על התנועה האיסלאמית התאחדות בלתי מותרת. שר הביטחון, משה יעלון, חתם על הצו בהתאם לסמכותו לפי תקנות ההגנה לשעת חירום. משמעות ההכרזה היא שכל גוף או אדם שישתייך לארגון זה, וכל אדם שייתן לארגון שירות או יפעל במסגרתו, יעבור עבירה פלילית ויהיה צפוי לעונש מאסר. בנוסף, ניתן יהיה להחרים כל רכוש השייך לארגון.

בעקבות ההחלטה, הוחרם רכוש של התנועה ונסגרו משרדים. בנוסף, צווי החרמה נמסרו ל-17 מוסדות הפועלים מטעם הפלג הצפוני, בין היתר ברהט, ביפו, בנצרת ובאום אל-פחם.

בסוף החודש שעבר דחה בית המשפט המחוזי בירושלים את ערעורו של השייח סלאח על 11 חודשי המאסר שנגזרו עליו בגין הסתה לגזענות ולאלימות בדרשה שנשא בשנת 2007.

(עדכון ראשון: 15:45)

כ-20 אלף בני אדם הפגינו באום אל-פחם בעד התנועה האיסלאמית. פאנט
סלאח/פאנט
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלפי משתתפים בצעידה/מערכת וואלה!, צילום מסך
: כ-20 אלף בני אדם הפגינו באום אל-פחם בעד התנועה האיסלאמית. פאנט
אלפים מפגינים, אום אל-פחם/פאנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully