וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות של השייח ראאד סלאח שהובילה לסגירת הפלג הצפוני

17.11.2015 / 11:30

המנהיג הכריזמטי גרם לחלקים גדולים בציבור הפלסטיני, ובהם הגרעין הקשה במזרח ירושלים, להאמין כי ישראל מפרה את הסטטוס קוו בהר הבית. אחרי שנתניהו נדרש להבהרות מצד מנהיגים ערבים, הנחית הקבינט מכה אנושה על הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית

צילום: חטיבת דובר המשטרה, שלומי גבאי, ערן גילווארג, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר בפומבי בחודשים האחרונים כי הוא מתכוון להוציא מחוץ לחוק את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, שנחשבת לסניף הישראלי של "האחים המוסלמים". זאת לאחר שנים שבהן במערכת הביטחון מדברים על כך בתקווה שבתי המשפט ינקטו צעדים חריפים יותר נגד הפלג הצפוני, ללא הועיל. הבוקר (שלישי) הרצון התממש עם חתימתו של שר הביטחון משה יעלון על צו המכריז על הפלג הצפוני כהתאחדות בלתי מותרת.

מה ששבר את גב הגמל היה קמפיין "אל-אקצא בסכנה", שהוביל הפלג הצפוני בראשות השייח ראאד סלאח. הקמפיין סחף אחריו חלקים גדולים בציבור הפלסטיני בישראל, לרבות הגרעין הקשה במזרח ירושלים, להאמין כי הממשלה פועלת לשינוי הסטטוס קוו בהר הבית.

הקמפיין לא נשאר בתחומי ישראל, אלא הצליח להשפיע על ראשי מדינות ונשיאים. לפני כחודשיים ביקשו מנהיגי האזור מנתניהו הבהרות לגבי כוונות הממשלה בהר הבית. ישראל הפעילה מאמצים גדולים לשכנע את כלי התקשורת הערביים במזרח התיכון כי הדבר אינו נכון, אך אלו אימצו את הקמפיין שהתפשט כאש בשדה קוצים.

לקריאה נוספת:
סגנו של ראאד סלאח לוואלה! NEWS: "נתניהו מוביל את ישראל לתהום"
ארדן על החלטת הקבינט: "האידיאלוגיה של הפלג הצפוני - כמו של דאעש"
השייח ראאד סלאח: "גם אם אכנס לכלא אמשיך להגן על אל-אקצא"

כוחות הביטחון שהוצבו להתמודד עם הפרות הסדר בעיר העתיקה ובהר הבית בירושלים, 18 בספטמבר 2015.. נועם מושקוביץ
הקמפיין התפשט כאש בשדה קוצים. עימותים בהר הבית, בספטמבר האחרון/נועם מושקוביץ

השיא היה במבצע מעצרים בג'נין, בפיקודו של מפקד חטיבת מנשה, אלוף משנה חזי נחמה, שנכנס לבית של אחד המבוקשים בפעילות טרור והבחין לטענתו כי במקלט הטלוויזיה משודר סרטון שבו נראים טנקים של צה"ל דורסים מתפללים בהר הבית. "פעם אחר פעם הסרטון הוקרן ויושבי הבית צפו בו", סיפר קצין בכיר בפיקוד מרכז. "כשמקרינים אותו בתדירות כזו גבוהה, הם כבר מתחילים להאמין לשקר של עצמם". במערכת הביטחון טענו כי יש קשר הדוק בין גל הפיגועים שהחל לפני כחודשיים, לקמפיין ההסתה סביב הר הבית, שקיבל תנופה חדשה ברשתות החברתיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מכה אנושה

הקבינט המדיני-ביטחוני השתכנע כי ההסתה של הפלג הצפוני מובילה לאלימות. גורמי המודיעין השונים עמלו כדי לייצר תשתית שתשכנע גם את היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין כי יש לסגור את הפלג הצפוני והעמותות שמסייעות לו.

לדברי גורמים בכירים במערכת הביטחון, בשונה מהפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית, שבו לא טיפלו משפטית, הפלג הצפוני החליט לבדל את עצמו מישראל ולא להכיר בה כמדינה או במוסדותיה. בנוסף לכך, הקריאה לפלגנות ולהסתה פעם אחרי פעם הצליחה לגרור אחריה אלימות - לא רק בתוך שטחי הרשות הפלסטינית, אלא גם בעורף ישראל, ולהביא לפגיעה קשה בביטחון האזרחים.

השייח ראאד סאלח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, יוצא ממטה מחוז חוף של המשטרה, חיפה. נובמבר 2015. שלומי גבאי
קמפיין אחד יותר מדי. השייח ראאד סלאח בצאתו מתחנת המשטרה, הבוקר/שלומי גבאי

"הפלג הדרומי לא קשור בהתנהלות ובהתבטאויות הקיצוניות לפלג הצפוני, ולכן הוא לא היה טעון טיפול", אמר גורם ביטחוני. "אנחנו מעריכים כעת שהפלג הצפוני יתעסק עכשיו בעיקר בהישרדות ופחות בהסתה שקרית שהובילה לאלימות. זה יפחית משמעותית את הפעילות שלו".

נראה כי הפלג הצפוני קיבל מכה אנושה. ההכרזה על הוצאתו מחוץ לחוק, מאסרו של ראאד סלאח, שעליו נגזרו 11 חודשי מאסר בגין הסתה לגזענות ולאלימות, ופשיטת כוחות המשטרה ושב"כ הלילה על מוסדות הפלג הצפוני והעמותות המסייעות לו – כל אלו מהווים פגיעה כואבת שתצר את צעדי התומכים בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully