וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הנחה לפעול להוצאת התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק

12.10.2015 / 0:34

הקבינט המדיני-ביטחוני ערך דיון נוסף בצעדים שיינקטו נגד הפלג הצפוני של התנועה, שעליו הטילה הממשלה את האחריות להסתה לגל האלימות האחרון. בסיומו הורה ראש הממשלה את המערכת המשפטית לגבש את התשתית הראייתית שתאפשר את הוצאתו מחוץ לחוק

צילום: אבי כהן עריכה: מתן חדד

(שישה שוטרים נפצעו בהפגנת הזדהות עם אירועי אל-אקצא ביפו)

הקבינט המדיני-ביטחוני קיים אמש (ראשון) דיון נוסף בצעדים שיינקטו נגד הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, שעל פי הממשלה מוביל את ההסתה ואת ההתססה לאלימות בגל הטרור הנוכחי. בסיום הדיון הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את הגורמים המשפטיים הרלוונטיים לגבש בימים הקרובים את התשתית הראייתית שתאפשר את הוצאתו מחוץ לחוק.

במסיבת העיתונאים שערך נתניהו ביום חמישי שעבר הוא הבהיר כי אחריות רבה להסלמה מוטלת על התנועה האיסלאמית בישראל. "הטרור האכזרי מלווה את המפעל הציוני מראשיתו. תמיד ידענו להדוף את הפורעים ולבנות את ארצנו וכך נעשה גם הפעם", אמר. "הפעולות אינן מאורגנות, אבל הן תוצאה של הסתה פרועה ושקרים של חמאס, של הרשות הפלסטינית, של כמה מדינות באזור, ולא פחות מזה והרבה פעמים עוד יותר מזה - של התנועה האיסלאמית בישראל, שמבעירה את השטח בטענות שקריות על המדיניות שלנו בהר הבית ועל השינוי כביכול שאנחנו רוצים לחולל בסטטוס קוו", אמר. "אנחנו פועלים גם נגד המסיתים וגם נגד המפגעים".

לקריאה נוספת:
"מגן אל-אקצא": השייח שסוחף את מאמיניו להיהרג על הגנת הר הבית
6 שוטרים נפגעו מיידוי אבנים בהפגנת הזדהות עם אל-אקצא ביפו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השייח ראאד סלאח/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה שנים שנעשים ניסיונות להצר את צעדי התנועה, שרבים במערכת הביטחון רואים בה הגורם האחראי למתיחות הקיימת. במערכת הביטחון שמים את הדגש על הפלג הצפוני של התנועה, בראשות שייח ראאד סלאח, כמי שמלבה את האש בעיקר דרך הסתה ברשתות החברתיות בעניין הר הבית. בין היתר, הוא גם אחראי לארגון הסעות של נשות המורביטאת לאזור ההר, על מנת למנוע הגעת יהודים למקומות הקדושים.

התנועה, שחרטה על דגלה את הפצת האיסלאם בקרב ערביי ישראל, הפכה בעיני מערכת הביטחון לאחד הגורמים המסיתים שתרמו להבערת השטח. ההערכות הן שמאחורי גל ההפגנות בשטחי הקו הירוק, ביפו ובאזור ואדי ערה, עומד הפלג הצפוני של הארגון. הפלג מסייע במימון ההסעות להפגנות, שבאחת מהן ביפו נפצעו שישה שוטרים, וכל זאת במטרה להציג את ישראל כזו שפוגעת בסטטוס קוו בהר הבית.

עם זאת, יש מומחים הטוענים כי הוצאת התנועה מחוץ לחוק רק תעצים את דמותו של השייח סלאח. "זו תהיה טעות להוציא את התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS פרופ' יצחק ויסמן מהחוג להיסטוריה של המזרח התיכון באוניברסיטת חיפה. ויסמן, מומחה לתנועות איסלאמיסטיות, מוסיף כי לתנועה יש מאות אלפי תומכים בישראל, שלא מבחינים בין הפלג הצפוני לדרומי. הוצאתה מחוץ לחוק, לדבריו, רק תחזק את השייח סלאח.

(עדכון ראשון: 1:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully