וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דחה את ערעורו של ראאד סלאח: ירצה 11 חודשי מאסר

יהושע בריינר

27.10.2015 / 14:45

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית יישלח שוב לכלא בגין דברי הסתה שנשא בנאום ב-2007. לאחר ההחלטה אמר סלאח: "נמשיך להגן על אל-אקצא עד שננצח". כוחות יס"מ נערכו מחוץ לאולם לצד עשרות תומכיו, מחשש למהומות. יחל לשאת את עונשו ב-15 בנובמבר

צילום: דניאל אליאור, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (שלישי) את ערעורו של השייח ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל, על 11 חודשי המאסר שנגזרו עליו בגין הסתה לגזענות ולאלימות בדרשה שנשא בשנת 2007. כוחות יס"מ נערכו מחוץ לאולם והוצבו לצד עשרות מתומכיו, מחשש למהומות בעקבות החלטת בית המשפט. הוא יחל לשאת את עונשו ב-15 בנובמבר.

השופטים נימקו את החלטתם להטיל על סלאח 11 חודשי מאסר ואמרו כי "סאלח הינו מנהיג, קהל עצום נוהה אחריו ושותה את דבריו. פוטנציאל השפעת דבריו הינם בספירה אחרת מאלה שנענשו בעבר על עבירה דומה".

לאחר דחיית הערעור אמר סלאח כי לא יחדול ממעשיו. "ירושלים היא תחת כיבוש ואיננו מוותרים על הערך של מסגד אל-אקצא. ברוח ודם נפדה את אל-אקצא. המיזם של קרי נותן לגיטימציה לכיבוש הציוני במסגד. כשאומרים שאין לנו זכות להגן על אל-אקצא וכי מדובר בהסתה, אנחנו אומרים שנמשיך בדרכנו להגן על אל-אקצא. אנחנו ננצח".

לקריאה נוספת:
משרד המשפטים: אין מניעה להוצאת התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק
ייעצר בקרוב? צו עיכוב יציאה מהארץ גם לסגנו של ראאד סאלח
"אנו בעלי הארץ, או שננצח או שנמות": 10,000 מפגינים בסכנין

שייח ראאד סלאח, בימ"ש מחוזי ירושלים, 14 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"אנחנו ננצח". ראאד סלאח/נועם מושקוביץ

בנאום המדובר בעיר העתיקה בירושלים אמר סלאח: "אנחנו עדיין בקרב על אל-אקצא... אנו מבקשים מכל מוסלמי לסייע לעם הפלסטיני, ועכשיו הגיעה חובתכם להוציא לדרך אינתיפאדה איסלמית ערבית מאוקיינוס לאוקיינוס".

הוא הוסיף: "אנחנו אף פעם לא הרשנו לעצמנו ללוש את הלחם של ארוחת שבירת הצום בדמם של ילדים. מי שרוצה הסבר שישאל מה קרה לחלק מילדי אירופה, אשר דמם התערבב בבצק הלחם הקדוש". בתום אותה דרשה התפרע המון פלסטיני ויידה אבנים לעבר כוחות הביטחון בעיר העתיקה. שלושה שוטרי מג"ב נפצעו ונזקקו לטיפול.

יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, מוחמד ברכה, אמר: "ההחלטה היא המשך של ביטוי פסק דין פוליטי. סאלח נשפט על אמירה פוליטית ולגיטימית על הגנה על מסגד אל-אקצא. החלטה זו אינה רק נגד סאלח, אלא נגד הציבור הערבי כולו, שכן היא באה לערער על הפעילות בהר הבית".

חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) הוסיף: "הממסד הישראלי רוצה ליצור מצב כאילו זה לא לגיטימי להגן על אל-אקצא ועל חופש הפולחן של המוסלמים. מי שמלבה את העניינים זה אלה שמנסים לפגוע במסגד ולא אלה שמגנים עליו. נגן על המסגד, יהיה מה שיהיה, והעונש הזה לא ירתיע אותנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראאד סלאח - הפגנה באום אל פאחם. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
היסטוריה של היתקלויות עם רשויות החוק. סלאח בהפגנה באום אל-פחם/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

לפני כשבועיים ניסה סלאח לצאת לחו"ל אך הדבר נמנע ממנו ברגע האחרון. הוא הגיע לשדה התעופה בן גוריון ביום רביעי בערב וניסה לעלות לטיסה לטורקיה, אך נחסם בשל צו עיכוב יציאה מהארץ שעליו חתם שר הפנים סילבן שלום.

היסטוריה של כתבי אישום ומאסרים

זו אינה הפעם הראשונה שנגזר על סלאח עונש מאסר. במרץ 2014 נגזרו עליו שמונה חודשי מאסר בפועל ועוד שמונה חודשי מאסר על תנאי, גם כן בגין הסתה לאלימות.

בינואר 2010 נידון סלאח, שהורשע בהתפרעות ובתקיפת שוטר, לתשעה חודשי מאסר בפועל ולשישה חודשי מאסר על תנאי, ונגזר עליו לפצות את השוטר שעליו ירק ב-7,500 שקלים.‏ בסוף חודש מאי 2010 השתתף סלאח במשט לעזה. לאחר הגיעו לחופי ישראל, נעצר.

בשנת 2009, נאם באום אל-פחם ואיים בין השאר כי מדיניותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תוביל את המזרח התיכון לבעירה. ‏התבטאות זו הובילה למהומות קשות בירושלים ובסביבתה ולמעצרו והרחקתו של סלאח מירושלים ל-30 יום בגין המרדה והסתה.

בשנת 2003 הואשם סלאח, יחד עם מנהיגים אחרים של הפלג הצפוני, בסיוע לחמאס, במגע עם סוכן זר, בחברות בארגון טרור ובעבירות כלכליות שונות. כחלק מעסקת טיעון הודו הנאשמים בשתי עבירות זניחות, ובית המשפט המחוזי גזר עליהם עונשי מאסר קלים יחסית.

נוסף על כך, ועדת אור לבדיקת אירועי אוקטובר 2000 מצאה את סלאח אחראי לליבוי האש במגזר הערבי ונגד מדינת ישראל. לפני כחמש שנים פורסם בביטאון התנועה האיסלאמית שיר אנטי-ציוני חריף שכלל בין היתר את המילים "שוחטי הנשים ההרות", ובעקבותיו הורה שר הפנים באותם ימים, אלי ישי, לסגור אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully