וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים: אין מניעה להוצאת התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק

יהושע בריינר

25.10.2015 / 15:20

חוות דעת משפטית מטעם יהודה וינשטיין קובעת כי שר הביטחון יכול להכריז על התנועה כ"התאחדות בלתי מותרת" בעקבות התנהלות מנהיגיה, בראשם השייח ראאד סלאח. נתניהו והקבינט ידונו בנושא בימים הקרובים

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

אין מניעה משפטית להוצאת התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק – כך קובעת חוות דעת משפטית מטעם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שנכתבה בימים האחרונים על רקע גל הטרור הנוכחי. לוואלה! NEWS נודע כי לפי המסמך יכול שר הביטחון משה יעלון לקבוע כי מדובר ב"התאחדות בלתי מותרת". זאת, בעקבות התנהלות ראשי התנועה, ובהם השייח ראאד סלאח, ובכלל זה פעולותיה בעניין הר הבית וההסתה נגד ישראל.

ההחלטה בנושא – אם להכריז על התנועה כבלתי חוקית או לא – עוברת עתה לפתחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והקבינט המדיני-ביטחוני. הם צפויים לדון על כך בימים הקרובים.

במערכת הביטחון רואים בתנועה האיסלאמית גורם משמעותי בגל הטרור הנוכחי, וככתובת להסתה נגד ישראל שכותרתה: "אל-אקצא בסכנה". בין היתר התקיימו ישיבות בנושא בשיתוף עם גורמי שב"כ, שקשרו בין התנועה ואנשי להפגנות אלימות ברחבי הארץ ואנשי המורביטאן והמורביטאת, הפועלים במתחם הנפיץ על מנת למנוע מיהודים לעלות למקום והוצאו מחוץ לחוק, וכן נבחנו התבטאויותיהם של ראשי התנועה, בדגש על אלו של הפלג הצפוני.

לקריאה נוספת:
נתניהו הנחה לפעול להוצאת התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק
סגנו של ראאד סלאח: "נתניהו מצית מלחמה עם 1.6 מיליארד מוסלמים"
השיח ראאד סלאח: "גם אם אכנס לכלא אמשיך להגן על אל-אקצא"

שייח ראאד סלאח, בימ"ש מחוזי ירושלים, 14 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
קשרו בין פעילות התנועה להפגנות האלימות ולנעשה בהר הבית. השייח סלאח/נועם מושקוביץ

לאחר בחינה של גורמי משפט בכירים הוחלט כי אין מניעה להכרזה על התנועה כהתאחדות בלתי מותרת, הכרזה שתאפשר פעולות אכיפה שונות נגד התנועה ובהם החרמת כספים וחקירת חברי הארגון בחשד לחברות בה. לדברי גורם מדיני, במהלך גל הטרור הנוכחי נראה כי המערכת המשפטית כולה מסייעת רבות למימוש החלטות שונות של המערכת המדינית בעניין המאבק בהסתה ובמבצעי הפיגועים.

בתוך כך, בית המשפט המחוזי בירושלים צפוי לפסוק מחר בערערו של סלאח. בית משפט השלום גזר עליו 11 חודשי מאסר בפועל בגין הסתה לאלימות וטרור בעקבות דרשה שנשא במזרח העיר ב-2007. בפרקליטות מבקשים לגזור על סאלח מאסר ממושך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully