וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח המסית לכלא: מכה לקמפיין שנועד להבעיר את הר הבית

הסתלקותו של השייח ראאד סלאח מהשטח תותיר חלל בתנועה האיסלאמית, שממילא סובלת מירידה בפופולריות. במערכת הביטחון מאמינים שגם ההסתה שהיא הובילה בנושא ירושלים תדעך. במגזר הערבי מתוסכלים: "יש יהודים שמסיתים לא פחות – אז איפה השוויון?"

צילום: דניאל אליאור, עריכה: יאיר דניאל

ברשימה המשותפת אמנם בחרו שלא להגיב לדחיית ערעורו של ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית השייח ראאד סלאח - אולם במגזר נשמעו אתמול (שלישי) קולות מתוסכלים שלפיהם נראה כי בישראל מערכות חוק נפרדות לערבים וליהודים. "יש תחושה שגם במערכת המשפט יש מדיניות של איפה ואיפה", אמר עו"ד עומר חמאיסה מכפר כנא. "איך זה שמחברי 'תורת המלך' (ספר המדבר על הריגת גויים, א"א) לא עמדו לדין"?, תהה. לדבריו, התחושה בקרב הציבור הערבי בישראל היא שלא ניתן להגיע למצב של צדק ושוויון.

עלי, בעל עסק מהיישוב הודה כי אולי יש בדבריו של השייח הסתה, אך הבהיר כי עבור הציבור הערבי התחושה היא שזו רדיפה. "יש יהודים שמסיתים לא פחות - אז איפה השוויון בפני החוק? עם המנהיגים שלנו מקפידים על כל מלה ועם המנהיגים של היהודים מקלים", הסביר. הוא ציין כי ההחלטה להכניס את השייח לבית הסוהר מתסיסה את השטח. "אני בעסק שלי פוגש יום-יום עשרות אנשים, מכל השכבות. תחושת התסכול והאפליה מעמיקה, ואנשים הולכים ומקצינים".
איסלאם אמארה, מנכ"ל המועצה המקומית כפר כנא, אמר כי יש לכבד את החלטת בית המשפט וסייג באומרו שההרגשה בקרב הציבור הערבי לא נוחה.

עוד בנושא
עונשו החמור של ראאד סלאח: תקדים לענישת אישי ציבור מסיתים
בית המשפט דחה את ערעורו של ראאד סלאח: ירצה 11 חודשי מאסר
משרד המשפטים: אין מניעה להוצאת התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק

"כנראה שזה המחיר שאנחנו נדרשים לשלם". לטענת עו"ד אמארה, "החלטת בית המשפט העליון אינה מפתיעה, יש כאן הסתה שאותה יוזם ראש הממשלה וזה משפיע על מערכת המשפט". לדבריו, "מאסרו של השייח הוא רדיפה פוליטית בכסות משפטית. אם המדינה דוגלת בדמוקרטיה ובחופש ביטוי, עליה ליישם זאת". גם הוא הביע תמיהה על כך ש"פוליטיקאים יהודים מאיימים ומסיתים נגד מערכת המשפט ולא נעשה נגדם דבר".

נדחה ערעורו של ראאד סלאח: ירצה 11 חודשי מאסר. דניאל אליאור
השייח סלאח/דניאל אליאור

לטענתו, "השייח דיבר בעיקר על הכיבוש ועל פשעי הכיבוש, ולא היה מדובר בהסתה. עברו כבר שמונה שנים מאז נאמרו הדברים, והיה אף שופט שזיכה אותו מהטענה לעלית דם".

אין זו הפעם הראשונה שסלאח נכנס לכלא, אך הפעם עונשו מגיע בתזמון "מושלם" מבחינת מערכת הביטחון, שרואה בכליאתו מכה למערכת ההסתה הקיצונית סביב הר הבית. "מדובר בדמות מאוד כרזימתית שמסיתה", אמר גורם ביטחוני בכיר לוואלה! NEWS. "הוא הפה של הפלג הצפוני. ברגע שהוא ייכנס לכלא הוא עדיין יוכל להעביר מסרים לציבור שלו, אבל קולו ישמע הרבה פחות. זה שהוא לא יהיה בשטח, זו פגיעה עבור הפלג הצפוני שאחראי לקמפיין 'אל-אקצא בסכנה', שהוא המצאה שלהם. לכן, זה יפחית את ההסתה סביב הר הבית".

לדברי גורמים במערכת הביטחון, אף שהתמיכה בפלג הצפוני פוחתת בשנים האחרונות, לא מן הנמנע שיום כניסתו לכלא ילווה בהפגנות ועצרות תמיכה. יתפוס את מקומו של סלאח בשטח, סגנו כמאל ח'טיב, שאף הוא ידוע בדעותיו הקיצוניות. "בפלג הצפוני נזהרים מאוד מלבצע עבירות ולכן מרבית העיסוק שלהם בא לידי ביטוי בפן הרטורי", הסביר הגורם הביטחוני. "מוקדם מדי לקבוע האם ח'טיב ימלא את החלל בשטח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוחות הביטחון שהוצבו להתמודד עם הפרות הסדר בעיר העתיקה ובהר הבית בירושלים, 18 בספטמבר 2015.. נועם מושקוביץ
עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון בהר הבית/נועם מושקוביץ

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה אתמול את ערעורו של סלאח על 11 חודשי המאסר שנגזרו עליו בגין הסתה לגזענות ולאלימות בדרשה שנשא בשנת 2007. לאחר דחיית הערעור אמר סלאח כי לא יחדול ממעשיו. "ירושלים היא תחת כיבוש ואיננו מוותרים על הערך של מסגד אל-אקצא. ברוח ודם נפדה את אל-אקצא. המיזם של קרי נותן לגיטימציה לכיבוש הציוני במסגד. כשאומרים שאין לנו זכות להגן על אל-אקצא וכי מדובר בהסתה, אנחנו אומרים שנמשיך בדרכנו להגן על אל-אקצא. אנחנו ננצח".

בנאום המדובר בעיר העתיקה בירושלים אמר סלאח: "אנחנו עדיין בקרב על אל-אקצא... אנו מבקשים מכל מוסלמי לסייע לעם הפלסטיני, ועכשיו הגיעה חובתכם להוציא לדרך אינתיפאדה איסלמית ערבית מאוקיינוס לאוקיינוס".

(עדכון ראשון: 21:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully