וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשו החמור של ראאד סלאח: תקדים לענישת אישי ציבור מסיתים

יהושע בריינר

27.10.2015 / 20:20

דחיית ערעורו של ראש הפלג הצפוני בתנועה האיסלאמית צפויה לשמש תקדים לפרקליטות לענישת אישי ציבור בעבירה של הסתה לגזענות ולאלימות, שכן זהו אחד העונשים החמורים ביותר שנגזרו במסגרת עבירה זו

צילום: דניאל אליאור, עריכה: יאיר דניאל

דחיית ערעורו של ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל, על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים היום (שלישי) היא ללא ספק ניצחון עבור פרקליטות המדינה וכן עבור השב"כ שדרשו כי ראש הפלג הצפוני יישלח לעונש מאסר של ממש. הפרקליטות אף ביקשה להחמיר בעונשו ולשלוח את סלאח לשלוש שנות מאסר וחצי, אולם שופטי המחוזי קבעו את העונש ל-11 חודשים. ההחלטה צפויה למעשה לשמש תקדים עבור הפרקליטות לצורך ענישת אישי ציבור בעבירה של הסתה לגזענות ולאלימות, שכן מדובר באחד העונשים החמורים ביותר שנגזרו במסגרת עבירה זו. כמו כן, סלאח הוא גם אחד האישים הבכירים שהורשעו בעבירה.

בשנים האחרונות עיקר ההרשעות בגין הסתה כוונו נגד פעילי ימין. כך למשל, נעם פדרמן הורשע בעבירה דומה, אך הוא לא נשלח למאסר אלא לארבעה חודשי עבודות שירות. כעת, עם פסק הדין של בית המשפט המחוזי, עשויה הפרקליטות לדרוש עונשי מאסר בפועל למי שיורשע בעבירה זו, בוודאי בימים אלה של הסתה בפייסבוק לנוכח אירועי הטרור, וכאשר מדובר בגורמים בכירים בעלי השפעה כדוגמת סלאח.

לקריאה נוספת:
בית המשפט דחה את ערעורו של ראאד סלאח: ירצה 11 חודשי מאסר
משרד המשפטים: אין מניעה להוצאת התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק
ראאד סלאח ניסה לטוס לטורקיה - ונבלם בשל צו עיכוב היציאה

נדחה ערעורו של ראאד סלאח: ירצה 11 חודשי מאסר. דניאל אליאור
ראאד סאלח בבית המשפט/דניאל אליאור

מוקדם יותר החליט בית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את הערעור שהגיש סלאח, על העונש שנגזר עליו בגין הסתה לגזענות ולאלימות בדרשה שנשא בשנת 2007. את עונשו הוא יחל לרצות ב-15 בנובמבר.

השופטים נימקו את החלטתם בכך ש"סלאח מנהיג קהל עצום שנוהה אחריו ושותה את דבריו. פוטנציאל השפעת דבריו הוא בספירה אחרת מאלה שנענשו בעבר על עבירה דומה". לאחר דחיית הערעור אמר סלאח כי לא יחדול ממעשיו. "ירושלים היא תחת כיבוש ואיננו מוותרים על הערך של מסגד אל-אקצא. ברוח ובדם נפדה את אל-אקצא. המיזם של קרי נותן לגיטימציה לכיבוש הציוני במסגד. כשאומרים שאין לנו זכות להגן על אל-אקצא וכי מדובר בהסתה, אנחנו אומרים שנמשיך בדרכנו להגן על אל-אקצא. אנחנו ננצח".

בנאום שבגינו נשלח למאסר והועבר בעיר העתיקה בירושלים, אמר סלאח: "אנחנו עדיין בקרב על אל-אקצא. אנו מבקשים מכל מוסלמי לסייע לעם הפלסטיני, ועכשיו הגיעה חובתכם להוציא לדרך אינתיפאדה איסלאמית ערבית מאוקיינוס לאוקיינוס".

הוא הוסיף: "אנחנו אף פעם לא הרשנו לעצמנו ללוש את הלחם של ארוחת שבירת הצום בדמם של ילדים. מי שרוצה הסבר שישאל מה קרה לחלק מילדי אירופה, אשר דמם התערבב בבצק הלחם הקדוש". בתום אותה דרשה התפרע המון פלסטיני ויידה אבנים לעבר כוחות הביטחון בעיר העתיקה. שלושה שוטרי מג"ב נפצעו ונזקקו לטיפול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נדחה ערעורו של ראאד סאלח: ירצה 11 חודשי מאסר. צילום מסך
קרא להוציא לדרך "אינתיפאדה איסלאמית". סלאח/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully