וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים מדיניים: שב"כ הסתייג מהוצאת הפלג הצפוני מחוץ לחוק

17.11.2015 / 16:35

הגורמים אמרו לוואלה! NEWS כי על אף שהשב"כ סיפק את הראיות להחלטת הקבינט, הוא לא תמך במהלך נגד התנועה האיסלאמית. חשש במערכת הביטחון: הפעולה תוביל להתנהלות מחתרתית של אנשי הפלג, שילכו ויקצינו. ח"כ פרי, ראש השב"כ לשעבר לוואלה!: "החלטה חיונית, חרף ההסתייגות"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

אין תמימות דעים: למרות החלטת הקבינט להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האיסאלמית מחוץ לחוק, גורמים מדיניים אישרו היום (שלישי) לוואלה! NEWS ששירות הביטחון הכללי (שב"כ) דווקא הסתייג מהמהלך הזה. עם זאת, התשתית הראייתית והחומרים שעליהם התבססה ההחלטה המשפטית של הקבינט, הגיעו מהשב"כ - כך לפי גורמים ביטחוניים. "ללא החומר שהביא השב"כ כמו עדויות ואפילו ציטוטים, לא הייתה יכולה להתקבל חוות הדעת בנושא".

עבודת השב"כ נמשכה זמן רב ודרשה השקעה של מאמצים ומשאבים מודיעיניים. רבים במשך חודשים רבים פעלו יחידות שונות בשירות כדי לאסוף, לנתח ולגבש את המידע הרלוונטי והעדכני שמצביע על האיום שנשקף מצד הפלג הצפוני ועל בסיס זה התקבלה החלטת הקבינט.

גורמים במערכת הביטחון העריכו כי הוצאת הפלג הצפוני מחוץ לחוק עשויה לגרום לשרשרת פעולות מחאה במגזר הערבי. בין היתר החשש הוא מפעילות מחתרתית וחשאית, שתלך ותקצין לנוכח ההתייחסות של ישראל אל התנועה.

עוד בנושא
השייח ראאד סלאח: "ישראל היא ארגון טרור, לא אנחנו"
ארדן על החלטת הקבינט: "האידיאלוגיה של הפלג הצפוני - כמו של דאעש"
הקבינט הוציא את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק

ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי, בכנס להגנת המולדת, נובמבר 2010. אורי לנץ
"זו תנועה אחות לחמאס". פרי/אורי לנץ

ח"כ יעקב פרי, לשעבר ראש השב"כ בירך על החלטת הקבינט - חרף הסתייגות הארגון שבראשו עמד ועל אף שהמהלך עלול להגביר את הזעם אצל הציבור הערבי-ישראלי. "למרות ההשלכות הצפויות - זעם, אי-הבנה, וסתימת פיות, הצעד חיוני", אמר פרי בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "הצעד הזה עלול להביא בעקבותיו פעולות נקם ותגובה, אבל כשבוחנים את מכלול הדברים, אני חושב שזה היה צעד הכרחי, במיוחד לאור האירועים שאנחנו רואים בחודשיים האחרונים".

פרי הדגיש כי ההחלטה לא מדברת על הציבור הערבי כולו, אלא על הפלג הצפוני בלבד. "זה לא צעד מכוון נגד האיסלאם וגם לא נגד הציבורי המוסלמי והבדואי שרובו שומר על השקט ומתנגד לטרור", אמר. לדבריו, הצעד הזה הגיע אחרי ניסיונות רבים להזהיר ולהתריע. מ-2008 היו לפחות ארבעה אירועים שבהם הוצאו ארגונים ספציפיים בתוך הפלג הצפוני מחוץ לחוק, אבל זה לא עזר. "צריך לזכור שמדובר בתנועת אחות לחמאס, שניזונה מאותה אידיאולוגיה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"נתחזק עוד יותר"

אנשי התנועה לא הופתעו מהחלטת הקבינט הישראלי. "ממשלת ישראל היא ארגון טרור וצריך להוציא אותה מחוץ לחוק, לא אותנו", אמר ראש הפלג הצפוני השייח ראאד סלאח לאחר ישיבת חירום בנצרת של ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, "אחרי כל מכה שנקבל נתחזק עוד יותר".

לדבריו, "ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לקשר בין מה שקרה בפריז למה שקורה פה, ולהגיד שאנחנו קשורים לטרור. אמשיך לעמוד בראש התנועה ואני גאה זה. ההחלטה נקבעה בין קרי ונתניהו וקשורה אליה אישיות ערבית מוכרת. אנשי ימין עולים לאל-אקצא, ואנשינו נחותים ותתי-אדם?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלאח/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגנו של סלאח, השייח כמאל חטיב, אמר בריאיון לוואלה! NEWS עם היוודע ההחלטה כי "תמיד ידענו שנתניהו הוא ראש ממשלה טיפש, שתמיד עושה כל טעות אפשרית ומוביל את המדינה לתהום. מי שעשה כל כך הרבה טעויות מול העולם, מי שהכשיל את השלום עם הפלסטינים – רוצה עכשיו שיגידו שהוא גיבור בכך שהוציא אותנו מחוץ לחוק. אני משוכנע שיבוא יום שבו לא אנחנו נבוא חשבון עם נתניהו, אלא העם בישראל".

לדבריו, התנועה האיסלאמית שומרת חוק ומדובר ברדיפה. "אנחנו מוסלמים לפני שאנחנו תנועה איסלאמית. נמשיך להיות מוסלמים עד יום הדין. לא עשינו שום טעות כדי שנחשוש ממשהו. אנחנו מאמינים בדרך שלנו וממשיכים לפעול למען העם שלנו. ברור לנו שזו לא רדיפה על רקע אישי, אלא על רקע מה שאנחנו אומרים ועושים. אם נותרו עדיין אנשים עם טיפת שכל במדינת ישראל, שיקומו וישאלו את נתניהו: 'לאן אתה רוצה להוביל את המדינה?' הרי אפילו השב"כ מתנגד למה שעשה נתניהו הלילה".

משדר בוקר - שיחת טלפון עם ח"כ מוחמד ברכה. מערכת וואלה!
החרמת ציוד ממשרדי התנועה האיסלאמית/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully