וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: נמשיך להפציץ בסוריה עד שנעניש את אלו שהפילו את המטוס

23.11.2015 / 19:34

בפגישתו עם חמינאי בטהראן, הבטיח נשיא רוסיה להמשיך לתקוף יעדי טרור בעקבות הפיגוע בסיני. המנהיג העליון קרא לשתי המדינות להדק את שיתוף הפעולה: "ארה"ב מאיימת עלינו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הבטיח היום (שני) להמשיך במבצע האווירי בסוריה עד אשר האחראים להפלת המטוס בחצי האי סיני "ייענשו". פוטין, המבקר בטהראן במסגרת פסגת המדינות יצואניות הגז, נפגש עם המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ודן עמו במלחמה בסוריה, בעלת בריתם. המטוס ועליו 224 נוסעים ואנשי צוות התפוצץ באזור שארם א-שייח לאחר שארגון "המדינה האיסלאמית" הטמין בו מטען.

היום שחרר צבא סוריה, בחיפוי כלי טיס רוסיים, שתי עיירות מידי הארגון במחוז חומס. כוחות המשטר השתלטו מחדש על מהין ועל חוואין, הסמוכות לכביש המחבר בין דמשק הבירה לערים המרכזיות בסוריה. במקביל, דיווח היום העיתון הכוויתי "א-ראי" כי חיילים רוסים השתתפו לראשונה בלחימה קרקעית נגד המורדים במחוז לטקיה, שנחשב למעוזו של הנשיא בשאר אסד.

לקריאה נוספת בנושא
איראן: "החלה העברת טילי נ"מ S-300", פוטין בביקור היסטורי
דיווח בסוריה: "כוחות קרקע רוסיים השתתפו לראשונה בלחימה"
אסד אופטימי: "הודות לתקיפות רוסיה, אנו מתקדמים בכל החזיתות"

המנהיג העליון עלי חמינאי מקבל מתנה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך ביקורו בטהראן, 23 בנובמבר 2015. רויטרס
חמינאי בוחן את המתנה שהעניק לו פוטין, היום/רויטרס

בסוף הפגישה, התייחס חמינאי, שנפגש עם פוטין לראשונה מ-2007, למדיניות של ארצות הברית באזור. לדבריו, היא מאיימת על טהראן ועל מוסקבה ועליהן להדק את שיתוף הפעולה ביניהן. "לאמריקנים יש תכנית ארוכת-טווח והם מנסים לשלוט על סוריה ואז על האזור כולו", טען חמינאי, שצוטט על ידי סוכנויות הידיעות של איראן. "זהו איום על כל המדינות, במיוחד על רוסיה ועל איראן".

הוא הוסיף כי "ארצות הברית מנסה להשיג את מטרותיה הצבאיות בסוריה שנכשלו בדרכים פוליטיות". המנהיג העליון התייחס בכך לשיחות הבינלאומיות שמתנהלות בשבועות האחרונים בין מתנגדותיו של הנשיא אסד - בראשן ארצות הברית, ערב הסעודית וטורקיה - לבין בעלות בריתו - רוסיה ואיראן.

מוקדם יותר היום הודיע שגריר איראן במוסקבה, מהדי סנאיי, כי רוסיה החלה בתהליך להעברת מערכת ה-S-300, שמיועדת להגנה מפני כלי טיס. כמו כן, בטרם הגיע לרפובליקה האיסלאמית, חתם פוטין על צו המבטל את האיסור לייצא ציוד להעשרת אורניום לאיראן בהתאם להסכם הגרעין, שלפיו טהראן התחייבה להעביר את רוב האורניום המעושר שבשטחה מחוץ לשטחי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully