וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד אופטימי: "הודות לתקיפות רוסיה, אנו מתקדמים בכל החזיתות"

הנשיא הסורי שיבח את התקיפות הרוסיות במדינתו, והדגיש כי "הצבא נוחל הצלחות כמעט בכל חזית". בנוגע לאפשרות שיתמודד בבחירות עתידיות שיתקיימו במדינה אמר: "זו זכותי, אך תלוי אם ארגיש שהעם מעוניין בשלטוני"

צילום: משרד ההגנה הרוסי, עריכה: מרום שפיצר

(התקיפות הרוסיות בסוריה)

נשיא סוריה, בשאר אסד, הביע אופטימיות רבה בכל הנוגע להתקדמות כוחותיו בשטח בחסות התקיפות של רוסיה, והתייחס בחיוב למאמצים הבינלאומיים לפתרון המשבר במדינתו. "עכשיו אני יכול להגיד כי הצבא נוחל הצלחות כמעט בכל חזית. הוא מצליח להתקדם לכיוונים רבים ולאזורים נרחבים באדמת סוריה", אמר אסד לרשת "פיניקס" היושבת בהונג קונג.

נשיא סוריה הדגיש כי המצב במדינה "השתפר באופן טוב מאוד" מאז שרוסיה החלה לתקוף אווירית את ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ואת כוחות המורדים הנאבקים בצבאו. למרות דבריו, ארגונים העוקבים אחר הנעשה במדינה אומרים כי הצבא אמנם התקדם, אך רשם הצלחה מעטה בלבד.

עוד כתבות בנושא:
פצצות עם הקדשה: כך נראית המתקפה הרוסית על "הטרוריסטים" בסוריה
גורם מדיני: "אסד פסיכופת. הוא גילה עמידות נפשית שאיש לא צפה"
בזכות הנפט והמנהרות האסטרטגיות: דאעש חסין למתקפות האוויריות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסד בריאיון לרשת פיניקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה התקיימה פגישה בווינה בין בכירים ממדינות העולם במטרה ליצור מסגרת לקידום הסכם השלום במדינה השסועה. הוויכוח המרכזי בין המדינות נוגע לעתידו של אסד: רוסיה מתעקשת כי על אסד להישאר בשלטון ולהשתתף בבחירות בסוריה, בעוד ארצות הברית ומדינות רבות מהמערב טוענות כי לא ניתן לפתור את המשבר כל עוד אסד בשלטון.

אסד אמר בריאיון כי "זוהי זכותי" להתמודד בבחירות, אך ציין כי "מוקדם מדי" להגיד אם בכוונתו לעשות זאת. "זה תלוי בתחושותיי בנוגע לעם הסורי, כלומר, אם הם מעוניינים בשלטוני או לא", אמר. "אי אפשר לדבר כעת על משהו שיקרה אולי בעוד כמה שנים".

בשיחות האחרונות בווינה הוחלט כי יש לפעול לקיום בחירות במדינה בתוך שנה וחצי, כמו גם להקים חוקה חדשה וממשלת מעבר. אסד אמר כי לדעתו ייקח "שנתיים לכל היותר" כדי לגבש חוקה חדשה ולערוך משאל עם על מנת לאשר אותה. עוד אמר אסד כי הוא מעדיף ששיחות השלום בין האופוזיציה לממשל, שאותן מקדמת הקהילה הבינלאומית, ייערכו במוסקבה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סוריה בשאר אסד בפגישה במוסקבה, 20 באוקטובר 2015. מרשת RT, רויטרס
שיבח את התקיפות הרוסיות. אסד בפגישתו עם פוטין, אוקטובר האחרון/רויטרס, מרשת RT

כמו כן, הוא ציין כי לא ניתן לפתור את המשבר בסוריה מבלי להביס את "הטרוריסטים". "אנו צריכים לקיים דיאלוג עם האופוזיציה, אך הצעדים האלה צריכים לבוא אחרי הבסת הטרור, ולאחר שהממשל ישתלט בחזרה על אזורים נרחבים שנתפסו בידי הארגונים הקיצוניים".

ממשל אסד רואה בכל גוף המתנגד לממשל "טרוריסט". על כן, כאשר הוא קורא להביס את הטרוריסטים הוא לא מתכוון בהכרח לארגון "המדינה האיסלאמית", שנגדו פועלת הקואליציה בראשות ארצות הברית.

לבקשת אובמה: שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל פורש. רויטרס
"על ארה"ב להתמקד בהבסת דאעש". הייגל/רויטרס

בתוך כך, שר ההגנה לשעבר של ארצות הברית, צ'אק הייגל, אמר היום לרשת CNN כי על מדינתו להתמקד יותר בהבסת דאעש מאשר בהדחת אסד. "דאעש מהווה את האיום האמיתי על מדינתנו ועל העולם", אמר. "אין פתרון צבאי לכך. אנו עומדים נגד אידיאולוגיה, אנו עומדים נגד המציאות, נגד מערכת של דינמיקות שלא ראינו בעבר. על כן, עלינו להבהיר מהי האסטרטגיה הפוליטית שלנו, מהן העדפותינו, האם אסד הוא האויב או דאעש?".

במקביל, נמשכות התקיפות של הקואליציה נגד דאעש. היום דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית מפי שר בממשלה, כי נושאת המטוסים הצרפתית "שארל דה גול" תהיה מוכנה לביצוע תקיפות אוויריות נגד הארגון החל ממחר. היום הודיעה הקואליציה כי ביצעה 25 תקיפות אוויריות בסוריה ובעיראק ביממה האחרונה. לפי ההודעה, 16 מהתקיפות בוצעו ברמאדי, סינג'אר ומוסול שבעיראק, ובסוריה הופצצו תשעה יעדים נוספים.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully