וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: "אסד פסיכופת. הוא גילה עמידות נפשית שאיש לא צפה"

25.11.2015 / 11:32

בישראל מאמינים שעל אף המלחמה העיקשת, הנשיא הסורי לא מתכוון לוותר, במיוחד לא על דמשק ועל הערים בסביבתה. גורם המעורה בנושא הוסיף: "פוטין נחוש לנצח את דאעש, הוא יגדיל את המעורבות שלו באזור"

צילום: משרד ההגנה הרוסי, עריכה: מרום שפיצר

בישראל - כמו במערב - עוקבים בדריכות אחרי הפעילות הרוסית בסוריה נגד ארגון דעאש. על אף שהרוסים מדברים על כך שבכוונתם להגיע בתוך חצי שנה להסדר באזור, מעריכים גורמים מדיניים בירושלים כי הרוסים לא יעמדו במשימה.

לדברי אחד מהם, הרוסים נמצאים בבעיה. "כל עוד הרוסים לא מצליחים להגיע להסכמות בסיסיות להפסקת אש עם דעאש, ג'בהת א-נוסרה וצבא סוריה החופשית, לא תהיה בשטח שום התקדמות. אין מדינות באזור שתומכות ברעיונות של רוסיה ולכן היא נשארה לבד. בינתיים ומקביל - תוקפות שם טורקיה, ירדן, צרפת וארצות הברית - כל אחת לפי האינטרסים שלה".

עם זאת, ניכר בישראל שהנשיא הרוסי ולדימיר פוטין לא יוותר על הכוונה לגבור על ארגון הטרור הסוני. "הרוסים נחושים לנצח את ריכוז דעאש בסוריה, ולהערכתנו הם יגדילו את כוחם במדינה באופן משמעותי. זה יכלול בחינה של הרחבת הפעילות הקרקעית. הם לא ירפו מהנושא. הם מבינים שכל העולם מביט בהם", אמר גורם מדיני. הדברים הללו מגיעים בצל הדיווחים על הגדלת הסד"כ הצבאי הרוסי בסוריה, שכללה העברת מפציצים ולהק מטוסי קרב.

לקריאה נוספת:
פצצות עם הקדשה: כך נראית המתקפה הרוסית על "הטרוריסטים" בסוריה
לברוב: הטרור בפריז עזר למערב להבין שהבסת דאעש חשובה מעתיד אסד
בזכות הנפט והמנהרות האסטרטגיות: דאעש חסין למתקפות האוויריות

תרגיל של כוחות מיוחדים מצבא רוסיה, אוקטובר 2015. משרד ההגנה של רוסיה, מערכת וואלה! NEWS
לוחמים רוסים בתרגיל צבאי/מערכת וואלה! NEWS, משרד ההגנה של רוסיה

לדבריו, מה שקרה לרוסיה במלחמה שניהלה באפגניסטן לא יקרה בסוריה. "זה משטר אחר שם, והם לא יעזבו גם אם יגלו שאיראן משקרת ולא שולחת לוחמים", אמר.

ההתנהלות של נשיא סוריה, בשאר אסד, מרתקת את גורמי הביון במערב. זאת, אחרי שהנשיא הסורי הצליח לשמור על אחדות השורות במה שנשאר מצבאו, לשמר את הברית עם איראן וחיזבאללה ואף להקים רצועת ביטחון סביב דמשק וערי החוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אף אחד לא ציפה לאומץ הזה של אסד

"אסד הוא פסיכופת. מהסוג הקשה. הוא מוכיח עמידות נפשית ופיזית שאף אחד לא ציפה לה", אמר גורם מדיני שבקיא במתרחש בסוריה, "בניגוד לדעה הרווחת, אין בכוונת אסד להסתפק בערי החוף במסגרת משא ומתן. הוא גם לא יוותר לעולם על דמשק והסביבה אף שהריכוז העלאווי לא שם. זה עניין של יוקרה. הוא ישאף להחזיר את כל האדמות. רוחו של אביו, חאפז אסד, עדיין מרחפת באוויר. זה עניין של תרבות והיסטוריה".

לפי הערכות גורמי מודיעין בישראל לא יהיה ניתן לשקם את מה שנשאר מסוריה - גם בטווח של עשורים. "ללא קשר להצלחת הצבא הרוסי נגד דעאש, ההערכה היא שקרבות עקובים מדם בין אסד לאזרחיו יימשכו לאורך שנים ארוכות. מי שהשתמש נגד אזרחיו בנשק כימי לא יכול לעולם לרכוש את אמונם", סיכם אחד הגורמים.

בתוך כך, לפי הערכות בישראל, יצא הממשל הרוסי בהצהרה על כך שפיצוץ המטוס הרוסי מעל סיני הוא פיגוע, בניגוד לעמדה המצרית, כדי לבטל באופן נחרץ את הטענה לבעיות אחזקה במערך התעופה האזרחית הרוסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully